Presonus Presence losse VST?

Nightly Build

Go for what you know
Ik wil de Presonus Presence sampler gebruiken alleen komt deze standaard bij Studio One (De DAW van Presonus).

Is de Presence plug-in ook als VST in andere DAW's te gebruiken en is deze ergens los verkrijgbaar?

Lijkt me een beetje onzinnig om een complete DAW aan te schaffen die ik dan vervolgens toch niet ga gebruiken.
En dan is nog de vraag of ik de plug-in buiten Studio One kan gebruiken.

Ja het gaat om Presence. Ik heb die nodig om een antieke E-Mu library te converteren en volgens de samenstellers van de library is Presence er het meest geschikt voor zodat alle originele sampler settings niet verloren gaan.

Bij de gratis versie van Studio One zit die sampler er ook bij. Probleem is dan wel dat die volgens de specs geen libraries in andere formaten inlaadt. Gaat dus niet werken volgens mij.
Ik kan morgen wel even proberen of de sampler in Reaper werkt(heb net de volledige versie van S1 geinstalleerd) maar ik ga ervan uit dat dit niet gaat werken.

Dank DaVince, dat je het wilt testen voor mij.

Dit is een stukje tekst dat bij de library zit:

"We highly recommend Presence, the vsti sampler, that is coming with Studio One, as it translates the filter, lfos and envelope settings of the presets very satisfyingly. Add some distortion (opamp or softtube), and effects for a wider stereo image."

Gedateerd 2015, May.04 dus toen was er al een vrij recente versie van Studio One.

Het gaat om files in sf2 formaat (Soundfont)

Ok, heb Reaper opgestart, en in de DAW de plugin-folder van S1 gezet en laten scannen. Plugins van S1 komen niet in Reaper te voorschijn. Wat dat betreft denk ik dat het niet mogelijk is de S1 plugins in een andere DAW te gebruiken.
Verder laadt de sampler in de gratis versie geen andere formaten, zie ook:
http://www.presonus.com/products/studio-one/compare-versions
De pro versie laadt dus wel Soundfonts, maar die kun je volgens mij niet exporteren naar een ander formaat om te gebruiken buiten PresenceXT. Wil je de files editen zal je nog een extra add-on moeten kopen, de presence XT editor voor iets van 65 euro.
Het lijkt mij handiger om even op KVR te zoeken naar een freeware VSTi die Soundfonts afspeelt, ben je ineens klaar zonder alles te hoeven converteren. Of je moet bv al iets van Kontakt hebben, die kan ook Soundfonts inladen.
Tevens ben ik benieuwd naar je library, zou misschien voor mij ook makkelijker werken dan alles op floppy te zetten en dan in mijn Emax laden.....(mag ook per PB)
Succes!

OK, dank voor het checken.

Voor nu werkt het goed met de Ableton Live sampler alleen komt sommige data niet mee als evnvelope-, LFO-, en filter settings maar ik pas die wel handmatig toe voor die paar geluiden die ik ga gebruiken.

Ik vind overigens wel Presonus Studio One een interessante DAW.
Ik ga me daar wat meer in verdiepen want vooral de emulatie van analoge mixer consoles spreekt mij erg aan.

Vindt het wel jammer dat de makers van die library Studio One gekozen hebben om hun lbrary te bouwen. Ik had gehoopt dat Soundfont een universeler formaat zou zijn maar blijkbaar zijn specifieke samlpler onderdelen helaas niet uitwisselbaar.

Back