Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Gisteren bij Bax besteld voor 23:00 en zou vandaag (zaterdag) geleverd worden. Het idee was dat ik morgen dan genoeg tijd had om ermee te kunnen werken.
Maar natuurlijk geen pakje ontvangen, volgens dhl track en trace uberhaupt niet verder dan de aanmelding gekomen.

Dit is nu al de 3e keer op rij en ik heb er genoeg van, ik bestel voortaan bij andere leveranciers.

Was wel black friday. Kan misschien aan DHL liggen.

yup, bedacht ik me ook achteraf. Echter was dit de zoveelste keer en de andere keren was het echt geen black friday. Wel vaak vrijdags :D

yup, bedacht ik me ook achteraf. Echter was dit de zoveelste keer en de andere keren was het echt geen black friday. Wel vaak vrijdags :D

Kan ook aan de chauffeur liggen die jouw wijk rijdt.
In een aantal regio's gaat het vaak goed en in sommige gaat het regelmatig mis.

Zit ik hier met smart te wachten op een pakketje wat ik 3 dagen terug heb besteld.. zou vandaag komen en kijk zojuist nog maar es op Post.nl track n trace, hoe laat het ook al weer kwam.. staat er dit: "We hebben u om 19:13 uur gemist." Geen bel gehoord en gewoon thuis.. lekker dan :frons:

Hoe zit het nou eigenlijk .....

Ik heb bij Musicstore een studio desk besteld, deze stond gewoon voorradig op hun site na een week nog steeds geen order bevestiging gehad of een track & trace.

Mail de deur uit gedaan vervolgens krijg ik een mail terug met een track en trace code en daar in dat ik nu zelf maar contact moet gaan zoeken met DHL..
Dit natuurlijk gedaan, alleen was mijn pakket niet traceerbaar op dat moment omdat het adres dat er op zat gewijzigd was door de zender en hij opnieuw in gescande moest word...

Dus ik weer een mail naar music store gedaan, of er iets fout gegaan was met mijn adres gegevens want dit werd vermeld door DHL. Antwoord: Nee ze hebben al je gegevens goed ontvangen, je moet bij DHL wezen.

Echter staat mijn pakket nu op Bezorg bij en Parcel shop en dat die daar opgehaald is, en ik heb niks...

Mijn vraag is nu:
Zolang ik het pakket niet in mijn bezit heb is de zender toch verantwoordlijk en zou hij er achter aan moeten gaan en niet ik ??

Ze hebben je inderdaad gemist, dat klopt :frons:

Dit is een standaard werkwijze voor veel bezorgers. Snel een rondje maken (of laten maken door de buurjongen als alternatief voor een krantenwijk) om de briefjes in de bus te gooien en dan de pakketten linea recta naar het afhaalpunt. Als je ze er op aanspreekt dan weten zie echt niet waar je het over hebt.

Laatst een vinyl-bezorging uit duitsland waarbij de (postnl!) bezorger niet eens de moeite deed om een briefje in de bus te doen. Kwam na contact met leverancier zelf op de laatste nipper op het idee om even contact door op te nemen met het afhaalpunt aangezien ik al 3 weken zat te wachten. Bleek laatste dag te zijn dat ze hem vasthielden, anders was het pakket teruggezonden. Klacht ingediend bij postnl die de bezorger daar vermanend over aangesproken hebben.

Verder is mijn vertrouwen in postnl wel hoger dan in dhl. ups weiger ik zoveel mogelijk, die zijn tamelijk onbetrouwbaar. Niettemin, als ik zie wat ik de afgelopen jaren allemaal zonder problemen binnen heb gekregen gaat pakketbezorging in Nederland best goed.

Hoe zit het nou eigenlijk .....

[...]

Echter staat mijn pakket nu op Bezorg bij en Parcel shop en dat die daar opgehaald is, en ik heb niks...
Dit is uiterst vreemd. Voor zover ik weet moet je bij de duurdere spullen je ID laten zien. Moet ik vaak doen om spullen van PostNL te krijgen v/h afhaalpunt. Dus misschien is er bekend wie het pakket af heeft gehaald. Verder is het erg vreemd dat iemand anders dan jij überhaupt weet dat er een pakket voor je ligt bij dat afhaalpunt. Zou DHL een afhaalbericht bij de verkeerde persoon in de bus hebben gedaan?

