metatron
Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Ook zoiets belachelijks, dat je ook nog btw moet betalen over de verzendkosten….BTW wordt berekend op aankoopprijs + verzendkosten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ook zoiets belachelijks, dat je ook nog btw moet betalen over de verzendkosten….BTW wordt berekend op aankoopprijs + verzendkosten.
Bij mijn weten bij particulier verkoop heb je enkel een geldende overeenkomst als deze geregistreerd is via notaris
Verzekering is ook zoiets, bij bv bpost kon ik tot 500 euro verzekeren. Nuttig, als het 10k waard is.
En zelfs bij aankoop onroerend goed is de voorlopige koopovereenkomst (voordat je naar de notaris gaat) behoorlijk vormvrij.Nee, zeker niet. Overeenkomsten worden beheerst door aanbod en aanvaarding en zijn in hoge mate vormvrij. Zelfs een mondelinge overeenkomst is bindend, al zul je voor de bewijslast vaak graag iets op papier willen zetten. Notariële aktes zijn een grote uitzondering, bijvoorbeel bij koop onroerend goed of opstellen testament.
Korte intro verbintenissenrecht:
![]()
Aanbod en aanvaarding
Leer over contracten: Hoe ontstaan ze door aanbod en aanvaarding? Ontdek essentiële elementen en uitzonderingen in het recht.www.smitensmitadvocaten.nl
Sh*t,.. moet iets terugsturen naar Thomann via UPS.. nu maar hopen dat dát goed gaat..UPS is nog steeds drama.
Ze doen tegenwoordig standaard geen bezorgpoging meer, maar droppen alles bij een obscuur supermarktje waar je het magazijn in wordt gejaagd en je zelf je pakketjes mag gaan zoeken.
Legitimatie vragen doen we niet aan, dus het is meer een soort grabbelton.
Gelukkig kun je bij Thomann al een tijdje voor DHL kiezen.
Die is hier op het moment vrij consistent en betrouwbaar.

Sh*t,.. moet iets terugsturen naar Thomann via UPS.. nu maar hopen dat dát goed gaat..
Goeie tip; zal eens kijken of er zoiets in de buurt zit hierIk heb 2x een workstation naar Thomann moeten sturen voor reparatie en dat is soepel en probleemloos gegaan.
Ik moet daarbij wel opmerken dat ik hem niet bij de lokale shoarmaboer heb ingeleverd, maar bij een UPS vestiging.
Gratis geld bestaat niet, als alles standaard verzekerd zou moeten zijn, zouden de tarieven ook hard stijgen. Niet alleen vanwege de uitgekeerde bedragen maar ook vanwege de enorme administratie die er aan komt te hangen. Nu heb je de keuze om extra te betalen voor het verzekeren van kostbare zendingen en hoef je niet extra te betalen als je een paar rijstwafels verstuurt. Bij mij vragen kopers bijna nooit om verzekerde verzending dus schijnbaar vinden ze het risico niet groot genoeg om die 3 euro voor verzekerd verzenden extra te betalen. Overigens ben ik het wel eens dat de opvolging bij vermiste pakketten vaak niet best is.
Als álle pakjes gewoon standaard verzekerd zijn is gewoon logisch en kost wat het kost.