Crumar Performer switches

purejunk

Stamgast
Oudere vraag maar geen antwoord dus probeer ik het nog eens.
Ik ben met mijn Performer bezig... Ik heb net alle sliders goed schoon gekregen, ze zijn allemaal goed behalve de volume, die ik later ga vervangen. Mijn probleem is iets anders: de switch knoppen waren ook een beetje lastig, veel gekraak, dus heb ik ze ook, met een combo van 60, WL en 61 van Kontact Chemie onder handen genomen... Probleem is nu dat van de 4 knoppen er 3 nu niet meer "latchen"! Ze springen er bij het indrukken gewoon weer uit. Hoe kan dit? Is het latch systeem niet mechanisch? Waarom werken ze niet meer. Valt hier iets aan te doen? Helluup!

Misschien foto's?

Hier ern paar fotos van de verschillende switches.

Attachments

• IMG_20161112_123014246.jpg
    IMG_20161112_123014246.jpg
    67,8 KB · Bekeken: 87
  • IMG_20161112_122952121.jpg
    IMG_20161112_122952121.jpg
    57,7 KB · Bekeken: 80
  • IMG_20161112_122902309.jpg
    IMG_20161112_122902309.jpg
    28,4 KB · Bekeken: 84
  • IMG_20161112_122847800.jpg
    IMG_20161112_122847800.jpg
    34 KB · Bekeken: 83
Werkt idd mechanisch met een veertje en "pinnetje" die in de plastic schacht beweegt. Je kunt deze soort schakelaars redelijk simpel uit elkaar halen.

met een beetje alcohol proberen het gladde residue eruit halen ?
( bedoel natuurlijk in de schakelaar, niet dronken eraan gaan werken :-) )

:-D moest even lachen. "bedoel natuurlijk in de schakelaar, niet dronken eraan gaan werken :-)"
Alcohol heb ik al geprobeerd maar no joy. Ik heb er na de post van Eraser127 ééntje geopened en van binnen zijn twee kleine metalen clipjes. Moeilijk te weten of het probleem te wijten is aan de clipjes die slecht geplaatst waren, maar in ieder geval, bij het zorgvuldig openen van de switch springen die clipjes meteen los en ik weet niet hoe ze er weer in moeten - DOH!. Ik heb ze weer erin geplaatst zoals ik dacht logisch was, maar jammer genoeg was het verkeerd en fiasco, nu zijn de clipjes omgebogen en dus definitief om zeep. Deze switch moet dus nu definitied vervangen worden, De twee andere kan ik eventueel openen maar ik alleen als ik zeker weet hoe de clipjes erin moeten.

Syntaur heeft e twee van de drie maar met verzending vanuit de US komt het redelijk duur uit. Als er daar op dan nog eens douane kosten bij koemn, dan wordt het helemaal debiel. Ik hou het nog even vol, wie wiet heeft iemandd hier ervaring mee en weet me te vertellen hoe de clipjes erin moeten. Bedankt in ieder geval sunny pedaal.

Bij de Crumar Performer die ik onder handen heb genomen was er hetzelfde probleem met de schakelaars.
Mijn conclusie, na het open maken en bestuderen, was: de plastic 'gootjes' waarin het metalen palletje beweegt was versleten waardoor het palletje na wisseling van het ene slootje naar het andere niet meer werd geborgd.
Van de 4 scahkelaars heb ik de drie rechtse vervangen door gewone wipschakelaars.

Attachments

• verzamel 1.jpg
    verzamel 1.jpg
    101,6 KB · Bekeken: 79
Back