Prophet 5 rev 2

idd,mega notorious,als je een poly wil die veel service nodig heeft moet je zeker een rev2 kopen, op de eerste plaats in de polysynth rij met de memorymoog er net na.

Als je een poly wil die veel service nodig heeft moet je zeker een rev2 kopen, op de eerste plaats in de polysynth rij met de memorymoog er net na.

Mijn ervaring is dat de Synthex op 1 stond, Oberheims zijn trouwens ook niet bepaald feilloos te noemen.
Wil je een betrouwbare poly dan ga voor de Jupiter 8:eureka:

Er is een verschil tussen iets dat moeilijk te herstellen is en iets dat (ook nog eens) sneller stuk gaat.

de P5 Rev 2 is zoo een ding

De Synthex is lastig om aan de pcb's te werken of te herstellen maar is verder vrij probleemloos

De p5 rev 2 valt stuk terwijl je erbij staat om het zo te zeggen

op een schaal van onbetrouwbaarheid zet ik de p5 rev2 als eerste:

1-P5rev2
2-Memorymoog
3-OBX
4-Rhodes Chroma

een CS-80.60 ,polymoog of PS range van korg zijn anders gebouwd en passen niet in deze lijst met de andere poly
..en een PPG ook

Ik heb geen ervaring met alle synths die voorbij zijn gekomen in deze thread, maar ben in het verleden wel regelmatig horrorverhalen tegengekomen over mogelijk moeilijk of onrepareerbare synths ik schromelijk overdreven vind.
Zo heb ik bijvoorbeeld vaak gelezen dat de Memorymoog moeilijk in leven kan worden gehouden, maar ik heb ook regelmatig van Memorymoog bezitters dat hun exemplaar na een uitgebreide servicebeurt sinds jaren lang probleemloos werkt.

Arp Omni is ook zo'n verhaal: je leest overal dat het een bak is die kapot blijft gaan, maar dat is niet mijn ervaring.
Grondige onderhoudsbeurt waarin alle tantaal condensators vervangen worden en wat modificaties toevoegen m.b.t. ontwerpfoutjes en je hebt een synth die het gewoon blijft doen zonder gedoe.

OBX vind ik ook een stabiele bak. Na jarenlang gebruik merk ik wel wat verloop en moet hij opnieuws worden afgesteld, maar verder heb ik er nooit problemen mee gehad.

Met de P5 rev2 zit en de rhodes Chroma heb ik overigens geen ervaring.

Oberheim OB series zijn veel eenvoudiger om aan te werken, ik vind de service
positie van een Prophet 5 sowieso niet fijn zeker als er midi of iets bij is gebouwd.
Een REV 2 klinkt fantastisch, een van de best klinkende poly synths ooit gemaakt alleen
staan ze er om bekend dat ze niet heel betrouwbaar zijn, uitzonderingen daargelaten.
De mijne heeft nu ook weer kuren, zomaar ineens.

De uitsteker zijn de Rev2 en MM.

Een MM die jaren probleemloos werkt is onbestaand tenzij je hem quasi niet gebruikt... het rotding zal namelijk altijd ontstemmen en een harware calibratie nodig hebben.

Een standaard, niet LAMM, MM kan vreselijk zijn, althans dat is mijn ervaring.

Heb er wel maar 1 ooit gehad een niet LAMM misschien had ik een slechte ?

Deel jullie mening niet. Heb een p5 rev 2 en een MM. Geen Lamm.
En ik heb ze eigenlijk al 2 á 3 jaar zonder problemen draaien.
Heb de voedingen wel laten vervangen en de connectoren van de mm.

Laatst gewijzigd:
een MM 3 jaar perfect in tune zonder calibratie,dan ben jij de enige met een speciaal model,simpel

Een standaard, niet LAMM, MM kan vreselijk zijn, althans dat is mijn ervaring.

Heb er wel maar 1 ooit gehad een niet LAMM misschien had ik een slechte ?

Daarentegen heb jij weer geen slechte Synthex gehad.
Zo heeft iedereen wel eens pech met die ouwe zooi :D

Ik, maar hij is niet mint :?
Kast ziet er heel mooi uit, jammer dat de bedrukking hier en daar wat weggesleten is=(

Vent, dat ding is 35 jaar oud, succes met het vinden van een minte. :?

Ik heb toch al wel enkele mooie rev2's gezien hoor,near mint laat ons zeggen wel

Zeldzame synth maar komt af en toe toch te koop.

Ik denk wel dat je het front panel kan laten herdoen ook ,in UK

Daarentegen heb jij weer geen slechte Synthex gehad.
Zo heeft iedereen wel eens pech met die ouwe zooi :D

ik heb er ook 1 gehad die gek deed nadat ik hem had verkocht (aan een maat),al jaren en probleem valt niet te vinden

kan me niet goed meer herhinneren ,ik dacht hier gelezen te hebben dat de voiceboards meerlaags zijn.

Die Prophet is 35 jaar oud, succes met het vinden van een minte :?

Ik heb wel oudere gehad (SH5) en nu nog een 700$, allebei alsof ze nooit zijn aangeraakt en zo uit de doos komen.
Kan dus wel, je moet alleen geluk hebben en eigeren vinden die er voorzichtig mee om zijn gegaan.
Een synth die on the road is geweest en diverse podia heeft gezien zal er vaker gehavend uitzien dan één die ergens in een hoekje van een kamer heeft gestaan.

Heb ook een Synthex gehad die gek deed nadat ik hem had verkocht aan een maat.

Dat is lullig, nog steeds goede vrienden ;)

ik heb zelf een prophet rev 2 gehad en die heeft heel wat keren bij de reparateur gestaan.. (dat was toen sensomania in amsterdam, later in almere geloof ik) die altijd een goede service leverde, maar dan nog duurde het soms enkele maanden, en dan waren bedragen van boven de 500 gulden toen nog geen uitzondering. ik had hem wel iedere zondagavond aan de vrije vloer in utrecht verhuurd voor de jamsessie,s op die avond in de jaren 90.
later kreeg ik de oberheim ob 8 daar heb ik werkelijk nooit wat mee gehad qua ellende in de 20 jaar dat ik die nu heb.. maar die heeft ook alleen maar in de studio en thuis gestaan...
wat ook 1 grote ellende was was de oberheim 4 voice, daar viel ook steeds de ene na de andere oscillator van uit..en ga je zelf ermee aan de gang (vaak zijn het wat opampjes ofzo) moet je donders goed uitkijken hoe je de bedradings connectoren weer aan sluit.. die connectoren hadden geen inkeping zodat je de boel maar op 1 manier kon aansluiten, dus de fout dat je de boel en dan met name de voedingspanning net omdraait is erg groot.. zo was die van mij in rook opgegaan.

Laatst gewijzigd:
Dat is lullig, nog steeds goede vrienden ;)
was niet meteen maar een paar maand erna dat die gek deed,hij heeft hem 20 jaar bijgehouden en aan mij verleden jaar aangeboden voor prikje (2k),maar heb hem niet gekocht, een andere goede vriend heeft hem nu,blijft in de 'familie' dus,momenteel werkt hij prima.

wat ook 1 grote ellende was was de oberheim 4 voice

het eerste wat men moet doen bij alle 4/8/2 voices of sems is de voeding helemaal vervangen,het is een bekende zwakke schakel dat die voedingen je sems doen stuk gaan.

ik heb het ook voor in men 2voice,moet het nog doen :/

Back