Zeurende, wantrouwende, trage kopers..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

liquidthrust

Onverbloemd
Heeft niemand nog vertrouwen in de mensheid? Ben het stilletjes beu aan het worden dat elke habbekrats dat ik verkoop UITGEBREID getest moet worden, ook al geef je het woord dat alles werkt naar behoren. Vervolgens weer een heel gedoe om te proberen af te spreken, afzeggen, nog eens afspreken, uiteindelijk wordt hij getest, en dan wordt hij niet gekocht. "Ja is niks voor mij".. Zijn we weer 3 weken verder. Zulke praktijken halen echt het bloed onder mijn nagels. Ik wil het helemaal gerust doodleuk opsturen in een bunker van een postpakket, dan zijn we allemaal ineens van het hele gedoe op drie dagen tijd ervanaf, maar nee.. liever een beetje klooien met mijn agenda en tijd.

Moest ik effe kwijt. :okdan:

En dan ook nog lekker afpingelen on the spot na een prijs te hebben afgesproken. En dan was ie ook nog es niet duur, komen we op een aanvaardbaar bod langs beide partijen. Moet er ineens weer 50 euro af.

Jongens toch, bende pannekoeken.

Als iemand afspreekt om iets tegen een bepaalde prijs op te halen, dan moet er echt wel iets onverwacht gebeuren om mijn prijs naar beneden te laten gaan. Dus in principe is het dan: Jammer, had je de afspraak maar na moeten komen.

Ik heb momenteel meer problemen met punctualiteit - zoals beloven te betalen, dan niets meer horen.

Wees op z'n minst een beetje communicatief... de meeste transactie-problemen zijn te herleiden naar communicatie!

Mvg.

CoolRunning

Jaja hij is er weer, de periodieke "ik mot het effe kwijt" draad.
Been there. :D

Ik probeer (lukt natuurlijk niet altijd) wel te voorkomen dat de persoon nog even gaat zitten afpingelen aan de deur. Ik vraag 2 keer in emails om bevestiging van de prijsafspraak. Als ik denk/voel dat het een irritant persoon kan worden dan ben ik er vrij in om een deal met een ander te maken. Jammer dan.

Als iemand afspreekt om iets tegen een bepaalde prijs op te halen, dan moet er echt wel iets onverwacht gebeuren om mijn prijs naar beneden te laten gaan. Dus in principe is het dan: Jammer, had je de afspraak maar na moeten komen.

Ik heb momenteel meer problemen met punctualiteit - zoals beloven te betalen, dan niets meer horen.

Wees op z'n minst een beetje communicatief... de meeste transactie-problemen zijn te herleiden naar communicatie!

Mvg.

CoolRunning

Ja op dat gebied moet ik meer mijn grond staan, ben nogal snel met ja zeggen als ik er echt van af wil, omdat ik niet nog eens een maand wil wachten. Je hebt bepaalde doelen voor ogen die je wil realiseren natuurlijk, wacht er niet graag op. Misschien ben ik gewoon een slechte verkoper. Prijzen zijn thans altijd eerlijk, en mijn spul is vaak gereviseerd of in goede conditie. Maar iemand die jou niet kent weet dat natuurlijk niet, geloof ook niet dat je op Marktplaats feedback kan achter laten, kan dat?

Jaja hij is er weer, de periodieke "ik mot het effe kwijt" draad.
Been there. :D

Ik probeer (lukt natuurlijk niet altijd) wel te voorkomen dat de persoon nog even gaat zitten afpingelen aan de deur. Ik vraag 2 keer in emails om bevestiging van de prijsafspraak. Als ik denk/voel dat het een irritant persoon kan worden dan ben ik er vrij in om een deal met een ander te maken. Jammer dan.

Inderdaad, fifty shades of shit.

Je koopt natuurlijk van de andere kant ook wel eens iets op afstand van een forumlid waar dan toch iets mee blijkt te zijn, dus afspreken en testen op gebreken vind ik niet zo raar, al doe ik dat ook meestal niet bij klein spul. Maar proberen of het "iets voor je is" is een ander verhaal. Als je daar als potentiele koper over twijfelt, zeg dat dan eerlijk van te voren.

