AN1X control matrix routing vraagjeuh

Eclectus

for world peace
Zit ik hier nu toch met een -hum- geweldige creatie van mijnerhand (voor zover ambient leads geil kunnen zijn, wel...)
En nu ontdek ik hier, dat een voorzichtig beetje tweaken aan FM tot extatische resultaten leidt.

Dat moet live kunnen, dacht ik, en ik begon 'control knob 1' toe te wijzen aan 'FM depth'.
Directe controle over heel het dieptebereik is wel mogelijk, maar dat is niet wat ik zoek.
Ik wil een kleine variatie op die parameter.

Maar nee, het kreng weigert gewoon. :confused:
Grrrrr...

Stel dat ik hem op D +14 zet, dan doet hij niks. D -14 leidt dan weer
tot wisselvallige resultaten...

Wat heb ik al geprobeerd?
Control knobs 1-8 zenden MIDI CC 41-18
(zo zitten ze niks intern in de weg)

De control knobs kunnen andere parameters aansturen,
(Bv. filter en resonantie) via de control matrix, met fijnafstelling.

Is 't ie kaput? Of zie ik iets over het hoofd? Alle suggesties welkom bij ondergetekende.

TIA,

Eclectus

Ik weet niet wanneer je die an1x gekocht hebt, maar de eerste serie had een enorme bug in het systeem zitten. Die van mij is een tijdje weg geweest voor een reparatie waarbij de chip vervangen werd. Probeer eens het programma An1x edit te downloaden, hiermee kun je vanaf je pc je an1x helemaal programmeren.

Misschien kan je ff de patch in kwestie als bijlage posten (niet de ganse bank uiteraard) of ergens op het web plaatsen? Zo kan iedereen meevolgen en kijken waar 'de oorzaak' zit.

Maar misschien kan je alvast ook eens kijken naar de instellingen van FMSrc1, welke instelling heb je hierbij staan? (en wat staat er bij FMSrc2)?

Die FMDepth bepaalt namelijk de hoeveelheid/diepte van FMSrc1.

Misschien kunnen de FM-freaks van het forum ff een handje helpen, ben zelf ook geen FM-guru :D

Back