Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Sinds ik 17 jaar geleden uit de Randstad ben vertrokken gaan de post en de pakketjes een stuk soepeler en zijn de bezorgers over het algemeen vriendelijker. Een aanrader !
Zo erg als ik hier af en toe lees is het zelfs bij mij nooit geweest.

Waar blijven die bezorgdrones ? Dan zet ik wel een opvangtrechter met dakje op mijn schuurtje, pleur daar maar in.

Sinds ik 17 jaar geleden uit de Randstad ben vertrokken gaan de post en de pakketjes een stuk soepeler en zijn de bezorgers over het algemeen vriendelijker. Een aanrader !
Zo erg als ik hier af en toe lees is het zelfs bij mij nooit geweest.

Waar blijven die bezorgdrones ? Dan zet ik wel een opvangtrechter met dakje op mijn schuurtje, pleur daar maar in.
Wat ook wat uitmaakt, is of je adres kan worden verward met een ander adres in de buurt of niet. Ofwel, ga vooral op adressen wonen die niet in de lokale Vogel-/Componisten-/Indische buurt (etc.) liggen en dus geen straatnamen hebben die (bijna) gelijk zijn.

En maak duidelijk aan je gemeente dat ze beter originele straatnamen verzinnen in plaats van kloonnamen.

Overigens verwacht ik nu wat dat via PostNL komen, en die hebben weer eens een rare status: Wel bekend wanneer pakket komt (morgen, inclusief tijdsbestek), maar pakket is nog niet door PostNL ontvangen. Nou weet ik dat "ontvangen" bij PostNL vaak niet betekent wat het elders doet, dus ik gok dat ze eigenlijk bedoelen dat het pakket niet mee is met de bezorger...lijkt wat dat betreft op sommigen van mijn collega's, bij wie efficient communiceren twee uitermate moeilijke zo niet onbekende woorden zijn waarvan ze de betekenis zelf absoluut niet willen gaan opzoeken.

Overigens verwacht ik nu wat dat via PostNL komen, en die hebben weer eens een rare status: Wel bekend wanneer pakket komt (morgen, inclusief tijdsbestek), maar pakket is nog niet door PostNL ontvangen. Nou weet ik dat "ontvangen" bij PostNL vaak niet betekent wat het elders doet, dus ik gok dat ze eigenlijk bedoelen dat het pakket niet mee is met de bezorger...lijkt wat dat betreft op sommigen van mijn collega's, bij wie efficient communiceren twee uitermate moeilijke zo niet onbekende woorden zijn waarvan ze de betekenis zelf absoluut niet willen gaan opzoeken.
Dat is ongeveer hetzelfde als webshops, die al een hoopvol voorschot nemen op wanneer je produkt op de mat ligt.

En opmerkelijk genoeg is alles goed gegaan:
  • Geen bezorger die zowel geen Nederlands als Engels kon.
  • Geen gezeur over dat het huisnummer niet klopte ondanks dat het wel klopte.
  • Geen gezeur over mijn handtekening die fout zou zijn.
  • Geen handtekening die zogenaamd de mijne is maar dat niet is.
  • Niet te laat.
  • Niet op het verkeerde adres.
  • Niet in de verkeerde stad.
  • Niet voor de lift gedumpt.
  • Niet bij het verkeerde pakketpunt gedumpt.
  • Niet platgereden door een bestelbus (en doorweekt).
  • Niet "kwijt".
Nou was de bezorger ook niet de heikneuter die verantwoordelijk was voor 80% van bovenstaand lijstje, dus wellicht dat de twee zaken gerelateerd zijn:z.

En opmerkelijk genoeg is alles goed gegaan:
  • Geen bezorger die zowel geen Nederlands als Engels kon.
  • Geen gezeur over dat het huisnummer niet klopte ondanks dat het wel klopte.
  • Geen gezeur over mijn handtekening die fout zou zijn.
  • Geen handtekening die zogenaamd de mijne is maar dat niet is.
  • Niet te laat.
  • Niet op het verkeerde adres.
  • Niet in de verkeerde stad.
  • Niet voor de lift gedumpt.
  • Niet bij het verkeerde pakketpunt gedumpt.
  • Niet platgereden door een bestelbus (en doorweekt).
  • Niet "kwijt".
Nou was de bezorger ook niet de heikneuter die verantwoordelijk was voor 80% van bovenstaand lijstje, dus wellicht dat de twee zaken gerelateerd zijn:z.
Zou dan wel lullig zijn als je niet tevreden bent over het product.. 😁

"Je pakket wordt vandaag tussen 6:00 en 21:00 geleverd"

Bij ons noemen ze dat: vandaag.

