Gezocht Yamaha AN1X

Status
Please reply by conversation.

MikeGP

Nieuwkomer
Ik ben op zoek naar een Yamaha AN1X. Heeft iemand er 1 te koop staan of wellicht wilt iemand deze verkopen? :)

Deze zijn precies een beetje zeldzamer aan het worden en duiken nog zeer zelden op.
Blijkbaar hebben de kenners toch de mogelijkheden van dit "lelijke bakkie" ontdekt.
Ikzelf vind em niet echt lelijk, hoogstens plastiekerig maart hij klinkt heerlijk hoor !
Tenslotte moet je met de klank verder om muziek te maken, het uitzicht... so what ;)

Op eBay staan er momenteel twee, eentje voor 483 euro en eentje voor 680 euro 8>
(zonder verzendkosten dan nog)
De An1x klinkt wel zeer vet maar toch niet vet genoeg om zo'n prijs te rechtvaardigen.
Ik denk dat een eerlijke prijs voor een mooi exemplaar nu ergens rond 350-375 euro ligt.
Eventueel iets meer met de originele adapter en originele manuals er bij.
Misschien vind je ook wel een goedkoper exemplaar maar dan een afgeragde synth.

Haha, ken de AN1X maar al te goed. Heb hem zelf gehad, maar uiteindelijk verkocht, Nu spijt van ergens en dus weer op zoek naar eentje. Zal je altijd zien dat hij nu veel gezocht is en in prijs is toegenomen zelfs/. ;{

Hier eentje op Marktplaats kunnen vinden, maar vind prijs hoog + is een stukje plastic van de hoek afgebroken.

Ik had een paar jaar terug voor ongeveer 250,- een gaaf exemplaar op de kop getikt. Was wel een eind rijden, maar was het waard.

Hier eentje op Marktplaats kunnen vinden, maar vind prijs hoog + is een stukje plastic van de hoek afgebroken.

Ik had een paar jaar terug voor ongeveer 250,- een gaaf exemplaar op de kop getikt. Was wel een eind rijden, maar was het waard.

De prijs is inderdaad aan de hoge kant maar er kan blijkbaar nog geboden worden, als je het stukje kan lijmen en hij er voor de rest nog proper uit ziet zou 380 nog een faire prijs zijn. Wel met een goede batterij, een heldere display ! en geen krakende outputs !

Ik vrees een beetje dat die tijd voorgoed voorbij is. Ze duiken minder en minder op, wie ooit zijn exemplaar verkocht beseft nu hoe dom dat was en probeert er nu eentje terug te kopen. De meeste anderen doen hem voor geen goud weg... dat is met alle goeie dingen zo hé...

Zelfs voor 380,- zou ik 'm nog niet kopen. Je weet maar nooit wat er intern nog meer aan mankeert. Buitenkant vind ik niet zo belangrijk, paar krasjes hier en daar geen probleem. Veel belangrijker is dat het paardje technisch gezien nog 100% goed functioneert.

Nog niet zolang geleden had ik een stofzuiger via MP gekocht, maar dat ding maakte een beetje veel lawaai. Van de verkoper hoorde je geen kik. Bleek later dat er het een en ander intern ontbrak, waardoor de machine meer lawaai produceerde. Sommige verkopers verzwijgen zaken...

Zelfs voor 380,- zou ik 'm nog niet kopen. Je weet maar nooit wat er intern nog meer aan mankeert.
Van zodra je tweedehands koopt weet je dat natuurlijk nooit zeker.
Ik ben zuinig op mijn materiaal maar heb ze niet opengemaakt om alles te checken.
Zo kan het zijn dat vandaag alles nog best klinkt en morgen de caps gaan lekken...

Helaas zijn de gewilde classic vintage synths niet meer nieuw te koop...
zoniet waren het geen classic vintage synths natuurlijk ;)
Nieuwe synths zijn allemaal herkauwde want alles was eerder al uitgevonden.
Misschien zijn de nieuwe betrouwbaarder maar ik heb er al enkele verkocht en weer vintage gekocht.

