Ensoniq Paris 2.2 hardware drivers (benodigd om de EDS1000 kaart te installeren)

MacGyverGear

midi-life crisis
Na een oproep op Gearslutz, wat vreemd genoeg n paar maanden terug niets heeft opgeleverd, doe ik hier ook maar even een verzoekje.

Ik heb de kaart ooit geinstalleerd in een computer maar wil em ook in een andere computer kunnen draaien maar heb daarvoor driver.exe file nodig.
De installer voor 'Paris' zelf heb ik wel. Dit is de 2.2 versie maar de bijbehorende drivers heb ik helaas nooit ge-backupped.
Op de site waar ik ze ooit heb gedownload zijn ze ook niet meer te vinden.

Als iemand het nog ergens heeft? Het is een klein .exe bestandje dus inpakken in Winrar is noodzakelijk.
Je mag em ook hier uploaden voor het nageslacht.

Dank alvast :mega:

Net nog maar es n poging gedaan in de waybackmachine.. en met de originele link die ik nog wel had toch een bestandje kunnen vinden.
Ik heb goede hoop dat dit em is maar moet het nog ff proberen in mijn nieuw gebouwde retro PC. :)

Kan em vreemd genoeg niet uploaden. Is ingepakt een bestandje van 30kb ofzo.. ??

Edit: WinRar wordt niet geupload?? 'n WinZip pakt ie wel. :)

Attachments

• paris 1.05 drivers.zip
    29,8 KB · Bekeken: 207
Laatst gewijzigd:
Thanx :) Ik heb daar aleens gekeken maar de oude drivers voor windows 98 en XP kon ik zo snel niet vinden. De nieuwere drivers wel maar wil het liever gewoon oud en vertrouwd op windows 98 houden. :)

Op welk OS draai jij de kaart trouwens?

Het is eindelijk gelukt de kaart te installeren. :)

Die nieuwe ASIO drivers lijken me ook wel heel erg handig, alhoewel ik nog niet goed op de hoogte ben hoe het dan werkt. Je kunt het in W7 64bit draaien en dan gewoon als een ASIO kaart draaien in een DAW als Ableton of Cubase?
Ik vind vooral de geschiedenis van het Paris systeem interessant. Heb in die andere PC (veel te trage PIII) wel wat geprobeerd maar op 1 veel te klein monitor. Kan het nu eindelijk met 2 monitors draaien en wil met Paris nu eens wat audio mixen. :)

Wil de kaart ook nog in XP proberen maar hoorde dat het nog weleens vastliep met Paris. Heb jij daar geen last van?

Ik heb paris 3.0 perfect draaien hier met 24 in en outputs.
Let wel op dat je onder win64 alleen maar paris 2.0 of 2.2 kan draaien.
De pace beveiliging van 3.0 werkt niet onder 64 bit.

Ja de asio drivers gaan er voor zorgen dat je paris met ieder stukje software kan gaan gebruiken.

Owkee.. :) Vet hoor! Ik had al eerder begrepen dat je het als een soort mixer samen met de FX gebruikt. Met 24 ins en outs heb je idd een berg mogelijkheden.

Had de set zelf anderhalf jaar terug gekocht. De kaart samen met een 442 interface en de controller. Ik vind dit soort recording systemen mega interessant.
Heb ook een Yamaha DSP factory systeem samen met de adat kaart en die blauwe break-out boxen. Deze was tot Cubase 3 ook aan te sturen in de software en daar ben ik ook al aardig wat uurtjes mee bezig geweest. :)

De Paris software vind ik echt heel tof. Nog niet alles is duidelijk maar komt nog wel.
Ik ga sowieso nog wel upgraden naar een ander OS en wil dan ook eens 3.0 proberen.
Weet niet of ik het ook met een ander DAW wil gebruiken samen met de ASIO drivers maar thanx voor de info iig. :)
Wil het liever niet als m'n 24/7 DAW soundkaart gebruiken aangezien ik ergens ns gelezen heb dat ze weleens stuk gaan.

Back