Origineel geplaatst door fuse
Wij zijn allemaal topproducers!![]()
Jij zelfs 'n 2x zo grote als ik !!!! (aan uwen gier-lijscht te zien)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wij zijn allemaal topproducers!![]()
Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik geloof namelijk niet dat iemand alleen dikke hits gaat scoren met zijn mc-303, hoewel dat apparaatje zeker een inspiratie kan zijn voor veel tracks en andere ideeen.

Origineel geplaatst door Toon
Volgens mij kun je met budget spullen net zo'n goede resultaten halen als met superduur materiaal. Je moet gewoon zien wat je koopt.
Der is enkele jaren geleden een test gedaan met audio engineers waarbij ze een mix te horen kregen die door een SSl gehaald was en eentje die met yamaha O2R's gemixt was, bleek dat velen de digitale mix beter vonden .
maar waar lees je "dat analoog alles is"? Origineel geplaatst door dsa
Noui, ik heb best wel een leuk neusjemaar waar lees je "dat analoog alles is"?
Hoor je mij niet zeggen. Ik werk met analoog en digitaal, dat is gewoon een goede combinatie.
In dit geval gaat het nu juist niet om het gevoel van het muziek maken.
Dat kun je met alles wel doen.
.
Trouwens kom ik weer op een briljant idee. Als je nou eens de digitale mixer uit gaat rusten met een analoog mix gedeelte en de rest allemaal digitaal houdt? Incluis een interface met je computer. Dan heb je zeg maar best of both worlds zeg maar. Het zal er niet goedkoper op worden maar lijkt me wel grappig.

Origineel geplaatst door THM
Gevaarlijke statement om te beweren dat je alleen met goed (lees: duur) materiaal goeie muziek maakt.
Maar is toch 90% van de gevallen zo - maar dan heb je nog altijd die overige 10% hé...
Alle regels worden bevestigd door uitzonderingen, maar neem toch maar aan dat meeste kwaliteitsopnamen gemaakt worden met muzikaal talent én kwaliteitsmateriaal.
Mijn tip, dure spullen tweede hands kopen!Origineel geplaatst door demian
naj, voor mezelf heb ik sinds vandaag ervaring met een Focusrite Compounder.
Ik ben begonnen met een Behringer Compressor, toen een DBX 166XL erbij genomen, die trouwens een leuke kleur geeft aan bassen (als je er van houd tenminste), maar die compounder klinkt toch wel erg helder en strak.
Ik merk iig een behoorlijk kwaliteitsverschil tussen de 3 compressors die ik nu heb, ik zou dus kunnen zeggen dat voor wat betreft compressors duurder = beter.
Ik heb trouwens maar 250 euro betaald voor de 2e hands Compounder!! volgens mij had ik veel geluk. Die DBX heb ik nieuw voor maar 150 gekocht. (bij hakkert) ..Mijn tip, dure spullen tweede hands kopen!