nee hoor, niks

daar verschuil ik me niet achter.
wat ik sowieso niet begrijp, is dat jij denkt dat ik iets suggereer in dat ultrakorte bericht.
waar zit m de suggestie dan?!
ik reageerde namelijk juist niet op jouw posts, maar op de meeste andere, met allerlei zeurverhalen over andere mensen die zeuren.
en het ging over wat ik eerder had gepost: draai het eens om.
ik ken zat 'zeurende' verkopers ook. over betrouwbaarheid wil ik het niet hebben, maar verschillende mensen hebben vaak verschillende ideeën over perfecte staat. etc.
ik las zelfs nog een post van iemand die het zo erg vond dat iemand hem had laten zitten zonder wat te laten horen. dat was wel een

waard, als ik bedenk dat ik weken, zo niet maanden achter mijn geld aan heb moeten zitten en uiteindelijk een flink stuk verlies moest nemen, vanwege drugs- en schuldproblemen van betrokkene, toen ik eens zo dom was iets te versturen voor de betaling uit.
ik vraag ook wel eens om een aanbetaling, een enkele keer, gewoon omdat ik het beu ben om iets 2 weken te reserveren, waarna het alsnog niet doorgaat. met name de combinatie van heel vlot reageren op een (gewild) artikel, daarna afdingen en dan vragen of ik iets wil vasthouden voor de bedongen lagere prijs - en daarmee dus mij de gelegenheid ontzeggen het ding alsnog binnen die zelfde periode voor de vraagprijs te verkopen - is een favoriet.
maar het blijft gewoon een inschatting van de dag. om wie gaat het, om wat gaat het, wat heb ik de week ervoor meegemaakt, ben ik in goede doen. hoe is het weer..... enz.
dat was ook iets waar ik impliciet op reageerde: al die universeel ware oplossingen die sommige mensen aandragen.
zoiets dus.