Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Wat ik nu bedenk is dat het ook wel 'ns kan schelen waar je woont ivm problemen met bezorging.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het een excuus moet zijn maar ik kan me voorstellen dat als je bijv in een klein dorpje woont met wat vrijstaande boerderijtjes langs een dorpsweg dat het minder vaak fout gaat dan in een flat of bijv straten met portiekwoningen tot 4 hoog.

Wat ik nu bedenk is dat het ook wel 'ns kan schelen waar je woont ivm problemen met bezorging.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het een excuus moet zijn maar ik kan me voorstellen dat als je bijv in een klein dorpje woont met wat vrijstaande boerderijtjes langs een dorpsweg dat het minder vaak fout gaat dan in een flat of bijv straten met portiekwoningen tot 4 hoog.
Dat mag je niet hardop zeggen, maar dat scheelt natuurlijk wel. Dat merk je als je een auto-verzekering neemt. Afhankelijk van je postcode betaal je meer of minder. Qua bezorgen: een bezorger doet net alsof iemand op 1 hoog een buurman is van iemand op 12 hoog. Is toch maar een paar meter verder? Mijn demente onderbuuv (zeer aardige dame) neemt alles van iedereen aan. Ze kan het alleen niet meer terugvinden... In een klein dorp of in een straat met alleen eengezinswoningen kent iedereen elkaar en is je pakket niet in handen v/e wildvreemde. In een flat is dit een compleet ander verhaal. Als mijn pakket een beetje beschadigd is weet ik nooit of dat aan de bezorger of de buren ligt.

Zoals ik vaker zeg: in de toekomst wordt je pakket per definitie bij de Supermarkt (of in een speciaal kluisje aldaar: ja dat bestaat al!) bezorgd en als je service tot aan de voordeur wil moet je gewoon extra betalen. Ik begrijp die mensen niet de het normaal vinden dat een Pizza of boodschappen thuisbezorgen extra kost, maar je pakketje thuisbezorgen niet.

Ik begrijp die mensen niet de het normaal vinden dat een Pizza of boodschappen thuisbezorgen extra kost, maar je pakketje thuisbezorgen niet.
Het verschil is dat de pizza of boodschappen bij jou uit de buurt komen en je deze in principe vrij gemakkelijk ook zelf kunt halen. De thuisbezorging is dan een extra service en dat kost geld. Wat in je pakket zit komt bijna altijd van veel verder, dat haal je niet gemakkelijk zelf op. In dat geval moet je toch betalen voor het transport, dan mag de bezorging best aan huis.

Zoals ik vaker zeg: in de toekomst wordt je pakket per definitie bij de Supermarkt (...) bezorgd en als je service tot aan de voordeur wil moet je gewoon extra betalen.

Da's niet eens helemaal toekomstmuziek. Bij UPS krijg je als verzender al korting op de kosten als je naar een Access Point laat sturen ipv een huisadres. Dat komt op hetzelfde neer.

..
Zoals ik vaker zeg: in de toekomst wordt je pakket per definitie bij de Supermarkt (of in een speciaal kluisje aldaar: ja dat bestaat al!) bezorgd en als je service tot aan de voordeur wil moet je gewoon extra betalen. ..

Dit zou ALLANG moeten gebeuren, vind ik.

Iedere keer zo'n stom briefje in de bus dat ze het de volgende werkdag nogmaals gaan proberen, terwijl je al weet dat je er dan OOK niet bent en je dit niet kan aangeven ergens... :frons: :stupid

Gewoon zelf ophalen bij een supermarket/benzinepomp/gamma :okdan:

:erm: hmm..kan dit niet aangegeven worden bij de bestelling bij bijv. Bax? Toch eens checken..

Da's niet eens helemaal toekomstmuziek. Bij UPS krijg je als verzender al korting op de kosten als je naar een Access Point laat sturen ipv een huisadres. Dat komt op hetzelfde neer.
Dat wist ik niet. Ik heb om een dergelijke service al vele, vele malen gesmeekt bij PostNL, maar men moest en zou voor Jan Doedel die arme bezorger langs sturen. Die man krijgt niet betaald als hij zijn pakket niet bij mij of mijn buren kwijt kan en hij moet voor 0 Euro wel de boel afgeven bij de Supermarkt.

Anyway, bedankt voor de tip. :)

Iedere keer zo'n stom briefje in de bus dat ze het de volgende werkdag nogmaals gaan proberen, terwijl je al weet dat je er dan OOK niet bent en je dit niet kan aangeven ergens... :frons: :stupid

Gewoon zelf ophalen bij een supermarket/benzinepomp/gamma :okdan:
Dat is een onnodige verslechtering van de service, het pakket moet hoe dan ook op transport en dan moet de klant er toch nog zelf achteraan... Dat kan niet de bedoeling zijn. Helemaal lastig als je niet in de stad woont en de supermarkt, benzinepomp of Gamma niet naast de deur is.

