Ben eerlijk gezegd niet zo thuis in deze stijl

Maar de mix en sfeer die wordt neergezet is erg goed.

Heel duister idd.
Vocals ook erg knap, passen goed bij de sfeer, zeer expressief. Als vocalist weet ik uit ervaring dat het ook best wat vergt van de stem.
dank, MacGyverGear. aan de mix is stevig gewerkt, om deze sfeer te bereiken, veel overheersende synthlagen..
en dank over de vocals, en ja, het vergt wat van de stem, de eerste take (weggegooid) ging ik zowat over mijn nek, ahum... ik oefen mijn stem te weinig... vroegah, in een band, was het niet belastend, op een bepaald moment krijg je door hoe je een effekt kan bereiken, die je stem niet belast, maar wel zo overkomt... dat lukte bij de 2e take gelukkig...
ja, duister. de vocal is bedoeld als 'voorzanger' van een ritueel. de verinnerlijking van de vader, de wet, de wereld, op "kannibalistische" wijze (gepikt van freud...). de verinnerlijking van de Stem, als de wet van de vader...
goed...
fijn dat je het waarderen kunt, ondanks dat het niet geheel je stijl is. (omgekeerd geldt hetzelfde, dat weet je, een beetje.)
p.s.
de herhaling van "remain calm" is dubbelzinnig, want "calm", kalm stamt, etymologisch gezien, af van hitte. de hitte van de zon, zeg maar. en dan moet je kalm zijn, rustig blijven. een siësta, of een ritueel... haha...
alles draait hier om vertering..... vuur en zon... de vader...