[chillout] Rineau - Mr Made

Rino

Rineau
Nieuwe chillout trackje van me. Relatief snel in elkaar gezet dus inclusief een aantal schoonheidsfoutjes.

Download

Gemaakt met: Trilogy, Lounge Lizard, Retro AS-1, Crystal, effecten van Sonitus Ultrafunk en een boel samples. Verwerkt in Cubase SX.

geknisper basic drums . sound is lekker breed . eeh vocal bass gitaar . melodietje erbij die is wel lekker helder af en toe een fx sound . breakje trompet op de achtergrond . kabbelt rustig verder . achtergrond muziek zonder een echt verhaal . bewust gekozen voor een ingetogen repeterend arrengment .

wel leuk niet byzonder

wil iets meer producties horen om een profiel te kunnen maken

Waarom zit die sample erin; I CUT MY THROAT,,,, past echt totaaaaaaal niet bij de sfeer van de muziek, ik zou hem er echt uithalen. Voor de rest klinkt het lekker, goeie mix, redelijk warme geluiden, alleen niet echt overtuigend. Het mist nog iets exentrieks.

Dank je!

Ik begrijp jullie commentaren, zoals ik al zei heb ik weer eens een trackje te snel afgemaakt, waardoor het inderdaad net iets mist. Is gelijk dan ook mijn slechtste eigenschap met muziek maken, te weinig geduld.

Ik zal 'm iets meer karakter proberen te geven en idd 't sampletje eruit halen. Misschien iets meer richting Air denk ik...

Het ritme in het begin vond ik wel even wennen, maar dat pakt later wel goed uit. De bassline komt niet zo goed uit de verf op kleine boxjes (=compu).. De 'rhodes' klinkt lekker, maar repeteert net iets te veel vind ik voor deze stijl muziek.
Leuke trompet samples hier en daar.

Lekker plaatjes als achtergrond ja.

gr
Arv

Sax, 'Rhodes', trompetje, beats, goede combi.
Verder erg chill, zit goed in mekaar. Ook lekker ruimtelijk.

Oh ja, ook ik zou zeggen: bovengenoemd sample eruit, of in onverstaanbare delen gebruiken (als op 1:35 en 3:11).

Dank voor het commentaar!

Op 'n ander forum kreeg ik 2x te horen dat er nog wat mag gebeuren aan de mix en de mastering. Zelf hoor ik 't eigenlijk niet zo..Iemand nog tips hiervoor?

Alvast bedankt!

Erg fijne 'Rhodes' sound.... mooi ruimtelijk geplaatst, net als de diverse samples....

En toch, die sample 'I cut my throat' brengt een stuk spanning... misschien een beetje te shock, maar toch....

Luistert erg fijn weg...

Back