Arturia DrumBrute

DungBeatle

Ouwe rot
Vandaag eventje met de nieuwe Arturia zoon mogen spelen... was helemaal niet onder de indruk (via headphones dan nog).

Ter vgl heb ik zelf een Roland MC-909 en een BeatThang.. beide zijn (IMO) veel interessanter.. in het geval van de Roland zelfs "off the charts" interessanter.

De globale filter bvb van de Arturia.. hoe lame. Op de MC-909 kun je elk instrument zijn eigen filter geven. Om maar te illustreren dat het allerlaatste soms minder kan zijn dan bakken van 10 jaar geleden.

Ondertussen blijven we wachten voor de MatrixBrute............ :-S

De globale filter bvb van de Arturia.. hoe lame. Op de MC-909 kun je elk instrument zijn eigen filter geven. Om maar te illustreren dat het allerlaatste soms minder kan zijn dan bakken van 10 jaar geleden.
Ja lekker makkelijk om een digitale groovebox met een analoge drumbak te vergelijken.
Dacht je dat ze even 17 losse filters in dat ding zouden stoppen?

Trouwens het filter zit na de summing, dus als je de individuele outputs pakt kun je er prima zelf een los filter (of what dan ook voor effects) achter gooien.

Ik heb net nog gekeken maar je kan de filter wel per geluid filteren. Dit doe je door gebruik te maken van de solo functie!

Ik heb hem nu 3 dagen staan en begin het harde of wel metal klinkend geluid van de hats ook steeds meer te waarderen.

Ik begin hem ook meer te waarderen. Kick klinkt lafjes maar er zijn inmiddels al wat betere filmpjes waar je het laag toch wel lekker hoort speaker klotsen zoals dit:

Clap klinkt hier best Ok. En conga/tom's klinken als een kruising tussen een 808 en 606.

Iemand een filmpje waar die hats lekker metaal achtig klinken?

Ik moet zeggen dat het een leuk bakie is.
Bij dit filmpje word wel antisiast van.

Back