Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Is het normaal als je iets via Vinted bestelt dat het pakketje wordt opgehaald door een koerier?

Ik wil geen te grote conclusies trekken, maar zeker niet standaard bij Vinted. En "een koerier komt het ophalen" is wél een standaard oplichterspraktijk.

Er zijn ook OK situaties waarin een koerier het komt ophalen, maar dat is eerder uitzonderlijk. Ik heb het nog nooit gehad.

Volgens Reverb heeft de verkoper bevestigd dat hij het pedaal retour heeft ontvangen, ondanks dat de tracking op 'preparing for delivery' blijft staan. Ik zal zo nu en dan nog eens op refresh van de tracking klikken, maar het lijkt erop dat de soap dus voorbij is.
Ah, krijg net bericht:

"I got the pedal back, it had stickers all over "incomplete address" - its the same address from the order it automatically goes on the label.

Refund went thru, Reverb kept the shipping .

I lost $40 but got the pedal back

Apology this was a mess...i hate reverb"

Ik heb om een foto gevraagd, ben wel heel benieuwd :D

Ik heb een foto ontvangen en het adreslabel was gewoon zo beroerd geprint (inkt op oid) dat ik denk dat de scanners het niet trokken. Maar iemand bij de exchange in Den Haag had best even de moeite kunnen nemen om er met een paar ogen naar te kijken, want het was makkelijker te ontcijferen dan menig Captcha.

Ik kreeg naar mij een maand geleden een redelijke flinke 61 key synth van plastic opgestuurd via PostNL.
Verkoper was vergeten wat essentiele losse onderdelen in de doos toe te voegen dus leek het hem een goed idee dat in een pyramide vorming doosje OP de vierkante doos te tapen.
Bij aankomst rook ik al een anomalie, gezien het rare loshangende tape aan de buitenkant en eenmaal thuis de ontbrekende onderdelen, wat bevestigd werd door de verkoper.
Verkoper wilde dat ik de ontbrekende onderdelen ging kopen, ik hem de bon zou sturen ter bewijs en hij dan pas mij zou compenseren voor zijn fout.
Na een boze preek van mijn kant naar de verkoper over ZIJN in gebreke stelling werd ik wel direct financieel gecompenseerd om de ontbrekende onderdelen te kunnen vervangen.
Ik had kopers bescherming dus had het hem aardig moeilijk kunnen maken. Eind goed al goed zou je denken.

Krijg ik afgelopen week een bericht in de app van PostNL dat er een pakje voor mij klaarligt bij de lokale pakketpunt, ik had (eventjes :D) niks besteld ?
Bij aankomst lag er een pyramide vormige doos met alle ontbrekende onderdelen klaar, met een nieuw verzendlabel erop !
Ik weet niet hoe ze achter mijn adres gekomen zijn etc, want dat stond volgens mij alleen op de grote doos.

Dus hulde voor PostNL alsnog :okdan:

Ik heb vorige week via PostNL een pakket verstuurd naar iemand in Italië. Blijkt dat de Italiaanse counterpart van PostNL bij het juiste adres is geweest, maar de koper was niet thuis. Wat doen ze: terugsturen naar mij! Koper in alle staten want normaal brengen ze alles naar het lokale postkantoor bij niet thuis.
Krijg ik vanochtend van PostNL een bericht dat het weer onderweg is naar Italië. Hopen dat de koper dit keer wel thuis is als ze komen bezorgen..

Ik heb vorige week via PostNL een pakket verstuurd naar iemand in Italië. Blijkt dat de Italiaanse counterpart van PostNL bij het juiste adres is geweest, maar de koper was niet thuis. Wat doen ze: terugsturen naar mij! Koper in alle staten want normaal brengen ze alles naar het lokale postkantoor bij niet thuis.
Krijg ik vanochtend van PostNL een bericht dat het weer onderweg is naar Italië. Hopen dat de koper dit keer wel thuis is als ze komen bezorgen..
Tjongejonge en wij ondertussen maar die kerosine inademen, man man man ....

