JUNO60 ENV Slider

cuba7000

Ouwe rot
Ik zoek een slider voor een juno 60 de ENV release is lam.

iemand op het forum die ze te koop heeft ,, of tips waar ik die nog zou kunnen bestellen ?

Zijn zeer slecht verkrijgbaar, en reken op €30 per stuk als je ze al kan vinden.
Ik zou ze proberen te reviseren, openmaken, schoonmaken, smeren, koolbaantjes nieuw grafiet aanbrengen etc. Is mij succesvol gelukt om een tiental compleet rotte Juno60 sliders weer werkend te maken, en dat gaat inmiddels al een halfjaar goed.
Enige is dat, zoals Fourier al zegt, het ietsje minder soepel loopt. Iets schokkeriger qua bediening ipv heel smooth. Mogelijk dat met andere smeermiddelen hier nog betere resultaten mee te behalen zijn..

Originele identieke faders zie ik wel eens op Ebay voorbij komen, maar volgens mij betaal je je daar altijd blauw aan. Het lijkt me zinvoller om te kijken of je een meer gangbaar merk en type passend kunt maken (zie Alps, Bourns, Panasonic).

OPGEPAST WARNING

De faders hebben een licht afwijkend patern,zijn ook minder hoog waardoor de shaft TE KORT IS (en dus je knop-cap schuurt tegen het front,je kan de splitted shaft wat open maken zodat de cap meer spant maar het is moeilijk iets in de cap te stoppen opdat die hoger komt

Wat betreft de afwijkende pattern: als je de fader induwt in de pcb verbuigen de pins en komen als je niet oplet (ik zou eerder zeggen altijd) in contact met delen onderaan de fader verbonden aan de GND.

ENKEL kopen als je niet anders kan,deze faders raad ik NIET aan als vervangen.

heb de mijne pas vandaag gekregen en heel de namiddag klooien om 1 fader (terwijl dat het normaal 5 minuten duurt :/)

ik heb terug de oude fader erin gestopt!!

Ja,sorry,kon het niet eerder melden,echt een tegenvaller die faders.

Ik had er maar 1 gekocht die zal ik wel houden.

je kan zelfs de carbon track van deze nieuwe niet verwisselen op het huis/frame van de oude omdat de pcb dunner is..

Back