Vaag JX3P + ORGANIX PROBLEEM

dextah

Ouwe rot
Ik heb laatst een Organix midikit in mn JX gebouwd.
Werkte allemaal perfect.

Nu zette ik hem aan en uit wat moet als je van minikanaal wil veranderen.
De JX werkte daarna niet meer.
Dagje uitgehad toch nog ff gecheckt en werkte weer..

Ik blij totdat hij even uitmoest en weer niet werkte.
De JX opengemaakt.. met een maat die hem heeft ingebouwd alles gecheckt maar alles zit nog vast en niks raak de printplaat aan en pin 26 is niet teveel gebogen etc.. alles is ok.

Weer checken en weer werken. Wij blij maar toch nog even aan en uit en weer niet werken.

Wat me nu opvalt is dat als de JX langer uitstaat. Zoals vanaf gisteren middag tot nu hij het wel weer doet.....

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Heeft het iets te maken met ontladen van condensator?? of zeg ik nu iets heel erg doms?

Ok dan ga ik dat eens met mijn maat bespreken.

Iemand anders zei me... did you check all voltages from the transformer and voltage regulators? If some power is missing it won't start the organix.

En voltage regulators zijn dat condensatoren of is dat weer iets anders?

Ok dan ga ik dat eens met mijn maat bespreken.

Iemand anders zei me... did you check all voltages from the transformer and voltage regulators? If some power is missing it won't start the organix.

En voltage regulators zijn dat condensatoren of is dat weer iets anders?

VOltage regulators zijn IC's. Je geeft die een spanning ietsje hoger dan wat je hebben wil, en zij maken daar de gewenste spanning + warmte van. bv een vuil boeltje tussen 17.8V en 17.3V in --> netjes 15V uit. Erg handig dus in een voeding. Die dingen kunnen stuk gaan, maar het gedrag dat jij omschrijft klinkt eerder als een condensator. Bij kapotte regulators mis je meestal gewoon permanent een spanning. Wat trouwens ook schadelijk kan zijn voor andere IC's. Dus maar goed dat hij niet opstart dan.

Even iemand met verstand van zaken de voeding laten checken.

Klinkt eigenlijk niet als een kapotte condensator, eerder eentje die het te goed doet :-)

Misschien een aarde-probleem ergens waardoor een condensator tussen een power cycle in niet ontlaadt?

Back