Sequencer a la RS7000

Morpher

Ouwe rot
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een sequencer voor live performance.

Heb ooit een RS7000 gehad, die vond ik bizar goed qua sequencen, maar hij was nogal lomp en groot en dus niet makkelijk mee te nemen daardoor.

Wat ik er vooral tof aan de RS7000 vond was dat je live kon jammen en het opnemen tegelijk, waardoor je ook song te plekke kon maken (zonder de sequencer te stoppen). Ook de x0x-style gecombineerd met het keyboard vond ik heel erg handig!

Iemand tips? :biertje:

Tja... Eerlijk gezegd is er weinig dat in de buurt komt van de echt geniale RS7000. Ik had een RS7000 en gebruikte die voornamelijk live. Toen de mijne dreigde te sterven ben ik op zoek gegaan naar iets anders, en kwam uit op de Sequentix Cirklon. Maar die is niet goedkoop, en mist een keyboard (en sampler en rompler, maar dat maakt hem wel klein en licht).

Je zou een (tweedehands) Korg ESX-SD kunnen zoeken, die is beperkter dan de RS7000 maar als sequencer komt 'ie een beetje in de buurt. Misschien niet dezelfde straat, maar toch zeker de zelfde buurt :)

Wat mij puur als sequencer ook een mooi alternatief lijkt is de Squarp Pyramid of Social Entropy’s Engine Beide waren er nog niet toen ik de Cirklon kocht, maar ik zou die 2 nu zeker overwegen.

Laatst gewijzigd:
Ja, de RS7000 is inderdaad wel geniaal te noemen. Het leukste eraan is de live midi tools, de mute en scenes, enz enz.. Maar of je een hedendaagse vervanger kunt vinden die alles kan wat de RS kan, dan wordt het nog lastig.
Ik kan de suggesties van Chinetti wel volgen, maar misschien is de nieuwe Akai mpc ook wel een aardige optie.

Entropy is redelijk beperkt, max 4 noten polyfonie. Middeleeuws!

Jaa, ik heb die suggesties ook bekeken! Ziet er ook goed uit.
Een rompler/synth/sampler zoals in de RS7000 hoef ik sowieso niet erbij te hebben, ik gebruikte hem toendertijd ook al puur voor het sequencen.
4 noten poly is inderdaad een beetje karig he haha..

Wanneer komt die MPC uit eigenlijk? Ik heb trouwens ook ooit een MPC2500 (met JJOS nog wat) gehad maar dat werkt toch wel anders dan zo'n sequencer als die van de RS7000.. Ik liet soms de arpeggiator lopen en dan nam ik dat op tijdens het spelen.. Vond het echt een tof ding om mee te jammen!

Back