Alesis MODFX series

dit zien er lekkere bakjes uit. Heeft iemand ze daadwerkelijk gekocht? één of meerdere?
en wat zijn van die persoon de ideeën rond deze bakjes?

wel spijtig dat ze geen midi-in hebben... maja, de prijs is dan ook zeer schappelijk.

Ik heb er een paar gekocht. De Bitrman is erg cool, denk heftige digitale vervorming (kan ook mild), ander doosje die ik heb (phaser, flanger, vocoder, ampliton) heb ik nog te weinig geprobeerd. Voor die 66 euro p/s zijn ze erg leuk.

Grtz,
Jeroen

Ik heb een half jaar geleden ook de Bitrman gekocht bij de Dijk voor (ik dacht) E 119,-. Als ze nu echt E 66,- zijn is dat helemaal cheap!

Anyway, de Bitrman leek mij de meest interessante want de overige effecten heeft iedereen al in overvloed. Zo te lezen denken er meer zo over. Een prima bak om gestoorde (drum)samples mee te maken e.d. Inderdaad voelt het heel erg plastic aan maar dat vind ik voor het geld niet erg - ik was niet van plan er mee te gaan voetballen of zo.

Hoewel niet altijd succesvol probeert Alesis toch vaak een beetje vernieuwend uit de hoek te komen en dat waardeer ik wel!

voor de prijs van ongeveer 4 van die bakjes kan je een 2e hands micromodular kopen die alles en meer kan........ tip!

ik heb nog niets van effecten (behalve op m'n synths zelf dan)
en heb me oog dus ook wel laten vallen op een paar van die bakjes ;) :D

micromodular moet je aan je compu hangen om er alles uit te halen en zelfs als filter te programmeren...
=> niet altijd even leuk

en als je nu net 1 doodsimpel en intuitief te bedienen effect zoekt? stel de filter?

Origineel geplaatst door cloudman
micromodular moet je aan je compu hangen om er alles uit te halen en zelfs als filter te programmeren...
=> niet altijd even leuk

en als je nu net 1 doodsimpel en intuitief te bedienen effect zoekt? stel de filter?

nee hoor...alleen voor het patchen heb je een computer nodig..als je eenmaal bv de alesis bakkies hebt nagebouwd kan je ze gewoon opslaan in een van de 99 preset geheugens en daarna heb je geen computer meer nodig maar gebruik je gewoon de draaiknoppen op de micromodular, of als je nog meer parameters wilt veranderen een externe midi controller......

owkee... dat beestje wordt het overwegen waard :)

is het alleen niet enorm duur? tov zo'n bakje? toch gemakkelijk 300 pleuro, nee?
en dan nog een deftige controler er bij, nog een been kwijt?

(oke, 300 is nie veel voor de mogelijkheden, absoluut niet, het is gewoon in verhouding met dat andere bakje.)

=> niet altijd even leuk

Een MicroModular(MM) werkt ook zonder computer hoor. Enkel het maken van patches gebeurt via de software editor. Je kan tot 100 patches in de MM stoppen en dan stand-alone gebruiken, bv als effectenbak met zelf toewijsbare knoppen.

Er zijn een heleboel dedicated effectenbakken beschikbaar (vaak duurder) die zeker niet zo flexibel en universeel inzetbaar zijn als een MM.

En vergeet ook niet dat er een heleboel patches zomaar van het internet kunnen geplukt worden, een must voor de presetspeler dus :D

owkee... dat beestje wordt het overwegen waard :)

is het alleen niet enorm duur? tov zo'n bakje? toch gemakkelijk 300 pleuro, nee?
en dan nog een deftige controler er bij, nog een been kwijt?

(oke, 300 is nie veel voor de mogelijkheden, absoluut niet, het is gewoon in verhouding met dat andere bakje.)

ik zie ze voor minder dan 300 euro 2e hands soms voorbij komen...en in principe kan je ook alleen met de standaard ingebouwde draaiknopjes werken.....op die alesis zitten toch ook niet zoveel draaiknopjes standaard?

Metavox

Metavox

Heb er meteen eentje besteld!!!De Metavox vocoder erg leuk en spotgoedkoop...inclusief verzenden 47 euro!!!!
Ga denk ik ook de philtre bestellen....
Aanrader!!!!!!Ga hem het weekend eens lekker proberen!!!In mijn gebunkerde studio....:okdan: :okdan: :yamaha:

Post als je wil even een mp3'tje van je vocode avontuur!

Die dingen zijn cute joh, en dat voor die prijs... Weet iemand hoe goed de Smashup compressor het doet?

Zou hij het geluid van mn rm1x wat meer punch geven? Ik weet niets van compressors.. alleen dat ze je geluid 'vet' laten klinken...

Back