The big REPLICATE thread !

ano220424

in de ban
in de ban
Veel synthesizer tracks zijn de moeite om te repliceren. Qua oefening kan het tellen. In deze thread komt het er op neer om een bestaande synth track zo goed als mogelijk na te maken.
Dat is een uitdaging en je steekt er wat van op inzake programmeren, zowel wat sound als arrangement betreft. En het prettige is dat je midi of WAV files aan elkaar kan doorsturen waarmee je dan zelf aan de slag kunt om te mixen enz.
Mijn keuze viel op de (cheesy) track in bijlage. (rough cut/mix to be continued)
Wie heeft voldoende b*ll*n aan zijn lijf en doet mee ? Da's eens wat anders dan ouwehoeren over synths. Ben echt nieuwsgierig nu... :D

Laatst gewijzigd:
Hilltree, ik geef je de raad om aan de slag te gaan met midifiles...en dan kom je er heel snel achter dat dit helemaal NIET werkt.
Toch niet voor wat hier de bedoeling is. En zoals je zelf ook al wel kon horen op de link die je postte. Midi GS files zijn een heel flauwe benadering van originele programmatuur.
Voor alle zekerheid post ik her meteen de Midifile van de track die ik koos.
Dat kan je misschien helemaal overtuigen...
Midi GS files zijn goed voor je Technics keyboardje en een optreden in het bejaardenhome, maar dat staat mijlenver van wat hier de bedoeling is. Post dus graag jouw uitdaging...

Er is blijkbaar veel animo voor deze thread. Deze is ook een leuke om na te bouwen :

Persoonlijk denk ik dat vrij weinig mensen zin hebben om te worden afgezeken door je. Die neiging heb ik al een aantal keer bij je gezien. Dus denk niet dat dit topic storm gaat lopen nee...

Ik kan het mis hebben, maar denk dat dit topic niet gaat ontploffen van enthousiasme...

Cunttest rulez!

Laatst gewijzigd:
:D

Heb zelf 'n keer de lead-synth partij van Todd Terje's Snooze 4 Love uitgezocht.. (wat een geniale melodieen weet hij te maken.. <3) heel leerzaam was dat. :)
De opname moet ik nog ergens in een Sonar 8 project hebben maar dat DAW gebruik ik al jaren niet meer.

Wel heb ik nog een ander stukje van een van zijn tracks online staan.. Gemaakt toen ik net mijn K-arp had.
Heb me dus alleen beperkt tot die synth en een Electron AR voor drums.
Daar waar mijn poging ophoudt werd het me te lastig om te benaderen qua sounds en arrangement. :D

oww.. en dit was ook een soort Replica.. :D
Drums wel wat opgelukt tov het origineel. :) De gitaarsolo had een vriend ingespeeld maar de rest heb ik gespeeld/geslapped/gezongen 8D En de productie zelf natuurlijk :)

:D

Heb zelf 'n keer de lead-synth partij van Todd Terje's Snooze 4 Love uitgezocht.. (wat een geniale melodieen weet hij te maken.. <3) heel leerzaam was dat. :)
Daar waar mijn poging ophoudt werd het me te lastig om te benaderen qua sounds en arrangement. :D

Dank voor de bijdrage. Best vet ! Er kruipt idd wel wat werk in maar is idd ook leerzaam.
Ik kende de muziek, maar niet de componist Todd dus weeral wat bijgeleerd. Thanx.

oww.. en dit was ook een soort Replica.. :D
Drums wel wat opgelukt tov het origineel. :) De gitaarsolo had een vriend ingespeeld maar de rest heb ik gespeeld/geslapped/gezongen 8D En de productie zelf natuurlijk :)

Ja die had ik al een keer gehoord tussen de tracks. Best wel jaloers op de stem, want zingen lukt me niet, tenzij vals. ;-)
Bassen lukt nog wel, maar dat bekoop ik dan met pijnlijke vingers wegens te weinig...

Mijn basleraar liet mensen vroeger weleens doorspelen tot bloedens aan toe. Eelt kweken!! Maar daardoor verlies je als toestenist wel een stukje gevoel in je vingertopjes.. niet een heel goede combi inderdaad.
Bij een zanger schijnt het weer vanuit je tenen te moeten komen.. hoe dat allemaal werkt weet ik ook niet precies :D

Succes met je thread!! :)

Tarkus "Replica?"

Tarkus "Replica?"

https://soundcloud.com/fas55/eruption-impro-finale44k1
Hallo beste sKeLeTvM.

Ik weet niet of dit "toegestaan" is. (gedeeltelijk bewerkte miditrack)
4 jaar geleden een miditrack van het album "Tarkus"van ELP binnengehaald en
van het intro "eruption"de orgel en de baslijn overgehouden. Drumtrack opnieuw geschreven.
Orgel uit Roland U-220, portamento synth uit AX-73, bas uit sampler en EZ drums. Gedeelte bij 2:44 is wel zelf ingespeeld, dat is hun "toccata" van het album "brain salad surgery". (met Miroslav).
Bij 3:50 is een herhaling vanaf 0:34. Met wat meer instrumenten, bijvoorbeeld een piano onder de baslijn, en een kerkorgel aan het eind.
Geprobeerd om het originele geluid van ELP te benaderen met eigen spullen. Was wel intensief maar toch leerzaam om te doen. (ik kan niet orgel spelen zoals Emerson, echt niet)

Deze had ik eens eerder geplaatst op het forum, en nu ook dus Greg Lake RIP.
Groeten:)
Frans

ik vind het wel erg goed gedaan.. BRAVO

https://soundcloud.com/fas55/eruption-impro-finale44k1
Hallo beste sKeLeTvM.
Ik weet niet of dit "toegestaan" is. (gedeeltelijk bewerkte miditrack)
Frans

Sterk werk ! Absoluut.
Tja, Midi tracks kunnen helpen, helaas in mijn geval (The day before - ABBA) lukte het niet en dus ben ik vanaf 0 begonnen.
Naast Midi gegevens heb je natuurlijk ook het gedeelte of de uitdaging van sound programming.
En nee hoor, er waren niet zozeer regeltjes en bij deze zijn ze dan helemaal afgeschaft !
(al zijn er wel wat songs die ik zou willen nagebouwd horen, bv Fade to grey van Visage of Vienna van UltraVox, Theme for great cities - Simple Minds)

@DRe: dank voor je reactie.
@ Stupide: doet me plezier dat je het vet vind.
@sKeLeTvm: ook dank voor je reactie. En het compliment. Het was ook inderdaad de sound programming. Gaaf dat de "regeltjes"zijn verdwenen. Ik ben benieuwd naar verdere reacties op deze draad (-:
Groet
Frans

En gevonden in een ouder audio mapje... zaten verder nog n basje en wat drums bij maar die melodie :halleluja
* Geluid (incl fx) kwam uit een Terratec microwave PC (Waldorf MWII module voor in PC)

Back