Pakketverzend bedrijven en hun diensten

UPS maakt t weer waar.

Thomann 'levering donderdag of vrijdag'
Vanmorgen (dinsdag jawel) bellen ze 3 keer en kloppen op de deur. Ik zit in bad en denk 'zet t voor de deur, plek genoeg, het zijn 3 alu buizen van 149 cm, boeien'
Doen ze niet. Email met 'we hebben u ALWEER gemist, 2e levering - volgende levering volgende werkdag'
Huh 2e keer? Telt elke deurbel als n keer of zo? En 'volgende levering volgende werkdag' - ok - maar er staat estimated delivery '17 febr' end of the day - dat is vandaag.
Dus 2 fouten in je bericht, tja, moet ik daarvoor thuis blijven, ik denk 'zoek het maar uit ups'

klik ik op de website om mijn instellingen te wijzigen, want het lijkt alsof ik kan zeggen 'plant t gewoon neer en ren'
Maar dan moet ik een code invoeren, niet de tracking, die ik niet heb.
En ik zie opnieuw '2e levering, u was er alweer niet'
De koerier had vast n briefje met code moeten achterlaten wat ie niet deed.

Dus de vraag is of ik alweer mijn nummer maken ga uitstellen omdat ik mijn meubel wil verbouwen VOORDAT ik n berg kabels ga aansluiten.
Ik denk dat ik er lekker niet op ga wachten.

De hele dag van die zwermen-boze-muggen-geluiden boven de wijk. Zitten we echt op te wachten. Qua energie lijkt het me ook wel een dingetje, mijn DJI Mavic Pro 2 houdt het misschien 20 minuten vol op een lading. En dan hangt er geen synth van 10kg onder. Als er een uit de lucht op iemands hoofd valt, is de wereld te klein.

Hmm.Daar werd 10+ jaar geleden ook al mee gedweept. Maar er zal nog heel veel water naar de luchtvaartregelgevingzee moeten vloeien voor dit praktijk is.
Zal allemaal wel meevallen.

In Italië denkt men er op dit moment zo over.

“Al geruime tijd kijkt de Italiaanse luchtvaartdienstverlener (ENAV) verder dan de luchtverkeersleiding,
naar het beheer van het luchtruim als infrastructuur die beschikbaar is voor de economische groei van het land.
We ondersteunen projecten zoals de drone-levering van Amazon, en we zijn ons niet alleen bewust van onze rol als dienstverlener,
maar ook als een echte strategische industriële partner”,
aldus Pasqualino Monti, CEO van ENAV, de Italiaanse luchtvaartserviceprovider.

Laatst gewijzigd:
De hele dag van die zwermen-boze-muggen-geluiden boven de wijk. Zitten we echt op te wachten. Qua energie lijkt het me ook wel een dingetje, mijn DJI Mavic Pro 2 houdt het misschien 20 minuten vol op een lading. En dan hangt er geen synth van 10kg onder. Als er een uit de lucht op iemands hoofd valt, is de wereld te klein.
Dat is dan waarschijnlijk ook de reden dat men geen DJI Mavic Pro 2 gebruikt voor het afleveren van bestellingen.
Deze is meer geschikt voor dat werk.

amazon.jpg

Ja ik snap dat ze geen DJI mini drones gebruiken, maar het punt lijkt me toch duidelijk. Ze maken lawaai, vreten energie en vormen een risico als ze naar beneden komen. Voor zover zoiets wordt toegestaan zullen de eisen aan voorkomen van overlast, techniek, operator en verzekeringen dus zeer streng (moeten) zijn. Buiten zeer uitzonderlijke situaties waarbij iets met ambulancespoed bezorgd moet worden (en waarbij geld dus ook geen rol speelt), zie ik niet echt een businesscase voor dagelijks/algemeen gebruik.

