Alesis MODFX series

apollo

I love syntesaizer
Ik heb 6 effectenbakjes van deze reeks kunnen testen en was nogal onder de indruk qua prijs-kwaliteit verhouding. Vooral de filter en de bitrman zijn mijn persoonlijke favorieten. Het blijkt natuurlijk low-end materiaal, maar het is zeker de moeite waard om eens uit te proberen.

Specificaties:

28 bit internal processing
Stereo 1/4" in and out on each unit, 24-bit/48kHz high-quality converters
Footswitch jack to control bypass function
ModLink system allows chaining of multiple units without extra cables

Ik denk dat de winkelprijs rond de €150 ligt. Waarschijnlijk op het net goedkoper te krijgen.

http://www.alesis.com/products/modfx/index.html
philtre.jpg

Last edited by a moderator:
wederom plaatje wat verkleind

Origineel geplaatst door Pjotr G
wederom plaatje wat verkleind

Wist niet dat het zo groot ging uitvallen. Ik was al bezig met het te verkleinen, maar je was me voor. :)

heb deze bij een kennis eens getest en ze zijn allerzins hele fijne en vette effecten!!!

zeker cool voor live gebruik, en daarnaast zijn ze ook heel stevig gebouwd. ze voelen dus absoluut niet plastic aan ofzo!

als je er meerdere hebt kan je ze ook aan mekaar klikken langselkaar en dan hoef je meen ik ook niet in iedere bakje een stroomkabel te stoppen ... in ieder geval geen in en outputs alleen in de 1e en laatste in de serie :D

GODSAMME! Waarom geen MIDI in? Dit soort dingen moeten gewoon synchbaar zijn op de beat... nutteloos.

Geinige bakjes, zoiets als die Bitrman zoek ik nog

:okdan:

En eh.. wie verkoopt ze in Nederland ?

leuk idee, om met 1 bakkie al deze bakkies te vervangen: een micromodular ;)

het zijn er zelfs 14 in totaal :P

DJE0000865-000.jpg
DJE0000971-000.jpg

DJE0000973-000.jpg
DJE0000975-000.jpg

DJE0000976-000.jpg
DJE0000977-000.jpg

DJE0000979-000.jpg

bij musicstorekoeln.de betaal je er 119 euri voor

Origineel geplaatst door erbralt
het zijn er zelfs 14 in totaal :P

DJE0000865-000.jpg
DJE0000971-000.jpg

DJE0000973-000.jpg
DJE0000975-000.jpg

DJE0000976-000.jpg
DJE0000977-000.jpg

DJE0000979-000.jpg

bij musicstorekoeln.de betaal je er 119 euri voor

14? daar weten ze dan bij alesis nix van ;)

vreemd toch op de site van hun staan er maar 7

bij koeln kon je 14 verschillende bestellen

beetje vaag wel
:confused:

Ik heb net de BitRMan gekocht....8)

Bij Nederland Muziek in Almere zijn ze 140 euro per stuk ( maar de aardige verkopers daar geven je altijd wel korting,dus betaal je 119 euro ;)...)

Er zijn in totaal 7 verschillende...( dus geen 14,anders zouden ze dat wel weten,ze zijn tenslotte ook de importeurs van dat spul...)
ik heb ze allemaal ff geprobeerd,maar de BitRMan maakte de meeste indruk op me...

ik zal 'm straks thuis ff aansluiten,dan vertel ik wel meer....;)

okee....heb ff een mp3 opgenomen met de BitRMad..ik hoop dat het goed gaat...

eerst hoor je een arpegiatortje uit de Virus kaal...daarna verschillende variaties met de BitRMad,terwijl ik ook nog aan wat knopjes draai....:D

Attachments

• btrmad_test2.mp3
    858,5 KB · Bekeken: 126
Geinige bakjes, zoiets als die Bitrman zoek ik nog

:okdan:

En eh.. wie verkoopt ze in Nederland ?

Ik maak nooit reclame voor mijn werk. Tenzij je er om vraagt.... Nederland Muziek, Almere. We hebben ze op voorraad. Voor de prijs moet je even bellen. (anders zou het reclame worden hè) Klik even op mijn homepage voor info.

oke , ik had eerst bij alesis gekeken en vond daar 7 van die bakkies
toen ging ik kijken bij nederlandse importeurs
en voor zo ver ik kon zoeken hadden die ze (nog) niet. [thanx pim]:biertje:
Dus ging ik bij onze duitse buren kijken en tot mijn verbazing waren er niet 7 ,nee
, maar 14 van die bakjes !!

als je denkt die gast die zit maar wat te lullen hier is de link
moet je ff op "modfx" zoeken
:eureka:

oke , ik had eerst bij alesis gekeken en vond daar 7 van die bakkies
toen ging ik kijken bij nederlandse importeurs
en voor zo ver ik kon zoeken hadden die ze (nog) niet. [thanx pim]:biertje:
Dus ging ik bij onze duitse buren kijken en tot mijn verbazing waren er niet 7 ,nee
, maar 14 van die bakjes !!

als je denkt die gast die zit maar wat te lullen hier is de link
moet je ff op "modfx" zoeken
:eureka:

Staat ook gewoon op de Alesis site:

Something has happened to Alesis effects processors. Sure, they sound great, but we’re also building a revolutionary component into our entire Performance FX line: playability.

The ModFX line exemplifies this new wave of control, with 14 processors that offer not only state-of-the-art effects, but also unique characters that set each apart from normal processors. Each member of the ModFX family is designed to cover one category and do it very, very well — from sweet chorus or resonant filtering to flexible vocoding, Leslie simulation, bold distortion, and beyond.

Hands-on front panels let you quickly find the sound you’re looking for or “play” the effect in real time — many models even sync modulation to incoming music tempo. And since all ModFX feature 24-bit converters and 28-bit internal processing, every audio twist and turn comes through with remarkable clarity . . . at a remarkable price.

dione >>>

klinkt lekker ziek ehehe :P

Origineel geplaatst door Pim
Ik maak nooit reclame voor mijn werk. Tenzij je er om vraagt.... Nederland Muziek, Almere. We hebben ze op voorraad. Voor de prijs moet je even bellen. (anders zou het reclame worden hè) Klik even op mijn homepage voor info.

als je goed de posts hiervoor had gelezen,had je kunnen lezen dat ik al reclame voor je werk gemaakt had..:P

anywho...wel raar dat er in Duitsland 14 te krijgen zijn,terwijl er hier maar 7 zijn....de Alesis site heeft het zelfs maar over 6...:confused:

Back