Op marktplaats heb je soms ook mensen die alleen zeggen dat ze "even willen komen kijken"... alsof je huiskamer een showroom is in een winkelcentrum ofzo :)

Je koopt natuurlijk van de andere kant ook wel eens iets op afstand van een forumlid waar dan toch iets mee blijkt te zijn, dus afspreken en testen op gebreken vind ik niet zo raar, al doe ik dat ook meestal niet bij klein spul. Maar proberen of het "iets voor je is" is een ander verhaal. Als je daar als potentiele koper over twijfelt, zeg dat dan eerlijk van te voren.

Op marktplaats heb je soms ook mensen die "even willen komen kijken"... alsof je huiskamer een showroom is in een winkelcentrum ofzo :)

Nja ik geef het woord dat alles werkt, maar dat is voor een mens niet genoeg. Ik weet wel dat ik vroeger veel sneller dingen gewoon kon opsturen. Tegenwoordig willen ze allemaal komen kijken.

Ga het desnoods bij Keymusic of Bax uitproberen, kan ik het ook van krijgen. En dat showroom gevoel ken ik. Meestal zijn dat ook verzamelaars met veel tijd die het voor de lol doen, ze mogen weer effe hun verzamelwoede voeden van het vrouwtje. Te veel mee naar huis pakken betekent geen seks en slapen langs de hond.

Tegenwoordig willen ze allemaal komen kijken.

Ik ga bij tweedehands ook altijd kijken of het moet iets van 20 euro aan de andere kant van het land zijn dan neem ik het risico maar.
Maar zodra het om een redelijk bedrag gaat ga ik altijd langs.
Stel er is iets mis dan blijft het altijd een welles nietes kwestie en daar hou ik niet van.
Ik heb ook liever dat iemand bij mij langs komt dan dat je achteraf gezeik hebt want er zijn mensen die (al is het per ongeluk) iets afbreken of verkeerd aansluiten en dan zeggen dat het niet hun schuld is.

Als iemand afspreekt om iets tegen een bepaalde prijs op te halen, dan moet er echt wel iets onverwacht gebeuren om mijn prijs naar beneden te laten gaan.

Ik heb 't een keer meegemaakt dat toen ik aankwam er 50 euro bovenop ging door de persoon en ik kon kiezen; of betalen of weer weg.
Als je dan 100 km heen en ook weer terug moet dan ga je toch even nadenken, anders ben je ook je benzinegeld weer kwijt voor niets.

Nja ik geef het woord dat alles werkt, maar dat is voor een mens niet genoeg. Ik weet wel dat ik vroeger veel sneller dingen gewoon kon opsturen. Tegenwoordig willen ze allemaal komen kijken.

Op dit forum kan je nog een indruk krijgen van iemand op basis van z'n eerdere posts, maar op Marktplaats weet natuurlijk niemand dat jouw woord ook echt wat betekent he.

Mijn ervaring met Marktplaats is verder dat als je goedkoper en/of populair spul hebt staan dan trekt dat ook vaak minder serieuze mensen voor wie een afspraak weinig betekenis heeft. Het is dan inderdaad soms veel tijdverspilling voor weinig geld. Als je dat niet wil kan je er natuurlijk voor kiezen om gewoon alleen te verkopen per verzending, en dan alleen als het geld op je rekening staat.

Ga het desnoods bij Keymusic of Bax uitproberen, kan ik het ook van krijgen. En dat showroom gevoel ken ik. Meestal zijn dat ook verzamelaars met veel tijd die het voor de lol doen, ze mogen weer effe hun verzamelwoede voeden van het vrouwtje. Te veel mee naar huis pakken betekent geen seks en slapen langs de hond.

:dubbel:

Een apparaat aan de tand voelen vind ik geen probleem, maar uitproberen vind ik toch anders.
Ik run geen muziekwinkel met een showroom.

Overigens heb ik op het synthforum overwegend goede ervaringen met kopers, op een paar uizonderingen na.
Ik had ooit iemand die bood op iets dat ik te koop had staan en hij wilde wel komen kijken en of hij dan meteen op m'n Jupiter-80 kon spelen want die had nog nooit ergens gezien.
Na enig doorvragen bleek dat de echte reden te zijn voor een bezoek en heb ik vriendelijk de boot afgehouden.