Het probleem is gemakkelijk te verhelpen als er een mogelijkheid is om de bezorgtijd af te stemmen tussen bezorger en klant. Dat moet mogelijk zijn in de moderne tijd. Het ligt niet voor de hand om gelijk maar het probleem af te wentelen op de klant, de bezorgboeren moeten hier mee aan de slag en met een oplossing komen die klantvriendelijk is.

Bij de meeste diensten kan dat toch ook? Bij PostNL kun je bijvoorbeeld na de eerste bezorgpoging zelf een tijdstip of ander afleveradres of afleverpunt opgeven. Bij veel webshops (waaronder Bax) kun je al meteen aangeven dat je het bij een afhaalpunt wilt ophalen.

Het probleem is gemakkelijk te verhelpen als er een mogelijkheid is om de bezorgtijd af te stemmen tussen bezorger en klant. Dat moet mogelijk zijn in de moderne tijd.

Dat lijkt me qua planning een lastig verhaal; stel je hebt als bezorger 100 pakketjes en dan moet je kris kras je route gaan rijden om iedereen in een tijdvenster van een uur nauwkeurig een pakketje te bezorgen.
Dat redt je niet op één dag.

Je kan bij Bax en ook bij Cool Blue bijv aangeven dat je 's avonds je pakket wil ontvangen.
Kost je maar een paar euries en dan krijg je het wel als je thuis bent omdat je overdag werkt.

Dat lijkt me qua planning een lastig verhaal; stel je hebt als bezorger 100 pakketjes en dan moet je kris kras je route gaan rijden om iedereen in een tijdvenster van een uur nauwkeurig een pakketje te bezorgen.

Je kan bij Bax en ook bij Cool Blue bijv aangeven dat je 's avonds je pakket wil ontvangen.
Kost je maar een paar euries en dan krijg je het wel als je thuis bent omdat je overdag werkt.
Nou ja, het is misschien niet redelijk om als klant te verwachten dat je dit binnen een tijdsbestek van slechts 1 uur kunt afspreken, en in sommige gevallen kan het zijn dat je moet wachten tot de volgende dag. Waar het mij om gaat is dat er straks een situatie ontstaat dat bezorgdiensten standaard de klant een pakket laat afhalen op een centraal punt en bezorging aan huis flink duurder maken. Wie op het platteland woont waar zo'n centraal punt ver weg is en daardoor moet laten bezorgen, die moet dan steeds de portemonnee trekken.

Ik neem aan dat een pakketdienst wel meer dan één wagen rond heeft rijden en ook wel pakketjes laat rondbrengen door mensen die hun eigen wijk hebben ipv kris kras door de stad rond te rijden. Ik ben in ieder geval wel meerdere keren dezelfde persoon tegen gekomen.

Ik neem aan dat een pakketdienst wel meer dan één wagen rond heeft rijden en ook wel pakketjes laat rondbrengen door mensen die hun eigen wijk hebben ipv kris kras door de stad rond te rijden. Ik ben in ieder geval wel meerdere keren dezelfde persoon tegen gekomen.

Volgens mij heb je m'n reaktie op de post van Disharmonic niet goed opgepikt?

Als de pakketdienst z'n bezorgtijd moet afstemmen op het moment dat het de klant uitkomt kan je geen route meer plannen en krijg je nooit alles op tijd bezorgd.

Als de pakketdienst z'n bezorgtijd moet afstemmen op het moment dat het de klant uitkomt kan je geen route meer plannen en krijg je nooit alles op tijd bezorgd.

Klopt & klopt niet. De pakketdiensten kunnen best een bepaalde tijd nemen, waarop ze in de wijk bezorgen. Sommige zeggen gewoon 07:00-19:00 of zo. Tja, dat kan natuurlijk niet. De meeste mensen willen wel even weg, en niet de hele dag thuis blijven, om het pakket vervolgens om 18:55 te krijgen. Heb je daar dan de hele dag op gewacht ?! Hier kwamen ze (postnl) normaal 13:00 - 18:00, geen enkel probleem. Totdat ze de het dagdeel gingen veranderen en ze plotseling, zonder vooraf te laten weten, om 09:00 voor de deur stonden, en het pakket dus bij de buren afgeleverd werd.... :frons:

DHL heeft een BAX pakket dat voor mij bestemd was bij buren afgeleverd omdat ik die dag niet thuis was. Maar nu blijken deze buren op vakantie te zijn :halleluja...
Misschien een tip voor de volgende keer; bij Bax kun je ook aangeven dat je het pakket ergens op wil halen. Ik heb mijn pakketje deze week gewoon bij de lokale dierenwinkel af kunnen halen.

Precies! als je een beetje kunt lezen dan is er een hoop mogelijk.
Zelfs bij postnl. Maar klagen is altijd leuker natuurlijk. :)

Misschien een tip voor de volgende keer; bij Bax kun je ook aangeven dat je het pakket ergens op wil halen. Ik heb mijn pakketje deze week gewoon bij de lokale dierenwinkel af kunnen halen.
Bedankt voor de tip! Maar was me al bekend, en zo doe ik het ook wel eens. :okdan:

Onze eigen #FirstWorldProblems draad :D
1k0.jpg

Back