On My Own (WIP)

MacGyverGear

midi-life crisis
Way back dat ik eens lekker ouderwets muziek kon maken... tijdje terug dus deze jam gestart (op zaterdagavond ook).. en de inspiratie voor het eerste couplet en refrein qua tekst was er al heel snel.. maar de tweede had ik even de kracht niet voor. :D
Maar had het met mijn lyric buddy Janeva gedeeld en die heeft me geholpen met het afmaken van de tekst.. en vanavond dus eindelijk de zang kunnen opnemen en nog wat aan het arrangement gedaan.

Het is dus nog een beetje in schetsfase.

Ben benieuwd hoe de baslijn op jullie geluidssysteem tekent samen met de groove. Ik heb een triangle bas (weinig boventonen) gebruikt die behoorlijk deep zit qua frequentie bereik, maar dat kan soms z'n nadeel hebben.

Thanx voor het luisteren.

al mooi hoor, knap begin met een leuke bass, niets op aan te merken, hele mooie vocals, je bent een goeie zanger, lekkere flow, summer feel.. Leuk man, veel succes met het afwerken ervan ! ;)

Thanx Gloomer. :mega: Ben blij dat het wazige basje goed valt en dat de feel so far goed overkomt.
Nu verder inkleuren :)

Erg knap gedaan zeg! Goede stem, fijne geluiden, leuke 2e stem... Wanneer je verder gaat zou ik me focussen op wat invulling in de track, maar zeer zeker ook de intro. De intro vind ik enigszins misleidend. Ik had in eerste instantie niet het vermoeden dat het een funky/soul achtige track zou worden, dat was niet helemaal af te leiden uit de intro. Die baslijn is zéker lekker hoor, dat wel. Misschien iets van een e-piano of orgeltje of iets dat meer de sfeer oproept van de muziekstijl

Thanx :mega: Dat is een goeie ja van het intro. Thanx voor de input. :)
Ben ook nog niet zo ok met de drums (vooral in het begin). Is nu een herhalend pattern in Maschine en nog wat opgenomen percussie maar ga er vanavond mee verder.

Heb een paar kleine dingetjes aan het intro toegevoegd. Synthsolo / orgelsolootje en wat akkoordjes op de Rhodes. Drums moet ik nog aan werken.

De soundcloud update staat in de OP. :)

Leuke track , goeie zang ! Drums mogen wat ietsje zachter denk ik, maar ik luister nu over de speakers van een pc monitor.

Leuk, leuk, leuk Pat :okdan:

Bass is prima, drums/hats mogen ook wat mij betreft een ietsie pietsie zachter tegenover het geheel (maar dat is persoonlijk) verder natuurlijk weer mooi cabrio muzakje :D

Thanx mensen. :mega:
Ik hoor dat van die drums nu ook. Het zit met name in die hat die achtste uitdeelt.
Ga er vanavond nog ff aan werken. :)

Da's altijd goed om te horen. :) Ik had er wel iets meer boventonen ingestopt (gefilterd zaagje).. maar hij moet toch wel dragend zijn om de groove te laten laten ervaren. Thanx!! :)

Thanx BIS :)
Vanavond nog even aan de breaks proberen te werken.. maar als ik teveel met de Maschine controllers bezig ben lijkt de de boel elke keer vast te lopen.
Morgen maar verder uitzoeken wat het is.. erg frustrerend.. :(

Ik heb 'm 2 keer achter elkaar beluisterd op m'n huiskamer installatie en wat ik vindt je zang goed, leuke melodie, de invulling van de Rhodes akkoorden en synthlijntje is ook mooi want je stopt niet alles vol maar laat lekker wat ruimte in de track zodat alle instrumenten goed gedefiniéerd worden zeg maar.
Wat ik wel merkte is dat de bas zelfs op mijn installatie (met een buizenbak en hele neutrale Magnat speakers) op de rand van boomerig zat, voor mijn smaak in dit soort muziek iets te veel want het kan wat gaan tegenstaan op die manier.
Ik begrijp nou ook meteen waarom je Quincy Jones zo lekker vindt. :)

Dank voor de positieve reacties en fijn te horen dat het zo in de smaak valt. :)
Maar, de kritiek op de bas kan ik ook zeker wat mee. Had afgelopen zaterdag toen ik em postte een triangle bas maar later een sterk gefilterd zaagje van gemaakt en in de tussentijd wat meer boventonen gegeven. Hij is inderdaad iets te gekleurd.. en vond em zelf ook iets te aanwezig. Ik ga em weer iets terugschroeven.

Helaas loopt het project nog steeds keer op keer vast. Heb al een en ander geprobeerd maar telkens als ik denk het gevonden te hebben en ik even vergeet te "ctrl+s'n" loopt het net weer vast :frons:

Top track. No comments. Waar komt de sax vandaan ?
Vocals zijn niet fout, alleen klinkt het nu soms wat te schools, te braaf...deze track verdient een zwarte soul stem !

Thanx man :)
Wat bertreft de vocals, misschien kan ik het nog meer leven geven maar was blij dat ik de vocals erop had.. en wilde het ook niet teveel overdrijven.. (ivm met de buren).
Sax heb ik zelf gespeeld, maar dit was bij het ontstaan van de jam, en toen waren er geen buren thuis hier ;)

Het was gisteren trouwens nog min of meer gelukt om wat aan de bas te sleutelen en een paar subtiele breakjes erin te stoppen. Ik ben al wel redelijk tevreden zo. :)

Wilde nog even laten weten dat het afgelopen weekend gelukt is met afronden. Heb em ook ingezonden voor de SF contest.
Iedereen bedankt voor de feedback! :mega:

Het probleem met de controllers lag aan een USB hub en leek eerst te worden veroorzaakt als ik op de Maschine studio controller nootjes ging inproggen.
De Maschine Jam controller had ik al eerder verwijdert. Uiteindelijk wilde het project niet eens maar laden maar zag dat de Nektar Panorama, die ook mee draaide, heel raar deed. Dat was dus het laatste apparaat op die hub, en toen ik die als laatste had omgeplugt waren alle problemen weg en kon ik zonder telkens apathisch op crtl-s te moeten drukken weer verder met de breaks.

Was een leerzaam maar geslaagd project. :)

Back