Het is trouwens al 9u30 op het moment dat ik deze mail krijg.

Indien je binnenkort bij Thomann een Jaspers Rack op wielen als B-stock ziet en je overweegt deze te kopen lees eerst onderstaande.

Doordat de bezorger(s) de doos verticaal heeft/hebben getild is het uiteinde van de doos kapot gegaan.
Waardoor, een gedeelte van, de inhoud naar buiten is gegleden en op een harde ondergrond terecht is gekomen. Waarschijnlijk meerdere keren. Twee lange buizen zijn beschadigd, een daarvan is erg verbogen. De gedeeltes waar de wielen op gemonteerd moeten worden zijn ook door de verpakking naar buiten gekomen, aan beide kanten. Het gewicht van de zending heeft op deze stukjes metaal gestaan waardoor op zijn minst een zo'n ding krom is. Ik heb niet alles gecontroleerd want ik was er snel klaar mee. Dus wat de totale schade is weet ik niet. Maar bedenk dat je kostbare apparatuur op buizen komen te staan die meerdere keren een harde klap hebben gehad en met een smak op een harde ondergrond zijn "gezet". Het pakket van 30 kg wordt door één persoon gedragen.

UPS personeel gaat zeer grof met dozen om. Ik heb ook al eens een doos ontvangen waar voetafdrukken op stonden. Zo was er over een duur instrument gelopen. Het gewicht van een volwassen man ca 84 kg. Helemaal geschift is het personeel. Je kan het druk hebben maar over dozen lopen, dan heb je niks in de transport sector te zoeken.

Thomann zegt niks aan de verpakking te kunnen versterken. Wat natuurlijk grote onzin is.

De bezorger van UPS die het pakket kwam brengen, en zeer zeker op de hoogte was van, alle, schade, heeft het ook opgehaald. De rat kwam uren eerder dan de afgesproken tijd. Hij drukte op de bel en binnen vijf tellen stopte hij al een briefje in de bus dat ze langs waren geweest maar niemand thuis aantroffen. Dan heb je aan mij een slechte. Ik heb hem terug geroepen. De zending is alweer terug bij Thomann.
UPS is een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend bedrijf. Er was een tijd dat ze hier de beste waren maar die tijd is al een paar jaar voorbij.

Indien je er met een medewerker van Thomann niet uitkomt. Stuur een e-mail naar de eigenaar van Thomann. In onderstaande link kan je zijn e-mail vinden. Zijn naam is een hyperlink.
Hij schrijft "immer auf die Kunden zu hören". Dat heb ik eens uitgetest. Houd je telefoon bij de hand, want hij neemt echt contact met je op. In mijn geval dan.

Op dit moment zijn alle transporteurs slecht. DPD geeft op hun site aan dat transport twee werkdagen duurt. Het pakket is momenteel twee werkdagen onderweg en het is nog steeds niet in Nederland. Daar komen na het weekend op zijn minst twee werkdagen bij. Dus voor mij is het pakket zes dagen onderweg.

Laatst gewijzigd:
Update in de TruFi Colordriver soap: schijnbaar heeft de verkoper éindelijk een onderzoek in laten stellen bij de pakketdienst.

Laatste tussenstand: Al anderhalve week op een distributiecentrum in Maine, USA na de afgelopen 2.5 maanden 4x de Atlantische Oceaan over te zijn geweest.

Gelukkig PostNL gaat met AI iets doen tegen verloren pakjes.

O wacht. Het gaat om een 'AI-gedreven oplossing om retailers te beschermen die bestellingen voor verzending scoort (sic) op risico en betwiste claims en chargebacks automatisch afhandelt.

