Pakketverzend bedrijven en hun diensten

a. Pakketbezorgers die dergelijke dingen flikken op staande voet ontslaan
b. Pakketbezorgers meer loon betalen (als ze echt te weinig geld krijgen)
c. Posttarieven om hoog (als die nu te laag zijn)
d. Service niet laten verslechteren (en daar waar nodig verbeteren)

Problemen voor 95% opgelost :D

@ Nicolas 2000
Klopt, ze komen niet altijd gelijk de volgende dag. Ook wel gehad dat ze bijv. zeggen we komen a.s. vrijdag en dan staan ze al op woensdag daarvoor aan je (dichte) deur.

Klopt, zelfs Dafne Schippers zou de voordeur niet op tijd halen.

Of ze gooien - zonder eerst aan te bellen - een briefje in je brievenbus met de mededeling "U was niet thuis". Heb ik ook nooit zo goed begrepen. :D

a. Pakketbezorgers die dergelijke dingen flikken op staande voet ontslaan
b. Pakketbezorgers meer loon betalen (als ze echt te weinig geld krijgen)
c. Posttarieven om hoog (als die nu te laag zijn)
d. Service niet laten verslechteren (en daar waar nodig verbeteren)

Problemen voor 95% opgelost :D

@ Nicolas 2000
Klopt, ze komen niet altijd gelijk de volgende dag. Ook wel gehad dat ze bijv. zeggen we komen a.s. vrijdag en dan staan ze al op woensdag daarvoor aan je (dichte) deur.
Ik ben het eens met a en ik denk dat dit ook gebeurt. Punt b zal niet mogelijk zijn. Op dit moment betalen we € 7 voor iets dat tot € 50 verzekerd is. En de concurrent (Bol.com etc.) vraagt maar € 5. Met punt c heb ik dus ook moeite.

Ik denk dat de enig oplossing is: het mogelijk maken om de boel per definitie bij de Supermarkt ophalen. Of beter nog: in zo'n pakketautomaat. Dan komt die bezorger niet voor Jan Joker bij ons allen aan de deur. Zie deze link. Mijn oude apotheek had ook zo'n soort apparaat in de muur voor de medicijnen (serieus!). Voor relatief kleine pakketten DE oplossing wat mij betreft. Dan hoeft de supermarkt ook niet te zeuren dat ze 1 part time medewerker moeten zetten op het pakket gebeuren (zoals bij mijn supermarkt). Want, pffffff, wat hebben ze het daar druk met de pakketten, zeg! De Bruna is er niet voor niets mee gestopt.

Klopt, zelfs Dafne Schippers zou de voordeur niet op tijd halen.

Of ze gooien - zonder eerst aan te bellen - een briefje in je brievenbus met de mededeling "U was niet thuis". Heb ik ook nooit zo goed begrepen. :D
Ik denk dat dat een kwestie van rekenen is voor sommige bezorgers op sommige adressen. Ze krijgen dan 50% betaald en ze halen hun ronde tenminste. Die bezorger bij ons hier rent naar de lift en staat er vervolgens 10 minuten te wachten. Hij haalt het gewoon niet. Hij is continu aan het rennen. Ik zweer het je. Ik zou als ik hem wat in flats per definitie die "u was niet thuis" briefjes in de bussen doen.

Tussen al het negatieve door heb ik hier trouwens ook vaak goede ervaringen hoor. Er wordt enorm veel minder gesmeten dan vroeger lijkt het. En sommige bedrijven komen wanneer ze het zeggen en wanneer je het gevraagd hebt, bellen op een normale manier aan en vragen je persoonlijk wat te doen mocht je toch niet thuis zijn. Het kan dus wel, maar niet bij ieder bedrijf.

DHL was weer lekker bezig :(...
De DHL bezorger zou mijn bestelling van iets 3x aangeboden hebben, waarbij er niemand thuis zou zijn (melding DHL tracking: "ontvanger niet thuis"). Maar er was toen iemand thuis! :halleluja En bij het 4de bezorgmoment lag mijn bestelling - verpakt in een brievenbus envelop - gewoon in de brievenbus :? ... Dus de vraag is dan uiteraard: Waarom al niet bij het 1ste bezorgmoment in de brievenbus?