Een product uitproberen vind ik ook raar. Uit testen doe ik ook of alles werkt , knopjes filters stemmen keys, uitgangen switches . maar uit gebreid proberen is iets heel anders. Ga lekker YouTube filmpjes bekijken.

De grens tussen uittesten en uitproberen is natuurlijk wel erg vaag. Vooral bij de wat hogere prijzen kan het wel is goed zijn om wat meer te spelen..

Op marktplaats heb je soms ook mensen die alleen zeggen dat ze "even willen komen kijken"... alsof je huiskamer een showroom is in een winkelcentrum ofzo :)

(Ver)koop nooit iets op afstand maar spreek altijd af en reken cash af. Geen gedonder meer gehad na ooit te zijn opgelicht voor €150,-, wat een aanbetaling was waarna er echter niets geleverd werd. En om nu van Amsterdam ff heen en weer naar Limburg te gaan voor dat bedrag. Was een harde les, dat wel. En had er niet weinig de smoor over in.

Overigens is een koop in mijn ogen een koop. Uitproberen en goed bevonden, afgerekend en meegenomen, neem ik een item na een week niet terug. Kan immers niet beoordelen wat er in die week met dat item is gebeurd.

Ik moet zeggen dat ik over het algemeen wel goeie ervaringen heb met kopen/verkopen. Moest ik ff kwijt :)

Idem. Met uitzondering van mijn laatste aankoop.

Nieuwe interface (MOTU 1248 ) gekocht in Frankrijk, zou normaal al lang hier in België aangekomen moeten zijn. Blijkt dat de post een foutje gemaakt heeft. Ze hebben dat ding naar Wit-Rusland gestuurd. :stupid

Verkoper doet er gelukkig wel alles aan om de interface terug op de juiste bestemming te krijgen, maar dat wordt nog een beetje afwachten.

Dat met Wit-Rusland heb ik ook al gehad. Is trouwens meestal een fout van de (ver)koper in het adres: verwarring tussen de landcodes van België en Belarus.

Ik los het tegenwoordig op door geen landcode te gebruiken. :)

5 december zou iemand mijn Tascam M520 komen halen, op Sinterklaasdag. Ik een halve middag vrij genomen want hij zou er om 13:00u zijn. Afijn, niks meer gehoord, neemt zn telefoon niet op, reageert niet op mails of wat dan ook. Alleen een berichtje met iets van: Sorry, ik ga het niet redden" was genoeg geweest.

HZBG Koerier service op Marktplaats.nl. Onder zn bericht stond Dirk maar google zegt Jeroen Hazenberg ???

'Uitprobeerders' en last-minute afpingelaars heb ik (in elk geval bij muziekspullen) nog niet gehad. Uitproberen vind ik raar, testen niet; ik ga zelf altijd als het even kan wel producten ophalen en testen omdat ik wel gemerkt heb dat de definitie van 'in goede staat' voor een verkoper soms wat anders lijkt te betekenen dan voor mij als koper. Andersom vind ik het ook prima als mensen bij mij langskomen om te testen of hetgeen ze willen kopen ook wel echt goed is.

Ik heb zelf de grootste moeite met de vragers, twijfelaars en afpingelaars; van die lui die je maar blijven bestoken met vragen en/of hun twijfels of die maar door blijven gaan met afbieden terwijl je al hebt aangegeven niet verder te willen dalen. En dan nog de mensen die vervolgens niet op komen dagen op een afspraak, al is me dat gelukkig nog maar 1x overkomen.

Laatst gewijzigd:
Sinds de persoon waarbij "perfecte staat, alles werkt" zoveel betekende als "ok die klaviertoetsen doen het niet, maar die octaaf bespeel je toch bijna nooit he" test ik alles wat ik wil kopen.

Sinds de persoon waarbij "perfecte staat, alles werkt" zoveel betekende als "absoluut niks werkt, er komt alleen gekraak uit maar goed nieuws: met de volumeknop kan je het volume van het gekraak regelen" heb ik zelfs niet meer veel zin om überhaupt nog wat te kopen.

Als iemand vraagt om te komen testen/kijken,dan moet je antwoorden dat testen natuurlijk kan na duidelijke overeenkomst over de prijs,en je verder geen tijd hebt voor demo's.

Als er geen reactie op komt dan weet je dat hij het niet wilde kopen of enkel aan het jagen was op een koopje., werkt altijd.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back