sadà\exposadà - Totem und Tabu

vink

atropos-krans-os
de meest diepteloze stad van dit kale land
Totem und Tabu, de titel van een boek van freud. heeft invloed gehad op de tekst. het tekstidee kwam van Gloomer, het basisidee, nadat hij een eerste versie had gehoord, een basisversie, zonder zang. ik verbond dat basisidee, met ideeën uit het genoemde boek van freud.

de lyrics staan onder het nummer.

geniet!..............................

Laatst gewijzigd:
Ik vind hem geweldig Arjan, lekker duivels, donker en zwart. De instrumentals brengt de luisteraar haast in een trance.. De eerste keer dat ik reptitiviteit apprecieer. Zou het erg goed doen bij een tentoonstelling van duistere kunst. Knap gedaan man, chapeau. Nog van dat :halleluja

Duister zeg!
Doet me een beetje aan Dorsetshire denken.

dank! ja, duister... duisterder dan ik zelf als inzet had, maar een heerlijke verrassing.....

dorsetshire ken ik niet, zal eens luisteren, altijd fijn om meer muziek te leren kennen.

Ben eerlijk gezegd niet zo thuis in deze stijl :) Maar de mix en sfeer die wordt neergezet is erg goed. :mega: Heel duister idd.
Vocals ook erg knap, passen goed bij de sfeer, zeer expressief. Als vocalist weet ik uit ervaring dat het ook best wat vergt van de stem. :)

Ben eerlijk gezegd niet zo thuis in deze stijl :) Maar de mix en sfeer die wordt neergezet is erg goed. :mega: Heel duister idd.
Vocals ook erg knap, passen goed bij de sfeer, zeer expressief. Als vocalist weet ik uit ervaring dat het ook best wat vergt van de stem. :)

dank, MacGyverGear. aan de mix is stevig gewerkt, om deze sfeer te bereiken, veel overheersende synthlagen..

en dank over de vocals, en ja, het vergt wat van de stem, de eerste take (weggegooid) ging ik zowat over mijn nek, ahum... ik oefen mijn stem te weinig... vroegah, in een band, was het niet belastend, op een bepaald moment krijg je door hoe je een effekt kan bereiken, die je stem niet belast, maar wel zo overkomt... dat lukte bij de 2e take gelukkig...

ja, duister. de vocal is bedoeld als 'voorzanger' van een ritueel. de verinnerlijking van de vader, de wet, de wereld, op "kannibalistische" wijze (gepikt van freud...). de verinnerlijking van de Stem, als de wet van de vader...

goed...

fijn dat je het waarderen kunt, ondanks dat het niet geheel je stijl is. (omgekeerd geldt hetzelfde, dat weet je, een beetje.)

p.s.

de herhaling van "remain calm" is dubbelzinnig, want "calm", kalm stamt, etymologisch gezien, af van hitte. de hitte van de zon, zeg maar. en dan moet je kalm zijn, rustig blijven. een siësta, of een ritueel... haha...
alles draait hier om vertering..... vuur en zon... de vader...

Laatst gewijzigd:
Ik zou deze inzenden voor de contest 2016 !! :)

ik wilde al vragen aan je, een advies. meerdere mensen gevraagd. je hebt al geantwoord, nu wordt de keuze nog moeilijker. ik had al een keuze gemaakt, maar nu heb ik ineens een keuze uit 4 nummers. morgen neem ik de beslissing... totem und tabu luisterde ik vanmorgen, en dacht ja, zeker nu 20mb kan, mmmh. off topic...

dank, voor je advies, of beter: enthousiasme.

een opstootje (ekskuses MOD's); er hoort tegenwoordig een video bij. helaas is de kompressie van youtube te machtig. ik zoek nog naar een oplossing (een 50Mbits/sec. bestand, wordt heel wat slechter...). aangezien het een vaak voorkomend probleem is, met bepaalde video's, is het de vraag of ik beter krijgen kan.
de video versterkt de muziek...

Back