Maar intussen door deze 'grap' wel mijn bestelling bijna een week te laat ontvangen. DHL :r ...

Vorige week zaterdag ietsbesteld en maandag 14:00 al in huis. Dhl deze keer.

Hoezo, dit is gewoon een losse dienst waarbij mensen wat extra betalen om hun pakket met een elektrische bakfiets sneller thuisbezorgd te krijgen. Dus bezorgers die met een elektronische bakfiets door de stad mogen cruisen, ik kan vervelendere baantjes verzinnen. Het aantal burnouts zal er vast niet door toenemen.

Er staat, binnen 2 uur. Je weet hoe mensen zijn als het pakket 5 minuten te laat komt...
Zelfs als de bezorgkosten €5 zijn, hoeveel krijgen de bezorgers ? Die moeten wel erg veel rijden voor ze een normaal salaris krijgen.

Een pizza kunnen ze over het algemeen ook binnen een half uur bezorgen dus ik zie het probleem niet zo.

Er staat, binnen 2 uur. Je weet hoe mensen zijn als het pakket 5 minuten te laat komt...
Zelfs als de bezorgkosten €5 zijn, hoeveel krijgen de bezorgers ? Die moeten wel erg veel rijden voor ze een normaal salaris krijgen.

Een postzegel is 80 cent en daar schijnen ze ook goed van te kunnen leven. Vroeger liep ik 's ochtends de krant. Zo'n krant kostte een fractie van wat men aan bezorgkosten vraagt. En een krant bevat: papier, inkt, werk van journalisten en wordt aan huis bezorgd. Als puber keek ik al neer op die volwassen kerels die een gezinswoning, een vrouw en drie kinderen onderhielden van het zelfde dat ik moest doen voor een habbekrats. Gelukkig is dat nu anders. Pakketpost is te duur.

Via Bax-Shop iets besteld op 04-11-2018 voor 23:00 (dus de dag erna in huis).
Vandaag toch nog niks ontvangen en via de track en trace is het pakket van Vianen naar Boxtel verplaatst.

Geloof het of niet, maar hier in India is het beter geregeld dan in Nederland. Pakketjes worden niet bij de buren afgeleverd, mits je hier iets over vermeld. Terugsturen met Amazon, wordt je binnen 3 dagen teruggebeld voor een pick up afspraak. Nadeel is dat de kwaliteit hier niet altijd even denderend is vergeleken met Nederland.

Post.nl in België sucked, die leveren niet enkel bij de buren af maar bij mensen 3 straten verder, zoek het maar uit.
Als er dan toch iemand thuis is, Nederlands verstaan ze amper laat staan spreken, gebroken Frans lukt nog net.
Op de website vullen ze in dat ze het pakje achterlieten in jouw straat bv nummer 58 terwijl het 3 straten verder was, dus ze liegen gewoon tegen hun werkgever.
Ik vind dat onbegrijpelijk, een Nederlands bedrijf die operatief zijn in België/Vlaanderen en hun werknemers zijn de taal niet machtig.
Aanbellen om 23 uur en later vinden ze ook de normaalste zaak van de wereld.
Doe je daar een melding van bij Post.NL, krijg je niet eens antwoord van de klantendienst, zelfs niet na meerdere malen te mailen.

Woensdagochtend camera besteld bij KameraExpress, 's avonds in huis. EAT THE PLANET HAHAHAHAHAHA

Gisteren bij Bax besteld voor 23:00 en zou vandaag (zaterdag) geleverd worden. Het idee was dat ik morgen dan genoeg tijd had om ermee te kunnen werken.
Maar natuurlijk geen pakje ontvangen, volgens dhl track en trace uberhaupt niet verder dan de aanmelding gekomen.

Dit is nu al de 3e keer op rij en ik heb er genoeg van, ik bestel voortaan bij andere leveranciers.

Back