Ik kreeg naar mij een maand geleden een redelijke flinke 61 key synth van plastic opgestuurd via PostNL.
Verkoper was vergeten wat essentiele losse onderdelen in de doos toe te voegen dus leek het hem een goed idee dat in een pyramide vorming doosje OP de vierkante doos te tapen.
Bij aankomst rook ik al een anomalie, gezien het rare loshangende tape aan de buitenkant en eenmaal thuis de ontbrekende onderdelen, wat bevestigd werd door de verkoper.
Verkoper wilde dat ik de ontbrekende onderdelen ging kopen, ik hem de bon zou sturen ter bewijs en hij dan pas mij zou compenseren voor zijn fout.
Na een boze preek van mijn kant naar de verkoper over ZIJN in gebreke stelling werd ik wel direct financieel gecompenseerd om de ontbrekende onderdelen te kunnen vervangen.
Ik had kopers bescherming dus had het hem aardig moeilijk kunnen maken. Eind goed al goed zou je denken.

Krijg ik afgelopen week een bericht in de app van PostNL dat er een pakje voor mij klaarligt bij de lokale pakketpunt, ik had (eventjes :D) niks besteld ?
Bij aankomst lag er een pyramide vormige doos met alle ontbrekende onderdelen klaar, met een nieuw verzendlabel erop !
Ik weet niet hoe ze achter mijn adres gekomen zijn etc, want dat stond volgens mij alleen op de grote doos.

Dus hulde voor PostNL alsnog :okdan:
En natuurlijk heb je de financiële compensatie die je gekregen had teruggestort naar de verzender aangezien je de spullen toch compleet hebt ontvangen uiteindelijk?

En natuurlijk heb je de financiële compensatie die je gekregen had teruggestort naar de verzender aangezien je de spullen toch compleet hebt ontvangen uiteindelijk?
Normaal gesproken wel, echter bleek er meer kapot te zijn aan de synth dan in de advertentie stond. Dus ik zal nog wel even zoet zijn met de soldeermachine, plus de onderdelen (2 leds en een schakelaar). Dat argument gebruikte ik trouwens ook voor de compensatie, incl videoverslag van wat hij niet gemeld had in de advertentie. Toen kwam uit de mouw dat hij de synth dus niet had getest van tevoren. Ik vond de eerdere voorgestelde compensatie eigenlijk nog te laag maar wilde de deal niet afketsen dus maakte het behapbaar voor hem. Nu staat het ongeveer gelijk als ik het gefixt heb, het gaat over 2 tientjes, niet 50+ euro.

Da’s wel vervelend dat extra werk..
Hopelijk krijg je het goed gefikst en heb je er gauw plezier mee! :okdan:

Ja. Heb er uiteindelijk met de verkoper toch nog smakelijk om kunnen lachen, al hij is wel voor $40 de boot in gegaan omdat hij bepaalde kosten niet terug krijgt.

we zullen maar niet over Bpost beginnen op moment zekers...

we zullen maar niet over Bpost beginnen op moment zekers...
Nou, grappig dat je dat zegt. ik had van de week een vinylpakketje te koop naar belgië (anderlecht) en die is dus door PostNL zelf bezorgt aan de deur, omdat de Bpost staakt.

Wat ik ervan begrijp is dat AI bij de checkout van de webshop bekijkt of een bestelling een bezorgrisico vormt. De koper kan dan bv. een ontvangstcode krijgen die je moet noemen bij de aflevering van het pakket:

Ze zouden het mogelijk moeten maken dat je als koper daar ook om kunt vragen.
DHL gebruikt het nu ook. Zojuist eerste pakketje van Bax ontvangen met zo'n code (4 cijfers in dit geval).

Ik was zelf niet bij de overdracht, maar wat ik begrijp is dat de bezorger de code van de ontvanger krijgt en in zijn terminal in moet voeren. Dan pas is de transactie compleet. Hiermee voorkom je dus niet alleen dat de buurman er met je pakketje vandoor gaat, maar ook dat de bezorger zelf kan tekenen om het pakket vervolgens achterover te drukken, op de stoep te laten staan of in een struik te gooien (hij/zij weet zelf immers de bezorgcode ook niet).

Back