Leuke soundcard voor in studiotje

pilo2710

Hiephoi!
Hallo,

Deze vraag zal ongetwijfeld wel een keer eerder gesteld zijn, maar ik doe het toch ;)
Van mijn toekomstige verjaardagsgeld wil ik eigenlijk wel een leuke soundcard kopen voor mijn wannabe studio.
Ik heb nu een geluidskaart waar ik gek wordt van de latency :stupid (zeker met Cubase) behoorlijk slecht is.
Is gewoon een consumentenkaartje. Nu wil ik kijken naar een goeie soundcard (die niet te duur is, dus instap)
waarbij de latency laag is en ik nog wat in-en uitgangen heb om eventueel andere troep op aan te sluiten.
Ik ben een behoorlijke Reasongebruiker en wil dit in combinatie doen met Cubase of Sonar.

Ik heb al een hoop gehoord over de Audiophile, maar er moeten ook nog andere kaartjes zijn die
een lage latency hebben en een hoop leuke goodies aan boord hebben.

Iemand goeie suggesties?
:)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Slipperman
terratec?

goeie kaart , zal ook niet zo erg veel meer kosten

ews88mt2496.jpg

Origineel geplaatst door erbralt
goeie kaart , zal ook niet zo erg veel meer kosten

ews88mt2496.jpg

Hier spreekt 'n verstokte gebruiker !!
Deze ews88mt is dus gewoon puik ! Latency is laag, meer dan genoeg routing-mogelijkheden, overzichtelijk mixer-panel, gewoon goed ! (wel ff nieuwste drivers downloaden op www.terratec.net, en niet schrikken: met de nieuwste drivers geïnstalleerd heet deze kaart ineens phase88)

Hmmz, ziet er behoorlijk goed uit! Hoop in- en uitgangen.
Alsie nog voor een beetje schappelijke prijs weggaat en een goeie latency
heeft
Deze ews88mt is dus gewoon puik ! Latency is laag, meer dan genoeg routing-mogelijkheden, overzichtelijk mixer-panel, gewoon goed !

Dan lijkt me dit wel een goeie optie!

Afgelopen Vrijdag de Audiophile 2496 gekocht.
Echt mega goed, geen kraakje en andere bijgeluiden, hele lage latency !

Voor dat geld echt een hele goeie kaart.
De Delta 88 is waarschijnlijk nog net iets beter, maar ja dat zie je ook terug in de prijs

De Terratec Phase 28 kan ik ook aanbevelen.. helaas geen breakoutbox, "maar" 2 inputs, wel liefst 8 outputs(leuk voor reason & cubase!). Midi/digitaal i-o etc en duur was ie niet. inruilaktie bij verspuy. :L

ik was net van plan precies dezelfde vraag te stellen. Gelukkig dus dat er al wat over stond. Ben ook driftig op zoek naar een betere geluidskaart. ( voor gebruik met Yamaha S90 (usb dus geen midi) Cubase SX en div. softsynths)
Ik heb alleen nog niet veel over prijzen gelezen.
Die laatste die genoemd werd met 8 uitgangen.... kost dat?
En hoe moet ik de voordelen van die uitgangen zien? Gewoon elke softsynth op een apart kanaal op je mixer en 1 vanaf de mixer naar de ingang van de geluidskaart? (voor audio recording?)

Met die uitgangen kan je volgens mij onderdelen van je softsynth routeren naar verschillende uitgangen. Bijvoorbeeld in Reason kan je bijvoorbeeld de uitgang van een mixer naar uitgang 1 & 2 sturen, een aparte NN-XT naar 3 & 4 en je drummix naar 5 & 6.

Ik heb ook gekeken naar een Hammerfall geluidskaart. Ik heb ook gehoord dat het echt een superkaart is. Lage latency en erg strak geluid. :D

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de ews88mt en de phase88 :confused:

Origineel geplaatst door Ionide
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de ews88mt en de phase88 :confused:

GEEN verschil !!

Een nieuwe naam, voor hetzelfde bakje, bij terratec noemen ze volgens mij voortaan alles phase.

Sterker nog, mijn ews88mt noemt zich met de nieuwe drivers voortaan ook phase88.

weet je dat zeker?

ik heb even op de site gekeken, en de foto's van de kaartjes zien er toch echt anders uit:

EWS88MT

Phase88

Er is trouwens ook een Phase88 Rack , met een 1u rackmodule ipv. breakoutbox, met als extra 2 XLR ingangen er per input een gain knop.

Origineel geplaatst door Ionide
weet je dat zeker?

ik heb even op de site gekeken, en de foto's van de kaartjes zien er toch echt anders uit:

EWS88MT

Phase88

Klopt die foto van die phase88 wel ? Ik kan me nl niet voorstellen dat dat kaartje geen interne cd-aansluiting heeft.
Maar eerlijk=eerlijk, je hebt me nu wel aan het twijfelen gebracht....hoewel de kaart er verder best vergelijkbaar uitziet.
Het verhaal van mij hierboven met die driver-update klopt iig wel !
(degene die dit niet geloofd, mag bij mij thuis komen kijken)

Dat geloof ik wel hoor ;)

Ik denk ook dat die chip op de Phase gewoon dezelfde is als op de EWS, maar dan met een stickertje erop, dus dat zijn gewoon dezelfde drivers dan. Maar wat ik me afvraag is hoe dat dan zit met de geluidskwaliteit enzo, of die verbeterd is. Waar zitten de AD's eigenlijk? Zitten die in de breakout box, of op de kaart? (zodat het analoge signaal eerst nog door die kabel moet :erm: )

de convertors zitten in de break-out box.

Ik weet niet of e.e.a. "verbeterd" is, maar weet wel dat de geluidskwaliteit van de EWS lang niet gek is !
(ben er iig blij mee)

Het viel me wel op, dat op de foto van de phase idd een stickertje zat met "terratec producer" erop. Dit geheel in lijn met de weg die terratec is ingeslagen: scheiding tussen "consumer" & "pro"-stuff.
Volgens terratec valt bv de dmx in de klasse "consumer". Mij best hoor, maar ik weet wel dat je met 'n dmx al heel wat kunt !
(iig stukken meer als met 'n SB van hetzelfde geld)

DMX ?

DMX ?

In mijn studio gebruik ik M-audio Delta 1010 waar ik heel tevreden mee ben. (mag ook wel, heb nog 500 euo betaald)
Nu, om thuis ook wat te kunnen knutselen heb ik eind vorige week een DMX van Terratec besteld. Echter, de schrik slaat mij om het hart als ik de problemen met deze kaart zie ivm de drivers. Ik hoor en lees wel dat de sound top is, maar er zijn die vele problemen met de drivers. Bijgevolg : Is het nou wat deze kaart, of zijn er werkelijk veel probs mee ? Ik koos voor deze kaart omwille van de vele aansluitingen, ook die RIAA die erop zit.
Het blijkt wel één van de weinige kaarten die probleemloos én met muziekapps én met games werkt, vandaar ook mijn keuze want ik ben in mijn vrije tijd fervent gamer.
Dus: bezitters mogen mij altijd hun mening geven over deze (intussen) betaalbare kaart.

Je bedoelt de DMX 6fire 25/96?

Het schijnt dat de laatste tijd regelmatig nieuwe drivers uitkomen, die veel problemen opgelost hebben. Het lijkt erop dat ze bij Terratec hun lesje wel geleerd hebben...

Dit van horen zeggen, kheb zelf geen terratec (maar zit te twijfelen over een Phase88 )

Back