Tr707 of andere drumcomp

Status
Please reply by conversation.
Hey lieve synthforum vrienden

ik ben opzoek naar een tr-707 of iets dergelijks.
707's zijn opzich wel te vinden en de vraag prijs lijkt een beetje te varieren tussen de 200 en de 500 euro. wat is fair, en wie heeft er een?

Nou hou ik (veel mensen vinden dit raar) echt van de sound van 707's. Ik hou er soundwise (don't kill me) zelfs meer van dan 808's en 909's. Vind het zelf ook raar. Iets aan de koude en toch warme vibe spreekt me heel erg aan.

Het is logisch, toch?, dat ik eigelijk een linn drum zou willen. Maar ik vermoed dat die dingen suuper duur zijn. Heeft iemand daar informatie over? of heeft er eentje liggen waar ie vanaf moet, en hoe duur zou dat dan zijn?

daarnaast hoop ik dat ik met het kader alles van 707 tot linn, een balletje op kan gooien wat ik nog meer zou kunnen checken. Ik weet dat er dingen zijn die in deze richting liggen maar ik ben geen expert op drum comp gebied. Heeft er iemand iets liggen waarvan ie denkt, hey, dit zou je ook kunnen proberen.

Hij zal gebruikt worden in studio en op podium, liefst goed programeerbaar en robuust.

ROEP ROEP ROEP!

thanx bij voorbaat

prosoloist

Als je voor betrouwbaarheid gaat (iets wat wel fijn is op een podium) zou ik zo'n oudere bak toch eng vinden, een extra back-up model is dan eigenlijk toch wel 'n must.

Een Oberheim DMX zit ook een beetje in hetzelfde straatje qua karakter. Kawai R100, ook 'n lekkere sound maar de pads willen wel eens uitvallen. Heb er hier ook 1 staan, waarvan er het meer niet, dan wel doen.

Persoonlijk vind ik het allemaal toch erg beperkte machines. Er zitten herkenbare geluiden in, maar daarbij houdt ook alles op.
Het unieke eraan is meer het gritty karakter, vooral bij het downpitchen. Verder heeft de functionaliteit qua bediening ook zijn waarde natuurlijk maar in zijn eenvoud gewoon te beperkt. :)

Persoonlijk zou ik voor live ook eerder een modernere sampler kiezen die het karakter van oudere machines kan emuleren.. Iets als Maschine van Native Instruments.. maar dat werkt wel met een computer..

Er is ook een goeie Linn LM2 plug-in trouwens. :D

thanx voor je reactie. de dmx en kawai klinken goed.

Dus een 707, dmx, kawai of linn gezocht is het dan nu.

ben niet zo bang voor kapotte knoppen en mankementen, werk doorgaans met oude zooi dus ben bekend met de gevaren ;).

hopelijk gaat iemand er hier nog eentje aanbieden!

en een tr8 met 7x7 kit?
de snare van de 707 blijft altijd superlekker gewoon he vooral

TR-626?

Sounds lijken erg op 707 + 727. Voor net boven de €100,- wel te vinden. Iets minder intuïtieve sequencer in vergeklijking met bijvoorbeeld de 707. Geen 16 leds maar twee keer 8 rijen in een schermpje. Pluspunt is dat de sequencer van de 626 midi-uit stuurt en je dus bijvoorbeeld een cheapass sampler (S-2000) met je favoriete drumsamples eraan kan hangen en toch die x0x-feel een beetje hebt. De sounds van de 626 zijn ook enigszins te editten (pitch, volume).

en een tr8 met 7x7 kit?
de snare van de 707 blijft altijd superlekker gewoon he vooral

Zeker. En wat dacht je van de tamboerijn?
De Kick met VEEL gaindistortion is ook best fijn.

ik vond de beleving van de tr8 wel vergelijkbaar met beleving van 707
heel erg zelfs
je kan heel goed recht toe rechtaanen met tr8, echt n jambak
zou ik dingen live doen had ik m zeker gehouden

TR-626?

Sounds lijken erg op 707 + 727. Voor net boven de €100,- wel te vinden. Iets minder intuïtieve sequencer in vergeklijking met bijvoorbeeld de 707. Geen 16 leds maar twee keer 8 rijen in een schermpje. Pluspunt is dat de sequencer van de 626 midi-uit stuurt en je dus bijvoorbeeld een cheapass sampler (S-2000) met je favoriete drumsamples eraan kan hangen en toch die x0x-feel een beetje hebt. De sounds van de 626 zijn ook enigszins te editten (pitch, volume).

Een TR-626 is inderdaad wel fijn qua sequencer. Dikke snare. Genoeg bruikbare sounds maar vooral ook genoeg mogelijkheden om andere machines aan te sturen.

Ik heb die TR8 met expansion en je kan alles wat je te moeilijk vindt gewoon negeren...606 klinkt goed ook en sowieso 808 kicks en snares ook

Betrouwbare nieuwe bak en goedkoper dan een 707...zeker als je hem live mee wil nemen

Er staan volop 707's op MP en ook 1 626....anders gewoon gaan voor Macbook en Maschine?

tr8 is mij iets te geavanceerd, gek genoeg. ik vind de opties wel vet, maar ik wil ze niet kunnen gebruiken. maakt dat sense?

Je bent niet verplicht ze te gebruiken. Maar als je later meer zou willen kan het dus wel.
Ik vind het echt een aanrader en aangezien je begon over een 707 is dit eigenlijk wat je wil.
Koop ééntje 2dehands en probeer hem. Bevalt het niet dan zal je er niets of bijna niets aan verliezen:okdan:.

Ben in contact over 626 en Linn 9000.

hoef niet percee in discussie over tr8 en moderne drum comps. maar wil wel graag m'n punt ietsje verduidelijken. het heeft niks te maken met of ik iets moeilijk vind (ik doe wel moeilijkere dingen dan drum comps programmeren). En opties negeren is voor mij missing the point. Ik geloof er persoonlijk erg in dat apparaten met meer functies, minder goed zijn in dat gene waar je ze eigelijk voor wil hebben, dan een machine die alleen dat kan. Beste vergelijking een keyboard met een synth, in een keyboard heb je ook synth sounds! Nou snap ik echt wel dat een tr8 goeie sounds heeft, betrouwbaar is en gebruiksvriendelijk, maar het is niet de real machine. alles aan een orginele bak, doet het klinken als die orginele bak. ook het falen. Ik heb vaak genoeg beats gemaakt met tr707 samples, maar het heeft nooit geklonken als een 707 die ergens liep. Ik snap dat dit een andere manier is dan veel hier denken, maar ik ga voor authentieke dingen. liever een gare 707 dan een moderne machine die alles kan.
maargoed dat ben ik.

Status
Please reply by conversation.
Back