Dat stukje afgebroken plastic en de vraagprijs zijn niet echt in verhouding vind ik.
Heb zelf ook een An1x en ben er heel tevreden van. Met momenten duiken ze met bosjes op en dan zijn ze plots weer ff schaars. Volgens mij zijn er heel veel van verkocht dus met wat geduld kan je een mooi exemplaar scoren.

Prijs is blijkbaar al een heel stuk gezakt maar toch nog te hoog.
Mocht ik de verkoper zijn zou ik alvast het stukje plastic op een zo degelijk en propere manier herstellen.
Dan zou een verkoop misschien nog lukken aan 300-325 euro...
Na grondige visuele en auditieve controle want tenslotte heeft ergens tegenaan gestoten.

Dat sommige verkopers zaken verzwijgen klopt wel, dat kan gebeuren op typische verkoopsites.
Ik hoop wel dat de mensen hier op dit forum LIEFhebbers zijn en onder elkaar eerlijk handelen.
Als er zich hier ook liefHEBBERS verstoppen is het hek helemaal van de dam, maar het kan wel :(

Dat ontbrekende stukje recht maken, dus met een zaag, en dan het ontbrekende laten namaken met een 3d printer is ook een optie.
De kleur laten namaken en het in kleur zetten en erin lijmen.

Dat ontbrekende stukje recht maken, dus met een zaag, en dan het ontbrekende laten namaken met een 3d printer is ook een optie.
De kleur laten namaken en het in kleur zetten en erin lijmen.

Staat in zijn advertentie " het stukje is bewaard dus kan eventueel terug worden gelijmd.":P

De prijs is inderdaad aan de hoge kant maar er kan blijkbaar nog geboden worden, als je het stukje kan lijmen en hij er voor de rest nog proper uit ziet zou 380 nog een faire prijs zijn. Wel met een goede batterij, een heldere display ! en geen krakende outputs !

Ik vrees een beetje dat die tijd voorgoed voorbij is. Ze duiken minder en minder op, wie ooit zijn exemplaar verkocht beseft nu hoe dom dat was en probeert er nu eentje terug te kopen. De meeste anderen doen hem voor geen goud weg... dat is met alle goeie dingen zo hé...

Hehe.. die An1x van mij geweest! :D Zie foto's hieronder toen het stukje er nog in gelijmd zat....

Heb em vorig jaar verkocht op MP voor 180 euro en ook hier te koop gehad. Op mp werd er redelijk snel de vraagprijs behaald en zelfs iets overboden.. en toen voor iemand gereserveerd die em wilde ophalen in Amsterdam.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=187967&highlight=an1x

had hier op SF 2 reacties gehad. 1 toen de synth reeds was gereserveerd en zelfs n onderbieding van 120 euro, (je gelooft het niet.....)
Heb de gebruikersnaam maar even weggehaald.. ;)
attachment.php

Ik ben het helemaal met jullie eens dat 300-400 euro veel te veel is.. maar uiteindelijk ben je als koper zelf degene die een te hoge prijs betaald. ;)
Eigenlijk is het gewoon heel simpel, niet kopen! Ik snap ook dat als je het zelf hebt betaald er iets in die richting voor terug wilt, maar helaas teveel verkopers die denken snel de prijs even te kunnen opschroeven.. :doei:

Het stukje is bij mij door transportschade uitgebroken.
De synth was verder in orde hoor maar ik had er 2.. en omdat ik door omstandigheden mijn tweede muziekplekje moest opdoeken was deze dus overcompleet geworden.

Hier nog een paar foto's van de An1x waarvan 1 met het stukje nog ingelijmd. Spijtig dat hij het eruit heeft gestoten. Het zat toch goed vast met 3 secondelijm maar misschien kan het met wat meer voorbewerking egaler gemaakt worden. :)

attachment.php

Mijn exemplaar van die verkoper nu (incl. stukje) op MP

attachment.php

En nog 1 met wat andere synthjes uit mijn setup :)

attachment.php

Attachments

• 5.jpg
    5.jpg
    41,9 KB · Bekeken: 129
  • 1.jpg
    1.jpg
    68,6 KB · Bekeken: 133
  • 120 euro.jpg
    120 euro.jpg
    17,7 KB · Bekeken: 124
  • An1x stuk.jpg