Laatst gewijzigd:
Ja ik snap dat ze geen DJI mini drones gebruiken, maar het punt lijkt me toch duidelijk. Ze maken lawaai, vreten energie en vormen een risico als ze naar beneden komen. Voor zover zoiets wordt toegestaan zullen de eisen aan voorkomen van overlast, techniek, operator en verzekeringen dus zeer streng (moeten) zijn. Buiten zeer uitzonderlijke situaties waarbij iets met ambulancespoed bezorgd moet worden (en waarbij geld dus ook geen rol speelt), zie ik niet echt een businesscase voor dagelijks/algemeen gebruik.
Wat betreft het geluid overlast, sinds 2024 gebruiken ze drones die 50% minder lawaai maken.
Het naar beneden vallen, dat is een aanname waar ik niets mee kan.
Morgen kan ik door één van de vele Post.nl, DHL, DPD, of UPS busjes dood gereden worden. (ik weet het, het is ook een aanname)
O.K de kans is klein maar dat geldt ook voor de drone.
In het filmpje dat door Harry S is geplaatst zie je dat er geen dode gevallen is.
Wat maken die busjes een herrie, laten we de uitstoot en het energie verbruik dan maar ook niet vergeten.
Dankzij deze drones kan het snel geleverd worden en zal het door de meeste mensen als positief beoordeeld worden.
Het is wel een interessant gegeven dat als er een pakket op dit moment een dag of misschien nog later word afgeleverd
de wereld te klein is en men begint te klagen. Ik denk dan ook dat de drone een gezonde toekomst te gemoed gaat.

Laatst gewijzigd:
Wat betreft het geluid overlast, sinds 2024 gebruiken ze drones die 50% minder lawaai maken.

Wat maken die busjes een herrie, laten we dan de uitstoot en het energie verbruik ook niet vergeten.
Dankzij deze drones kan het snel geleverd worden en zal het door de meeste mensen als positief beoordeeld worden.
Het is wel een interessant gegeven dat als er een pakket op dit moment een dag of misschien nog later word afgeleverd
de wereld te klein is en men begint te klagen. Ik denk dan ook dat de drone een gezonde toekomst te gemoed gaat.

50 % minder lawaai is 3 decibel, dus veel plezier om dat verschil te kunnen horen. En waarom zou een dronelevering géén dag te laat komen, de logistiek is hetzelfde, alleen het vervoermiddel anders.

En niks 'gezonde toekomst': 1 PostNL bus doet gemiddeld 120 pakketjes, en er rijden gemiddeld 5500 PostNL busjes per dag rond. Da's dus 660.000 drones/dronevluchten per dag, nog afgezien van alle andere pakketbezorgers. Leuk bedacht, maar dat toont wel zo'n beetje aan over wat voor onzin we hier praten.

Geldt wmb ook voor het nieuws laatst dat de grote steden pakketbezorging willen vervangen door centrale afhaalpunten en pakketkluizen. Dat wordt een stuk drukker op straat als ipv 5500 PostNL busjes, 660.000 mensen gaan rondrijden om hun pakjes op te halen.

Laatst gewijzigd:
Zal allemaal wel meevallen.
Ik heb eem vriend die me geregeld vanuit zn professie als automatiseerder vertelt wat "ze" bij Google ""allemaal al kunnen". Mooie verhalen die je geregeld op basis vsn simpele natuurkunde al naar het rijk der fabelen kan schoppen. Wat overblijft is het mooie en onbevangen vertrouwen in technische mogelijkheden. ook de onmogelijke.

Dit voorbeeld vind ik er net zo een. Ja het is beperkt mogelijk maar hie ga je, zeker in drukke gebieden zorgen dat je vriligheid kunt garanderen. En ja, dat is mogelijk. Maar nee, je maakt me echt niet wijs dat dat "wel mee zal vallen". In tegendeel , het is het moeilijkste deel van het concept van postbezorging door onbemande vliegdingessen.

Ik heb een vermoeden dat gezien de schietsport in USA sommige dit wellicht leuke oefendoelen vinden 🤷‍♀️

DPD heeft zichzelf overtroffen. Een pakket moet met DPD vanuit Den Haag naar mij thuis (België) gestuurd worden. Zaterdag werd het pakket afgeleverd door de afzender, meteen mooi mailtje van DPD dat een pakket onderweg naar mij is. Vandaag weer een mailtje van DPD: ik moet het pakket gaan afhalen in een parcel punt. In Den Haag. ;{:stupid:stupid:stupid Nota bene een ander parcelpunt dan waar het ingeleverd is, dus ze hebben het ding wel vervoerd maar vonden het na 2 straten wel klaar.

Ik kreeg net een dik fotoboek letterlijk DOOR de deur geleverd door DHL. De halve klep met tochtstrip eruit gerost en verpakking als een platgereden trekharmonica.
Nu is het oorlog!

Back