Woonkamer setup

zelf moet ik het doen met een teleton versterker en JVC boxjes. Maar mijn fam. heeft het heel wat beter, en daar parasiteer ik graag op. Mijn ouwelui hebben een complete onkio set met KEF boxen (ik klaag niet), maar m'n broer maakt het pas echt bont: complete Marantz set (K.I. signature) met Mission boxen :{ :{ :{ SUPER geluid, maar je gaat dan wel ontzettend miereneuken. Zo is het geluid weer net een beetje anders als de voedingskabel een halve slag gedraaid worden, of als er een extra stekkerdoos tussen zit enz enz enz
maar een sound? jezus... :okdan:

Origineel geplaatst door gemmetje
/doe niks met beeld, kijk eigenlijk nooit films, en die anderhalve x dat ik dan 'n x 'n film kijk, beluister ik 'm wel op 2 kanalen.
En muziek HOORT over 2 kanalen te gaan !! (let wel: MIJN mening !)
Inderdaad dat is jouw mening....
Maar bij sommige mixes is het net of je tussen de band leden in staat.
Ik heb indaad 6 boxen maar ik kijk ook regelmatig films.
En als een CD voor 2 kanalen bedoeld is dan zet ik hem ook op stereo.

Origineel geplaatst door Christov
mijn ouders hebben ook dolby shit en alle audios cds klinken gewoon kut vind ik, stereo blijft beter in mijn ogen.....
en ook als ik em dan op stereo zet blijft het ruk klinken...

Misshien een betere set kopen?;)

Balans

Balans

Ik heb voor mijn luistersetje een mooie balans gevonden.. het moest betaalbaar (reeel) blijven, maar toch erg goed klinken. Het is uiteindelijk een Marantz PM-8000 met een CD-6000 geworden. Ik heb er onlangs een Dual CS 505-4 bijgekocht.. met een Denon DL-110 Element. Als speakers heb ik een setje 'Reference 3A' uit de Master serie.

Vergelijking

Vergelijking

Ik zou voor de grap eens een vergelijkende test moeten houden.. die woonkamer set tegen mijn Bryston/PMC combinatie uit de studio. Ben benieuwd..

Vroeger had ik ook de zoiets van alleen stereo maar nu ik zelf ook 5.1 surround sound voor m'n muziek toepas ben ik van mening veranderd.

euh.. tja.. het is leuk bij mekaar gesprokkeld, en hard aan vervanging toe, maar voorlopig werkt t nog:

Versterker: Sony TA-343
Tuner: Sony ST-242L

EDIT: plaatje wil niet linken... dus helaas geen plaatje...

CD:
Pioneer PD-4500 S (vraag is alleen altijd of ie de cd wel of niet leest)
JVC XL-E34 (ziet er niet uit, geen 43cm en in tegenstelling tot de rest zwart, maar werkt perfect)

helaas geen MD speler (alleen een draagbare MD-recorder zonder line-out...)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mono-poly
Hmmm er zitten toch ook wel mensen die hun muziek op een fatsoenlijke installatie afluisteren
een echte muziekliefhebber is toch eigenlijk ook verplicht dat te doen ...!?!?! ;)

Nou ja m`n slaapkamer dan, een Techniks nogwat platenspeler en een Sony cdgeval wat door een geheel van wel 2 paar kabels geheel geleid en versterkt word door een ampliefer van het merk Pioneer die weer 40 watt kan uitstoten naar 2 paar Mission boxen van 1 paar à 100 watt en 1 paar à 60 wat.

Pfff, ik ben niet zo'n audiofiel:
-Kenwood 5.1 versterker
-Sherwood EQ
-Philips DVD (doet tevens dienst als CD-speler)
-oude Akai tuner
-Pioneer boxen

en een oud Philips torentje voor m'n PC..

Dit alles (behalve de DVD) al ruim 10 jaar oud, maar zolang ze 't doen..
Kan ik meer synths kopen!! :D

Ik heb voor in m,n toekomstige woonkamer een mooie vintage set ;) Met 500 W eindtrap,60 W voor versterker,aktieve param equalizer.etc :mega:

Origineel geplaatst door ProtoHuman
een echte muziekliefhebber is toch eigenlijk ook verplicht dat te doen ...!?!?! ;)

Dit kan allemaal waar zijn.
Maar het gemiddelde geluid waar wij in onze hobby cq profressionaliteiet aan bloot staan is groot.
Waar ik echt benieuwd naar ben is wat voor beeld je hier zou krijgen als iedereen hier een gehoor test zou doen.

De vermoedelijke uitkomst.

Mensen met de meest waanzinnige en beste sets hebben het gehoor van een transistiorradio en omgekeerd.

Origineel geplaatst door Zoidsity
Dit alles (behalve de DVD) al ruim 10 jaar oud, maar zolang ze 't doen..
Kan ik meer synths kopen!! :D

Yes dat is de goede instelling.:halleluja

Fatsoenlijk is in dit geval toch niet altijd HARD, maar vooral mooi / gedetailleerd.. Of denk ik nu weer te optimistisch?

Origineel geplaatst door Flying Panther
Fatsoenlijk is in dit geval toch niet altijd HARD, maar vooral mooi / gedetailleerd.. Of denk ik nu weer te optimistisch?

Nee helemaal gelijk hoewel heavy metal fans dit zullen betwisten.

Back