Je zal maar iets opzetten om de ontvanger te beschermen tegen wegge(r)(m)aakte pakjes vanwege je eigen falen (of dat van je bezorgers).

• Duimpje
Duimpjes: EL1
WeggeMaakt, inderdaad. Je kan eens iets kwijtraken (al blijft het vreemd om een doos "kwijt" te raken), maar met die hoeveelheden, dat is gewoon diefstal, zonder twijfel.

Ik weet dat de reflexhouding hier negatief en wantrouwend is, maar werkt zo'n maatregel niet 2 kanten op? Het doel is aantal zoekgeraakte pakketten en de daaruit voortkomende claims te verlagen als ik het goed begrijp. Lijkt me dat de consument daar ook van profiteert, als er minder pakjes kwijtraken?

Ik weet dat de reflexhouding hier negatief en wantrouwend is, maar werkt zo'n maatregel niet 2 kanten op? Het doel is aantal zoekgeraakte pakketten en de daaruit voortkomende claims te verlagen als ik het goed begrijp. Lijkt me dat de consument daar ook van profiteert, als er minder pakjes kwijtraken?

Misschien, maar dat is dan hierbij bijvangst. Doel is, als ik het zo lees, om webshops die meedoen te beschermen tegen frauderende kopers en voor hen het aantal claims van frauderende ontvangers te beperken.

Wat ik ervan begrijp is dat AI bij de checkout van de webshop bekijkt of een bestelling een bezorgrisico vormt. De koper kan dan bv. een ontvangstcode krijgen die je moet noemen bij de aflevering van het pakket:

Ze zouden het mogelijk moeten maken dat je als koper daar ook om kunt vragen.

Doel is, als ik het zo lees, om webshops die meedoen te beschermen tegen frauderende kopers en voor hen het aantal claims van frauderende ontvangers te beperken.
Ja dat is inderdaad een slechte zaak..

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Wat ik ervan begrijp is dat AI bij de checkout van de webshop bekijkt of een bestelling een bezorgrisico vormt. De koper kan dan bv. een ontvangstcode krijgen die je moet noemen bij de aflevering van het pakket:

Ze zouden het mogelijk moeten maken dat je als koper daar ook om kunt vragen.
Alleen jammer dat 3 cijfers dus een maximaal aantal combi's heeft van 10x10x10 = 1000 verschillende cijfers, wat dus redelijk snel is opgebruikt en ook nogal snel kraakbaar is (wat ze hadden kunnen weten als ze een echte veiligheidsexpert hadden geraadpleegd in plaats van een debiele AI adviseur). Zal wel een fiasco worden...

Alleen jammer dat 3 cijfers dus een maximaal aantal combi's heeft van 10x10x10 = 1000 verschillende cijfers, wat dus redelijk snel is opgebruikt en ook nogal snel kraakbaar is (wat ze hadden kunnen weten als ze een echte veiligheidsexpert hadden geraadpleegd in plaats van een debiele AI adviseur). Zal wel een fiasco worden...
Ik denk niet dat het nodig is dat iedere code uniek is. Er zijn toch ook meer dan 10.000 pinpassen in omloop? :D

Realiseer me wel, met net een pakje onderweg waarvoor een handtekening nodig is, dat dit wel het probleem oplost van bezorgers die alvast de handtekening voor je zetten, maar vergeten het pakje vervolgens te bezorgen.

Wat me aan dit hele gedoe tegenstaat is dat er blijkbaar van wordt uitgegaan dat klanten fout kunnen zijn (of, zoals ik net deed: de bezorgers) maar dat het er nooit om gaat dat het systeem bij PostNL (of de andere pakketbezorgers) niet deugt. Als er een conflict is trekken ze hun handen er vanaf met de verwijzing dat je het maar moet uitvechten met de winkel of de verstuurder. En àls dan blijkt dat zij iets fout hebben gedaan wordt alleen de nominale waarde naar gewicht vergoed, niet de werkelijke waarde tenzij je ze nog eens extra spekt door een verzekering af te sluiten.
En nog eens zo'n AI-partij ertussen, zal de bezorgprijzen ook niet drukken

Back