Wie is er nu verantwoordelijk? Musicstore is volgens mij een Duits bedrijf. Ik lees op deze webpagina dat "in principe [...] de webwinkel aansprakelijk [is] als het pakket verloren raakt.". Als dat EU regelgeving is dan sta je in je recht. Ik zou een kort mailtje sturen naar Musicstore en zeggen dat je niets ontvangen hebt omdat een ander klaarblijkelijk jouw pakket afgehaald heeft volgens DHL. Geef daarbij aan dat ZIJ de klant zijn van DHL en daarom e.a.e. moeten regelen met DHL. Zeg dat DHL niets kan doen voor je omdat jij feitelijk geen klant bent van ze.

Als dat niet helpt hoop ik dat je een goede rechtsbijstandsverzekering hebt.

Vreemd is het zeker, ik ben benieuwde wat voor mail ik terug krijg van Musicstore.
En maandag zelf ook nog een keer bellen naar DHL aangezien er eigenlijk een afspraak met mijn gemaakt zou moeten worden voor aflevering (volgens Musicstore).

Dus hoop nog op een goede afloop...

DHL heeft afgelopen weekend een pakket van mij bij het verkeer afhaalpunt afgeleverd. Een stuk verder weg. Zal ook wel gemakzucht zijn geweest.
Verzender op aangesproken maar die komt met standaard antwoord waar je niks aan hebt.

DHL vertelde me gister dat die waarschijnlijk terug gestuurd is naar de verzender en musicstore geeft nu al twee dagen geen reactie meer op mijn mails ( waar ze voorheen wel gewoon dikke binnen de 24uur reageerde)

Ik dacht nog bij het lezen van dit topic: wat een shit hebben jullie! Valt bij mij best mee.

Nou PostNL zou gisteren tussen 13 en 16 komen. Om 15:55 pop-up bericht van app dat het afgeleverd is. Huh? Ik ben gewoon thuis hoor. App zelf zei dat chauffeur nog onder weg was.

Uur later zegt de pop-up bericht: gaat nu naar ophaalpunt. App zelf zegt morgen rond 15:00 geleverd worden.

Via fb met PostNL gesproken. Zij weten het ook niet.

Dus straks nog maar effe kijken hoe en wat. Moet wel zeggen dat via fb communiceren vrij goed gaat.

Vorige keer was ik op vakantie en precies 2 weken nadat ie bij ophaal punt was neergelegd gebeld. nee meneer die gaat nu terug maar de states. Ja maar ... nee meneer.

Dus nog effe via fb PostNL benaderd. Zeggen ze: ga morgen naar afhaalpunt. Misschien is het gelukt! En ja hoor ze hadden net voor de douane pakket opgepikt en naar ophaalpunt gestuurd.

Bij ophaalpunt hoefde ik zelfs de 25 euro inklaringskosten, btw en importkosten niet te betalen.

Was wel top. Dus ik geef ze vandaag voordeel van de twijfel.

Ik stond gister hier wel van te kijken. Een aangetekend pakket, ondertekend door ‘buurvrouw’ met handtekening B.
2281C0F1-E29B-4191-A0DA-41F95D0631D9.jpeg

Even een waarschuwing voor het verzendbedrijf Aramex:

Lijkt goedkoop te kunnen verzenden vanuit de USA naar NL. Echter rekenen ze exorbitant hoge inklaringskosten, zelfs als de waarde van de zending onder de 22 euro ligt.

Volgens de belastigdienst is er bij zendingen van buiten de EU met een waarde van minder dan 22 euro geen sprake van invoerrechten en BTW: https://www.belastingdienst.nl/wps/w...invoer_betalen

Echter claimt Aramex dat het pakje van de USA via de UK de EU is binnengekomen, en dat er dan een grens van 15 pond / 17 euro is ipv 22 euro. Is je zending minstens 17 euro waard, dan noemen ze dit als Kafkiaanse verklaring voor het feit dat ze nu inklaringskosten van minstens 30 euro gaan rekenen. Heb je dus netjes gezorgd dat de waarde van de zending onder de 22 euro ligt, maar is het toch nog minstens 17 euro waard, dan ben je alsnog bij Aramex de sjaak.

Ben je het niet mee eens met deze inklaringskosten? Geen probleem, het pakje met een waarde van bijv. 20 euro kan ook retour afzender voor het luttele bedrag van 45 euro.

Les: check niet alleen de verzendkosten van een verzendbedrijf buiten de EU, maar ook de inklaringskosten :(

Laatst gewijzigd:
Back