Novation Launch Control: 8 tracks verschuiven??

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Ik zit te kijken naar de Launch Control, het lijkt me wel een handig low cost dingetje voor Ableton.

Ik heb een vraag:

Met de LC werk je met 8 focus tracks. Hoe kan ik van 1-8 snel naar 31-38 gaan? Ik lees dat je met de buttons steeds 1 track kan opschuiven, maar op die manier moet je aardig wat drukken steeds...

Kan je ook met je muis track 31 selecteren zodat hij automatisch 31-38 focust op de controller?

Ik heb hem inmiddels in huis... Effe een korte review, mocht iemand er ook een willen kopen:

+ robuuste draaipots, goed gebouwd dingetje
+ track devices makkelijk aan te sturen
- per 8 tracks verschuiven kan niet. Onhandig.
- 'red focus box' in Ableton is er niet. Je ziet niet welke 8 tracks je aanstuurt. Dit kan je enkel lezen in een regeltje tekst als je de tracks verschuift. Onhandig.
- als clip launcher is het niet veel: onhandig te zien waar je bent op het scherm (want geen color coding) en je kan ook geen scenes starten. Ook zit er geen clip stop op.

Maar voor mij is het voldoende... Ik was enkel op zoek naar devices aansturen en volume/sends/pan..
Maar de functionaliteit zoals Novation hem aanprijst is niet zo handig als ze het doen lijken...

Back