tuner.

Vonmir

Stamgast
Goede avond,

Even een vraag met betrekking op een "tuner"
Het leek mij makkelijk om samples redelijk in de richting te krijgen dmv tuning.
Dit doe ik nu gewoon op t oor, maar het leek me makkelijk om hier ook een visuele versie van te hebben.
Nou is der genoeg te krijgen als app, of voor de daw wereld,
Als ook micro dingetjes voor op je gitaar.
Ik werk zelf enkel met synths/drumdozen en daarmee maak ik m'n samples in een octa en mpc6o en s1000.
Dan alles naar een mixer met monitoren der boven. Nou zat ik te denken,,,,,
Kan ik 2 van die gitaar tuner pedalen in (ff grof gezegd) m'n L & R audio kabel plaatsen die naar m'n monitoren gaan??

T is wat lastig vind ik zelf het hele verhaal over tuning, en ben zelf van het "als het lekker klinkt lekker laten"
Maar vroeg me af hoe een ander dit nou doet? En eventueel tips waarvoor te zoeken?

Dank
Mvg
Danny

Ik neem dat je het hebt over multisamples, al dan niet stereo?

Als jouw mixer insterts heeft, zou je er een chromatische tuner in de kanaal van de te stemmen sample prikken en met de finetune functie van de sampler de sample stemmen.
Als jouw mixer geen insterts heeft, kun je ook de output van de sampler zelf gebruiken.

In geval van stereo samples, stem je gewoon alleen één kant (L of R) en daarna stel je de finetune waarde van de andere kant gelijk aan de eerste.

Een tuner op een aux send van je mixer gooien, kun je elk kanaal afzonderlijk tunen door even de aux wat open te draaien naar de tuner.

Inserts kan ook prima maar dan blijf je kabels prikken, als je een aux send over hebt zou ik het met een aux doen.

Goedemorgen.

Klopt hoor, ik bedoelde de multisamples, bijvoorbeeld kicks of snares etc etc.
Een aux heb ik nog vrij dat gaat wel lukken.
Maar vroeg ik mij af welke tuner eventueel dan geschikt zou zijn?
Ik zag een korg 19" tuner, qua grote vond ik zo iets wel makkelijk maar las op gearsluts (geloof ik) dat deze niet zo snel was. Blijft deze dan wel overeind staan bij drums? Een synth lijntje zal die wel trekken denk ik.

Mvg

Back