Woonkamer setup

mono-poly

Cheff Noodle
Naar aanleiding van deze tread> https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?goto=newpost&threadid=20365
Vraag ik me af hoeveel audiofreaks hier op het forum zitten of is alleen het geluid in je studio belangrijk?
Wat heb je zelf in je woon/slaapkamer staan voor een installatie of is het echt zo beroerd?
Ok ik ben een freak en zal dus ff aftrappen

Voorversterker: Quad 33
Eindversterker: Quad 405
Radio : Geen
CD : Beroerd moet een goede komen gebruik me dvd speler tijdelijk
Speakers : Kef speakers zelfbouw roger monitor transmisie lijn

Best wel vintage he :)
Wie volgt?

Woonkamer :

installatie Technics
speakers B & W DM600i

Studio :

Sennheiser HD 535

Re: Woonkamer setup

Origineel geplaatst door mono-poly

Eindversterker: Quad 405
[/B]

oeeehhhhh....een 405....yammie....kan ook dienstdoen als design verwarmingsradiator.....

Philips LX800SA Home Cinema set

http://www.kieskeurig.nl/nl/review.nsf/id/F4EA3668E4788B61C1256C2F0061BE97.htm
F4EA3668E4788B61C1256C2F0061BE97.jpg

Last edited by a moderator:
In de woonkamer:
Bijna alles Philips, losse componenten. Behalve het cd-spul, daarvoor staat er een DVD-speler van een ZO goedkoop merk, dat de naam me ontschoten is..... (finlux geloof ik....)

Een home-cinemaset komt er bij mij NIET in !!!!
Films kijken doe ik amper, en muziek gaat imho over 2 kanalen !!

btw: wel 'n hele stoere set mono !!

In de living:

SONY FA3-ES versterker
SONY CDX en nog wat CD-wisselaar
SONY TA3 Tuner
Revox platenspeler
Tensai boxen

Allemaal prima naar m'n zin :)

Op de slaapkamer: een wekkerradiootje van 2x niks, maar ik word er wakker van :)

In de synthesizerkamer:

Rotel versterker
Boss Acoustimas speakers met basbox, kan overschakelen naar Celestion Ditton 55 monitors maar weet nog niet of ik dit ga doen.

:doei:

Origineel geplaatst door gemmetje
Een home-cinemaset komt er bij mij NIET in !!!!
Films kijken doe ik amper, en muziek gaat imho over 2 kanalen !!

Weet niet wat je gewend bent maar een beetje home cinema' s zoals de LX800SA kan je gewoon op stereo zetten
Dat doe ik ook dus als ik een CD opzet.

En er zit ook nog radio op en kan alle formaten aan die er zijn aan op DVD DVD-R DVD-RW SVCD VCD MP3 CD CD-R super audio CD.

Eindelijk eens een apparaat dat alles kan zonder allerlei troep er omheen.
Super handig mijn video recorder de deur uit gedaan.
Gewoon programma's op nemen op PC met TV kaart effe branden op DVD-RW en klaar.
Daarnaast komen er langzamer hand steeds meer 5.1 en DTS mixen op de markt met audio-DVD.
Ik zit er zelfs aan te denken om mijn home studio in de toekomst om te bouwen tot 5.1.

Origineel geplaatst door Exzit
Weet niet wat je gewend bent maar een beetje home cinema' s zoals de LX800SA kan je gewoon op stereo zetten
Dat doe ik ook dus als ik een CD opzet.

En er zit ook nog radio op en kan alle formaten aan die er zijn aan op DVD DVD-R DVD-RW SVCD VCD MP3 CD CD-R super audio CD.

Eindelijk eens een apparaat dat alles kan zonder allerlei troep er omheen.
Super handig mijn video recorder de deur uit gedaan.
Gewoon programma's op nemen op PC met TV kaart effe branden op DVD-RW en klaar.
Daarnaast komen er langzamer hand steeds meer 5.1 en DTS mixen op de markt met audio-DVD.
Ik zit er zelfs aan te denken om mijn home studio in de toekomst om te bouwen tot 5.1.

Waarom zou ik 'n 5.1-set kopen als ik er toch ALTIJD maar 2 kanalen van gebruik ???
Ik heb/doe niks met beeld, kijk eigenlijk nooit films, en die anderhalve x dat ik dan 'n x 'n film kijk, beluister ik 'm wel op 2 kanalen.
En muziek HOORT over 2 kanalen te gaan !! (let wel: MIJN mening !)
Beetje idioot imho om 6 spiekers in de kamer te zetten als ik er toch nooit meer dan 2 wil horen.......

mijn verhaal en stuff:)

Ik heb een Yahamahahhaaaaaaaaaaa dolby tuner amplifier met cd en ook Yahmahaaa speakers, die ik later nog ga vervangen, duur spul (voor mijn idee dan) en ben er blij mee..........

Ik had het een maand in huis (studentenkamer), super trots!!, krijg ik een nieuwe huisgenoot die ideolaat er van is. Ik weet de merken niet meer maar.........hij kwam aan met..............

2 Speakers van 600 wat, zo'n ongeveer een kubuke meter per stuk groot!!!!!
een versterker uit een schouwburg ergens in duitsland, ding woog 30 kilo!!! en ook iets van 600 watt.
Sony cd speler van een aantal guldens
En dan de draden die het allemaal connecten, dat was ook een sport, draden van een centimer dik per stuk

nieuw waarde over de 40 duizend gulden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En HARD dat dat ging? en zuiver????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tering wat mooi:)

Kheb ouwe Sony troep uit 88.. Inclusief CD speler.. Mijn eerste hifi setje, en het blijft tenminste werken. Dat kan je van al die nieuwe bagger plastic troep niet zeggen wat na ~1 jaar er spontaan mee kapt (ja, klopt ja, 2 DVD spelers en een video verder ja.. :( )

Arv

versterker: Sony TA-FB930R van de QS serie
product-31865.jpg

CD-speler: Sony CDP-XB930 QS
pr-Sony_CDP-XB930-resized200.jpg

studio monitors Alesis monitor-one MKII
Monitor1Mk2.jpg

zen zeer tevreden over al deze spullen zeer zuiver geluid,
met echt geborsteld aluminium, weegt ook wel wa
verdere toekomst;
MD-speler Sony MDS-JB980 QS
117744mdsjb980_.jpg

Duson B100 eindversterker
Duson C100 voorversterker

Attachments

• duson.jpg
    duson.jpg
    21,6 KB · Bekeken: 133
Duson cd75 CD-speler
met Van Medevoort interlinks tussen voor- en eindversterker en Musical Fidelity interlink tussen cd en voorversterker.
samen zo'n 35 kilo high-fi (of high-end zo je wilt) :)
Momenteel luister ik op mijn (zelfbouw) monitors.

Attachments

• zw_duson-cd-75.jpg
    zw_duson-cd-75.jpg
    2,8 KB · Bekeken: 115
Back