Sonic LAB OB-6 Desktop Poly Synth Review

Ging me meer om de review van SL als headsupje. Moet ik hem weghalen en plaatsen in algemeen wat ik met alle plezier wil doen, of doen de mods het? Wil er geen grotere rommel van maken.
Mods?

Wat klinkt deze fantastisch. Ik ben flink aan het downsizen, zelfs richting stoppen, en nu al bijna weer verloren...

Op de Namm was voor de insider al duidelijk dat de The Smiths ook met een versie zonder keyboard zouden komen. Terwijl Dave hier in een blauw shirt bij Sonic State de keys versie introduceert, praat -ie op de achtergrond in een groen shirt al tegen een distributeur over de aankomende desktop.

*

Attachments

• The Smiths.png
    The Smiths.png
    617,1 KB · Bekeken: 84
De OB-6 klinkt fantastisch :{ en een groot voordeel van de desktop is dat deze geen brakke toetsen heeft. Nu is de prijs nog 2.299€, maar die gaat denk ik nog wel zo'n 400-500€ zakken. En tijdens een 10% kortingsactie moet 1600-1700€ denk ik dan mogelijk zijn. Ik wacht nog 'even' :)

Twee OB-6s (met poly chain) > 12-stemmig polyfonie :dubbel:

Ding klinkt toch geweldig?
Ik heb dit nog niet uit de deepmind gehoord..

Deepmind is ook geen synth,maar een complexe fx processor met twee simpele digitale oscillatoren en filter ervoor,is meer iets voor 'sound designers'

deze OB-6 klinkt idd geweldig goed

Bericht door een moderator:
Deepmind discussie is off topic en begint vermoeiend te worden. Deze mening is bekend uit het deepmind topic, houd die discussie daar. 1e en enige waarschuwing: on-topic!

hij klinkt idd goed. jammer ook van maar 1lfo, dat je voor de lekkernijen een osc moet opgeven

De OB-6 klinkt fantastisch :{ en een groot voordeel van de desktop is dat deze geen brakke toetsen heeft. Nu is de prijs nog 2.299€, maar die gaat denk ik nog wel zo'n 400-500€ zakken. En tijdens een 10% kortingsactie moet 1600-1700€ denk ik dan mogelijk zijn. Ik wacht nog 'even' :)

Twee OB-6s (met poly chain) > 12-stemmig polyfonie :dubbel:

Brakke toetsen?

Het is toch geen Nord Lead 4? ;)

ik heb stiekum de keys besteld. komt maandag. met of zonder bugs

Ik heb aardig wat DSI apparaten gehad, maar eigenlijk nooit echte software problemen gehad. Alleen de Tempest heeft nogal een slechte naam wat dat betreft.

Je moet een beetje pech hebben. Pro 2 met Octatrack is echt kansloos, dat loopt volledig in de soep. Pro 2 midi din heeft sowieso nogal wat problemen. Tot zover mijn ervaring :)

Back