Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Voor het eerst iets gekocht in Italië, en het pak wordt verstuurd met ‘BRT’ (Bartolini). Na 7(!) dagen is het pak al van Rome tot in Milaan geraakt (minder dan 700km). Aan dit tempo verwacht ik het pak binnen een tweetal weken te hebben. :P
had bij milk audio store besteld in rome, die stuurden ook met bartolini (is blijkbaar gelinkt aan dpd).
29/12 verstuurd en 05/01 geleverd, vind ik heel netjes met nieuwjaar ertussen.

Het heeft in het totaal 11 dagen geduurd om een pak van (iets ten zuiden van) Rome naar België te sturen.
Ach, dat valt nog mee toch?
Bij PostNL is het tegenwoordig standaard, dat wanneer ik iets naar het buitenland stuur, het minstens een week (maar meestal een dag of 10) "klaar voor verzending naar het buitenland" is .... nadat het eerst een dag of 4 à6 "ingeleverd bij PostNL als status heeft.... en vervolgens is het 2 tot 4 dagen met het vliegtuig onderweg 🙄

Ach, dat valt nog mee toch?
Bij PostNL is het tegenwoordig standaard, dat wanneer ik iets naar het buitenland stuur, het minstens een week (maar meestal een dag of 10) "klaar voor verzending naar het buitenland" is .... nadat het eerst een dag of 4 à6 "ingeleverd bij PostNL als status heeft.... en vervolgens is het 2 tot 4 dagen met het vliegtuig onderweg 🙄
Niet alleen naar het buitenland, hoor.. we wachten nog steeds op post die op 24 december aan zou komen.. en daarvoor ook wel eens post pas een maand later ineens op de mat na flink klagen..

Ben heel erg klaar met PostNL..

Ze zijn ook nog backlog aan het wegwerken van wat vastgelopen is tijdens de sneeuwtoestanden van afgelopen week.

Ah, wat een mooie smoes. Meuk van Bol, PostNL, Thomann etc kwam gewoon de volgende dag hoor. Nee, dit keer was het pakket verkeerd gesorteerd en was het naar een ander centrum gegaan. Zoals ik al zei: ze kunnen het gewoon niet en ze willen het ook niet.

Attachments

• Screenshot_20260114_142041_PostNL.jpg
    Screenshot_20260114_142041_PostNL.jpg
    56,2 KB · Bekeken: 61
Niet alleen naar het buitenland, hoor.. we wachten nog steeds op post die op 24 december aan zou komen.. en daarvoor ook wel eens post pas een maand later ineens op de mat na flink klagen..

Ben heel erg klaar met PostNL..
Ik verdenk PostNL dat ze meelezen hier: we kregen nèt de post binnen waar we al weken op wachten (gewoon post binnen NL)….

Goh, was ik al vre-se-lijk klaar met PostNL door paketten die zijn zoekgeraakt in het verleden, is van de week een pakket via DHL naar Belgie verstuurd en niet bezorgd want de ontvanger zou zijn verhuisd volgens DHL, wat niet zo is dus. Nu is het pakket retour naar mij al dagen maar het komt niet aan en via DHL chats kom je geen steek verder.
Het is overigens wel erg vaak dat iets naar Belgie moet of uit Belgie komt dat het mis gaat, ik geloof dat ik eigenlijk niks meer naar Belgie wil versturen of uit Belgie wil ontvangen, ligt dat land nu echt zo vreselijk ver weg, geen bestelling is normaal gegaan afgelopen 2 jaar uit en naar dat land. In dit geval is het op een andere manier kut dan anders, want dit is een bezorging met een deadline, niet echt gerelateerd aan synths ook, maar wel een die een aardige schadepost veroorzaakt maar bij DHL raak je met niemand in gesprek, alleen AI bots die je allemaal er uitgooien omdat ze het of niet weten of denken klaar te zijn. En de tijd die het kost... GEK word ik er van. ahhhhhhhh..

Misschien niet geheel on topic, maar past wel in het niet altijd begrijpen waar het zo lang duurt met die verzend bedrijven…

Twee jaar geleden vanuit Nederland een kerstkaart gestuurd naar Rio de Janeiro. Begin december op de bus, eind april (twee dagen voor haar verjaardag) kwam ie uiteindelijk door de brievenbus.

Dat je dan toch wel afvraagt hoe en waarom.

Twee jaar geleden vanuit Nederland een kerstkaart gestuurd naar Rio de Janeiro. Begin december op de bus, eind april (twee dagen voor haar verjaardag) kwam ie uiteindelijk door de brievenbus.

Dat je dan toch wel afvraagt hoe en waarom.

Als de postdienst het laat vervoeren per roeiboot, dan lijkt me dat best aardig te kloppen.

;)

Jaja, we zijn er helemaal klaar voor !

(....of was het klaar *mee* ... ? )

Dit is toch te bizar voor
Screenshot_20260119_123137_PostNL.jpg
woorden. En zo gaat dat elke keer.

Ik heb het gevoel dat postvervoerders elke "smoes" aanpakken om onder stipte uitvoering van hun diensten uit te komen. De gehele Decembermaand staan ze allemaal te gillen dat het door grote drukte "wat langer" kan duren en adviseren ze gebruikmaking van pakketkluizen.... die dus ook continue ramvol zitten met als gevolg nog meer vertraging. En dan begint januari met een beetje sneeuw en zie je prompt vertragingen zoals van de 2 medeforummers hierboven. Het duurt meteen ein-de-loos.

Maar, als ik naar de beurskoers van PostNL, DHL en UPS kijk heb ik in elk geval niet het gevoel dat zein de afgelopen 5 jaar over onze rug topresultaten hebben geboekt. En da's een troost.

Amazon: uw pakje wordt maandag geleverd

Bpost: je pakje wordt maandag geleverd

Amazon: uw pakje is herlabeld maar zal toch maandag bezorgd worden.

Bpost: uw pakje wordt geleverd tussen 17-22u

Ik zeg tegen mijn vrouw “komt niks van, bpost levert zo laat niet.”

Amazon : uw pakket zal jammer genoeg niet geleverd worden vandaag

Bpost: uw pakket wordt bezorgd tussen 17-22u

2u later
Bpost: uw pakket wordt morgen of overmorgen geleverd

In die volgorde. Er zijn nog zekerheden

Mijn pakje van Bol dat morgen pas zou komen (met Postnl) was er vandaag al.

Helaas zat er geen synth in, maar een plakbanddispenser.

Aangezien ik in BE woon en nogal wat op Marktplaats koop/verkoop of via bv Bol koop, heb ik nogal veel pakketjes BE-NL of NL-BE. Dat gaat, soms met het nodige geduld, eigenlijk altijd goed. Met daarbij de kanttekening dat DHL er zelden bij betrokken wordt. Ik ben geen fan van DHL, zeg maar. Om gelijkaardige ervaringen als hierboven. Waarbij "wij hebben geen zin dus dumpen alles in een afhaalpunt wat voor jou een half uur rijden is" met stip de reden is dat ik ze niet wens te gebruiken. Ik gebruik BPost, PostNL, DPD, VintedGo... Langzaam zijn ze allemaal op hun beurt wel eens maar kwijtraken etc gelukkig heel zelden.

Back