Nog geen geluid via kaart (deel 2)

Stap 1) Ik heb in mijn windows balk geen icoontje van een luidspreker meer sinds ik de Audiophile heb !
En als ik via >cofiguratie > geluiden ga dan kan ik nergens Recording of analoge input vinden
Ik heb windows XP is dat anders dan ?

Stap 2) Menu, opties, eigenschappen - bedoel je dit in windows of een ander programma ?
In windows heb ik dit niet, of ik zoek verkeerd.

Dat icoontje betekend je windows mixer. Die weet je te vinden.
Dan weet je wellicht dat deze uit twee delen bestaat.
Eentje voor je outputs en eentje voor je inputs.
Moet je daar ff checken of het daar goed staat voor je analoge ingang en uitgang.

Voorlopig nog steeds geen oplossing gevonden !

Dus ik dacht O.K. dan misschien Cubase SX 2.0, dan werkt het zeker !
Heb ik dus inmiddels en wat blijkt idd meer geluiden uit electribe naar Cubase, maar nog altijd niet de normale output van electribe !

Maar, nu komt het:

Ik heb het manual gelezen (lees hier maar doorgekeken), en ik vond natuurlijk de device setup.
Blijkt toch echt iets niet goed te werken hier, want je hebt dan links in beeld de MIDI setup je geeft dan de in- en output aan, volgens de manual moet je als output je geluidskaart nemen, als ik dat doe krijg ik echt geen geluid (en ik heb inmiddels meer op mijn rug gelegen (dan een gemiddelde blondine:-) om de kabels te controleren)
En bij channels moet ik echt ANY selecteren om uberhaupt drums te krijgen.

Wordt iemand hier nog wijs uit ?
(ik allang niet meer)

Iets zegt mij dat je die SX2 niet hebt gekocht, kan het ook mis hebben hoor.

Maar het is een klein rotding wat zo te fixen is maar ik denk dat ik al genoeg tips heb gegeven.

Klopt, is een trial version H2O.
Is wel zo bij mij dat als ie bevalt ik de originele versie koop.
Ik heb eigenlijk helemaal geen illegale software nu ik er zo eens over nadenk !, best wel netjes eigenlijk

Origineel geplaatst door Equo
Klopt, is een trial version H2O.
Is wel zo bij mij dat als ie bevalt ik de originele versie koop.
Ik heb eigenlijk helemaal geen illegale software nu ik er zo eens over nadenk !, best wel netjes eigenlijk

nou die SX2 is anders behoorlijk illegaal hoor!
ze noemen het misschien Trial version, maar het is gewoon een crack.

Psies gewoon kopen en je krijgt ondersteuning waar je voor betaald hebt.
La vie est tout simple!

Nou ja ik zal effe checken, als het zo is gaat ie eraf want ik ben ook als de dood dat mijn computer kapot gaat door rommel.
Heb inmiddels wel een andere Cubase SX (echte Trial dan blijkbaar) zat bij het boek Techno, Dance, Trance & Co.
Enige is dat je daar niet mee kan saven, maar maakt me niet uit want zoals ik al zei het is echt om te kijken of mijn probleempjes niet gewoon aan Cubasis liggen.

De SX die er nu op staat heb ik van iemand geleend, maar als het een echte "crack" is moet ie eraf Cracking sucks !

Origineel geplaatst door Equo
De SX die er nu op staat heb ik van iemand geleend, maar als het een echte "crack" is moet ie eraf Cracking sucks !

alles waar Oxygen, Radium, Oxdbass, H20, Arctic, Zone of Invision op staat is per definitie illegaal en gecracked.

Origineel geplaatst door cyan_circle
alles waar Oxygen, Radium, Oxdbass, H20, Arctic, Zone of Invision op staat is per definitie illegaal en gecracked.

O, ik dacht dat het reclame was dat voor het programma hoorde. :stupid

He Cyan en Fuse,

Jullie hadden gelijk hoor ik heb het gecheckt en zo illegaal als maar zijn kan dus, wat ik begrijp is ie gedownload van Russische site (wat ik zelfs begreep is dat ze daar echt alle topsoftware Logic Platinum, Reaktor, Halion enz.. gewoon compleet op hebben staan)

Nou in ieder geval voor jullie en mijn gemoedsrust heb ik het uit de computer gegooid, ik koop nog liever een legale oudere versie 2de hands dan een illegale nieuwe, is voor mij net zoiets als een nep Rolex weet je wel er zijn van die mensen die kopen zo'n ding en zeggen tegen iedereen dat ie echt is, maar zelf weet je toch dat het niet zo is vind ik echt cheap.

Anyway ver offtopic zou ik zo zeggen, maar wel handig om te weten allemaal.

Hoi

OK, "smeris" ontopic it is.

Nog altijd geen succes met alle oplossingen.
Maar ik ga nu eerst een mengpaneel ertussen hangen, kom inmiddels toch aansluitingen tekort op de kaart, misschien lost dat al wat op.

Mocht dat niet lukken dan kom ik wel weer terug op dit topic.

YIPPIE YAHOO,

Het is eindelijk gelukt.
Ik heb een "klein" mengpaneeltje er tussen gezet (Phonic MM1705 A) en alle in/out's gaan nu via de mixer.
Geen problemen meer.
Ook de electribe Mx werkt nu perfect opnemen in Audio of Midi is nu geen probleem meer, ook de Oxygen 8 loopt perfect via de electribe en maakt gebruik van de electribe geluiden.

Mengpaneeltje is niet zo groot maar klinkt wel strak, geen bijgeluiden of zo, en voor nu genoeg aansluitingen aanwezig.

Nogmaals bedankt allemaal mannen voor alle tips.

Ben echt blij dat dit topic afgesloten kan worden.

Schiet mij maar lek.

Back