Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Sinds december een module uit Amsterdam Noord via post.nl laten komen.. nog steeds niet binnen. Ik kom langs die k&t charbot maar de verkoper ((Duitser) nog niet terwijl de zender het moet oplossen. Met track and trace. Principe kwestie geworden dit..:/

IMG_6297.jpeg

Laatst gewijzigd:
Maar ALS het pakje nog opduikt, dan mag ik ook nog eens (bovenop de invoertaksen), €39 betalen voor de 'behandeling' door Bpost :stupid
Goed nieuws: het pakje is gevonden :)
De tarief van Bpost is nu €40 =(

Dat is wel een flinke rekening pfff. Dus je betaalt aankoopprijs + BTW + invoertaksen + 40€?
Ja, alleen vergeet je de verzendkosten nog :P

BTW wordt berekend op aankoopprijs + verzendkosten.

Totaal:
€190+€18+€44+€2+€40=€294

Dat valt wel mee, want meestal worden die roms voor €300-€400 (of meer) aangeboden.

Die €40 ‘behandelingskosten’ zijn wel veel hoger dan bv. DHL. Ik dacht dat het daar €11 is…

UPS is nog steeds drama.
Ze doen tegenwoordig standaard geen bezorgpoging meer, maar droppen alles bij een obscuur supermarktje waar je het magazijn in wordt gejaagd en je zelf je pakketjes mag gaan zoeken.
Legitimatie vragen doen we niet aan, dus het is meer een soort grabbelton.

Gelukkig kun je bij Thomann al een tijdje voor DHL kiezen.
Die is hier op het moment vrij consistent en betrouwbaar.

UPS is nog steeds drama.
Ze doen tegenwoordig standaard geen bezorgpoging meer, maar droppen alles bij een obscuur supermarktje waar je het magazijn in wordt gejaagd en je zelf je pakketjes mag gaan zoeken.
Legitimatie vragen doen we niet aan, dus het is meer een soort grabbelton.

Gelukkig kun je bij Thomann al een tijdje voor DHL kiezen.
Die is hier op het moment vrij consistent en betrouwbaar.
BIj mij is het net andersom; mijn pakket kwam via DHL op een afgiftepunt in Frankrijk want er had een security code op moeten zitten volgens die Franse besteldienst die het van DHL overnam dus kon niet bezorgd worden op het adres van het label en deed er 6 weken over om terug te komen want het werd niet opgehaald.
Nou opnieuw verstuurd via UPS met een label wat Arturia me toestuurde en nu na 5 dagen is het pakket bij Arturia beland.
Het is maar net welke bezorger je treft, gewoon pech of mazzel.

Nee Fedex, ook lekker
stekkerbusjes bij Thonk besteld.
btw nummer ingevoerd, scheelt weer.

Komt Fedex aanzeiker met: wat is je eori nummer
ja weet ik veel, day had ik in 2002 en dat is nu 3 keer veranderd en ik vraag het niet meer aan want het is totaal overbodig
hoop geneuzel dus, gewoon leveren ja op btw nummer meer is er niet nodig.

De dingen die ik bestel en laat bezorgen zijn natuurlijk allemaal pure luxe dingen, maar intussen slabakt UPS ook met medisch urgente zendingen die voor mijn vrouw bestemt zijn en dat is toch echt minder fijn.
Een klacht indienen heb ik inmiddels gedaan bij UPS, maar op een automatisch gegenereerde kennisgeving komt er helemaal geen reactie.

DHL omgeving Tilburg heeft mijn voorkeur tegenwoordig:
Betrouwbare bezorging, 2 XL depots in buurt 👍
Eigenlijk vermijd ik gewoon PostNL pakjes die niet in de brievenbus passen :erm:

De E-mu rom die ik begin december had gekocht, is nu eindelijk geleverd.
Bpost had die al op 19 december ontvangen, maar pas nadat ik hen contacteerde kwam er weer beweging in de levering.
Uiteindelijk heeft Bpost er net geen 4 weken over gedaan om het pakje tot bij mij te krijgen...

Sinds december een module uit Amsterdam Noord via post.nl laten komen.. nog steeds niet binnen. Ik kom langs die k&t charbot maar de verkoper ((Duitser) nog niet terwijl de zender het moet oplossen. Met track and trace. Principe kwestie geworden dit..:/

Bekijk bijlage 3857384
Krijg net bericht, pakket verloren door post NL..
Hoe ga ik mn geld terug krijgen? Ze moeten zelf toch ook verzekerd zijn en niet achtenloos track and trace aanbieden en dan zeggen sorry is weg.. u krijgt uw verzendkosten terug?
Iemand ervaring mee?

Verantwoordelijkheid ligt in principe bij verkoper. Ligt er wel aan wat je met hem hebt afgesproken.

Zegt de verkoper dat hij het product verzendt of bezorgt, bijvoorbeeld in de advertentie of in de chat? Dan is het risico voor de verkoper. Als het misgaat, moet hij het aankoopbedrag terugbetalen of een nieuw product opsturen.

Verkoper kan zich tot het postbedrijf wenden:

Kom ik in aanmerking voor schadevergoeding?
Als je het poststuk of pakket met een van de volgende verzendopties hebt verstuurd, kom je mogelijk in aanmerking voor een schadevergoeding:
  • Aangetekend
  • Verzekerservice
  • Spoedservice
Onverzekerde post en pakketten komen niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Je kunt de schade natuurlijk wel bij ons melden. Zo kunnen we voorkomen dat het nog een keer gebeurt.

Dit zijn de relevante voorwaarden van post.nl:

8.4 1 PostNL is niet aansprakelijk voor schade, voorzover deze is veroorzaakt door een omstandigheid die een zorgvuldig vervoerder niet heeft kunnen vermijden en voorzover een Postvervoerder de gevolgen daarvan niet heeft kunnen verhinderen.

Dank, ja ik ga er een nachtje over slapen.. was een euromodule ik vind persoonlijk post nl verantwoordelijk bedoel, wat kan er mis gaan met track and trace...

Verantwoordelijkheid ligt in principe bij verkoper. Ligt er wel aan wat je met hem hebt afgesproken.

Verkoper kan zich tot het postbedrijf wenden:

Dit zijn de relevante voorwaarden van post.nl:
Voor de volledigheid:

Wanneer is de koper verantwoordelijk?​

De koper is verantwoordelijk als:

• in de advertentie staat dat het verzenden voor risico van de koper is
  • de verkoper duidelijk aangeeft dat de koper het product moet ophalen, maar de koper toch om verzending vraagt
Als het misgaat met de verzending, krijgt u als koper geen geld terug. U krijgt ook geen nieuw product van de verkoper.

Ik zet er bij mijn advertenties altijd bij dat het risico bij verzenden voor de koper is. Het product wordt door mij altijd goed verpakt en netjes afgeleverd, maar ik neem niet de verantwoordelijkheid voor wat een PostNL of DHL daar vervolgens mee doet. Wil men 100% zekerheid kunnen ze altijd het product af komen halen.

Klopt, een koopovereenkomst is (met wat uitzonderingen) vormvrij dus verkoper en koper mogen in principe afspreken wat ze willen.

Daarom haal ik altijd zelf op, of als dat heel onpraktisch is met gepaste verzekering.

Back