Welke (hardware) sequencer kan dit?

DungBeatle

Ouwe rot
Hoi,

Nu dat ik me heb laten verleiden door een Korg Minilogue die geen sequences kan transposen vraag ik me af er een externe sequencing oplossing is voor dit probleem?

Ideaal zou zo'n sequencer meer dan 1 programmeer stijl toelaten (step, quantised real-time?.. via MIDI inputs).. en natuurlijk die 1-finger transpose hebben die ik zo mis.

Ik weet heel weinig van standalone sequencers.. dus hoop ik dat er hier wat expertise kan gedeeld worden?

Tussen haakjes, ik pruts liever met fysieke toestellen, dus DAW oplossingen (die er wel zullen zijn) zoek ik eigenlijk niet.

Thx!

PS. Zou knap zijn indien die goedkope Korg SQ-1 een kandidaat was, maar ik twijfel er aan.. BeatStep mss ?

Korg SQ-1 kan wel transposen op zijn eigen sequences maar niet wanneer hij als MIDI -> CV converter gebruikt wordt. De QY-reeks van Yamaha kun je ook eens bekijken.

Tja, de RS7000 kan dat prima. Je kunt per track bepalen of hij mag transposen. Ook nuttig (bv om basslines niet te laten transposen).
De transpose zelf is een 1-2 vinger actie.

Squarp

Rm1x en rs7000 kunnen dit idd, en belangrijker nog: je kan het recorden in je pattern..

Social entropy.. idd best duur, ook Out of Stock, en de UI vind ik maar zo-zo. Liever de Squarp, als er toch 600+ betaald moet worden. (But thanks for the tip)

Weeral zo'n goedkope suggestie ! OP-1 kost ook een klein fortuin.

Eigenlijk wil ik gewoon wat bvb mijn Moog Sub 37, Yamaha AN1x, KORG RADIAS allemaal kunnen... gewoon een sequence met één klein vingertje transposen.. een essentieele techniek voor iemand zoals ik die in geen duizend jaar klassiek zal kunnen toetsenieren. :-S

je hebt de oplossing nu toch? RM1x. Goedkoop en doet wat je wil....

Back