Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Dat is dus EXACT de reden dat ik alles met kopersbescherming van het platform gebruik, en liever niet de verzekering van de postnl of whatever bezorgdienst zelf.
Tot nu toe altijd goed gewerkt met marktplaats en vinted, daar gaat het een paar keer per jaar wel eens mis maar ik doe dan ook redelijk veel deals in verhouding tot anderen.
Voor mij is het breekpunt dat ik dingen moet verzenden voor ik mijn geld heb. En dat ik vervolgens deels afhankelijk ben van de goodwill van de ontvanger voordat ik het op mijn rekening heb, anders kan ik weken wachten. Ontstaat er een dispuut is het helemaal afwachten of, wat en wanneer je iets krijgt. Bij tweedehands verkoop heb ik daar allemaal geen zin in, dat is gewoon boter bij de vis dus het liefst ophalen en meteen afrekenen en bij verzenden vooruit betalen. Dat scenario met 'zelf verzenden' waarbij je meteen je geld krijgt klinkt wel beter, dus daar zal ik eens naar kijken.

De Belgische douane werkt in omgekeerde volgorde (?)
Tot vanmorgen stond er nog dat het pakje ingeklaard was (heb ik vrijdagavond ook een email van gekregen), maar toen verscheen plots dat de inklaring begonnen is.
Bizar … :?

Attachments

• IMG_0117.jpeg
    IMG_0117.jpeg
    31,3 KB · Bekeken: 17
Ik ben destijds gestopt met spullen buiten het EU invoergebied. 1 ding is dat ze controleren (liever niet, maar ok), maar dat het dan 1maand of langer daar ligt, gesloopt wordt en dan ook nog een rekening sturen, zo kennen we NL weer.

Tja, een bestelling vanuit het verre exotische Duitsland duurde bij mij ook 2 weken. En niet 2 weken na besteldatum, maar 2 weken na aflevering bij DHL. De Hele Langzame.

Na enig speurwerk, blijkt het pak (sedert vrijdagmiddag) in behandeling bij Bpost.
Laatste status:
Aangekomen in depot
vrij. 24-7-2026 13:00

Wordt vervolgd…

Na enig speurwerk, blijkt het pak (sedert vrijdagmiddag) in behandeling bij Bpost.
Laatste status:
Aangekomen in depot
vrij. 24-7-2026 13:00

Wordt vervolgd…
In de tracking van Aliexpress is de status nog altijd dat de inklaring vrijdagavond ingegaan is.
Maar bij Bpost lees ik dat de postbode het pakje deze voormiddag komt leveren. :?

Vorige week maandag besteld, zou dinsdag arriveren bij lokaal pakketpunt.
Dagenlang 'wordt vandaag bezorgd' of, nog beter, 'verwachte levering: gisteren, tijdstip volgt'.
Vandaag, na meer dan een week, thuis bezorgd. Niet op pakketpunt.

Bedankt PostNL! Gelukkig was het niets urgents.

Ik kreeg trouwens een hulpvraag tot petitie oproep van explodingshed, verkoper van voornamelijk eurorack. Zij zeggen het moeilijk te gaan krijgen met de nieuwe verpakkingen wet in 2027. Hebben jullie leveranciers of andere aanbieder waar jullie het van weten hier iets al over gezegd?

Ik kreeg trouwens een hulpvraag tot petitie oproep van explodingshed, verkoper van voornamelijk eurorack. Zij zeggen het moeilijk te gaan krijgen met de nieuwe verpakkingen wet in 2027. Hebben jullie leveranciers of andere aanbieder waar jullie het van weten hier iets al over gezegd?

ik zag wel berichten van een aantal bands voorbij komen die geen merch meer in europa gaan verkopen

Er is een boel geregel met verpakkingen versturen dat gedoe is en geld kost. Ik weet een online platenwinkel uit Antwerpen die deze maand stopte want geen zin in. Ik dacht dat die regel NU al in voege was als ik zijn relaas las.

De kleine zaken hebben t meest te verduren, daar komt t op neer wegens plichten en kosten

Op zich snap ik het niet zo, want in de jaren 80 en 90 kregen we toch flink wat pakketjes waar versnipperd papier werd gebruikt als vulmiddel i.p.v. piepschuimkorrels.

En diverse kledingwinkels hebben er geen probleem mee t-shirts zonder tussenkomst van plastic in een papieren zak te stoppen.

Dus het klinkt allemaal meer als onwil dan als onmacht.

Dus het klinkt allemaal meer als onwil dan als onmacht.

Er komt ook een hoop administratie en gedoe om de hoek kijken, met name een klein bedrijfje zit daar niet op te wachten. De allerkleinste bedrijfjes hebben op sommige punten een vrijstelling, maar zit je qua grootte net daarboven dan krijg je wel de volle last van het bijhouden van aantallen en soorten verpakkingen, het voldoen aan conformiteitseisen, het op tijd aangifte doen van de data die je moet aanleveren, etc. Als je het je kan permitteren om niet door deze Brusselse hoepels te springen, dan is het best begrijpelijk om daar voor te kiezen.

Ik zag hier gisteren in het haventje van Tarragona het "jachtje" Al Lusail van de emir van Quatar liggen.
Verstookt 500 liter per uur.
En te bedenken dat plezier"jachtjes" accijns-vrij tanken (een half miljoen liter past er in dit scheepje), goed bezig Brussel.
Screenshot_20260801_104119_Samsung Browser.jpg

Back