Pakketverzend bedrijven en hun diensten

DPD heeft zichzelf overtroffen. Een pakket moet met DPD vanuit Den Haag naar mij thuis (België) gestuurd worden. Zaterdag werd het pakket afgeleverd door de afzender, meteen mooi mailtje van DPD dat een pakket onderweg naar mij is. Vandaag weer een mailtje van DPD: ik moet het pakket gaan afhalen in een parcel punt. In Den Haag. ;{:stupid:stupid:stupid Nota bene een ander parcelpunt dan waar het ingeleverd is, dus ze hebben het ding wel vervoerd maar vonden het na 2 straten wel klaar.
toevallig wel een straat die het zelfde heet of dat niet eens? :D

Nope. Even gecheckt: het pakket moest een reis van 131km maken. Ze zijn met 1.6km net over 1 procent van de overeengekomen reis geraakt toen ze vonden dat ik de overige 99 procent maar zelf moest doen. En je wil niet weten hoe lang ze over die 1.6km gedaan hebben.

D'r is vrijwel geen pakket op een normale manier in Belgie aangekomen wat ik de afgelopen paar jaar heb verstuurd. Ik begin er ook niet meer aan. Je betaalt zo 20-25 euro voor verzenden en dan mag je hopen dat je het ooit nog terug ziet, want aankomen dat doet het niet.

In mijn ervaring valt het wel mee, op 1 na zijn de afgelopen jaren alle pakketten hier geraakt (regelmatig eentje via de scenic route, meestal behoorlujk direct) en aangezien ik inkoper voor een bedrijf ben en bijna alles uit het buitenland komt, zijn dat er veel.

En als ze het in de stad van verzending al om zeep helpen, maakt het ook weinig uit of de bestemmeling in hetzelfde land of op Hawaii woont. :)

Verder ben ik de pakketdiensten aan het trainen om pakketten voor Klinkske bij mij te leveren. Dat lukt al goed: nog 3 straatjes verder en we zijn er. ;)

1x een pakket verstuurd naar België wat een straat verder was bezorgd met hetzelfde huis nummer

2x een pakket wat een maand in een depot heeft gestaan, uiteindelijk 1 pakket bij begunstigde aangekomen en andere pakket retour gehad (was nota bene dezelfde ontvanger dus waarom dan retour)

1x een pakket gewoon geheel verdwenen

(dit was allemaal met PostNL)

2 maanden geleden een pakket naar België verstuurd, krijg ik de mededeling van DHL dat de begunstigde is verhuisd terwijl ze daar zaten te wachten en nooit wat hebben gezien, pakket week later weer retour gehad.

Dit alles de afgelopen 2 jaar.
Nee, ik verzend niet meer naar België..

Met DHL hebben wij een tijdje een rotte bezorger gehad, die is gelukkig na enkele weken wandelen gestuurd. Plots zaten we ook in een regen van "u was niet thuis", "kon niet geleverd worden" etc terwijl ik van thuis uit werk... Andere bezorger en het liep weer goed.

Tegenwoordig laat ik vaak naar een pakketpunt sturen, dat lijkt vlotter/betrouwbaarder te werken. Als je niet dpd heet.

Mijn pedaal is nog altijd niet gearriveerd. Krijg weinig medewerking van de verkoper dus vandaag voor het eerst Reverb aan het werk gezet ihkv kopersbescherming.

Lees net dat de bezorgers van DHL binnenkort gaan staken vanwege meer loon.
Nog niet bekend wanneer. Natuurlijk precies als er iets bezorgd moet worden :-)

Als ik iets bestel bij een winkel, heb ik het vaak binnen 24 uur in huis en betaal ik geen verzendkosten. Als ik zelf iets verstuur, duurt het 6 dagen voordat het aankomt en daar betaal ik dan best veel geld voor, waarom is dat?

Op het moment is het knudde met de voornaamste bezorgdiensten hier.

- PostNL flikkert pakketjes lukraak in de liftenhallen op de diverse verdiepingen.
- DHL idem dito, dus kies ik daar voor pakketautomaten. Logischerwijs de pakketautomaat om de hoek, maar hij wordt steevast bij een ander pakketpunt of automaat bezorgd.
- UPS laat tegenwoordig standaard weten ons niet thuis te hebben getroffen en dat het pakket bij een Accesspoint aan de andere kant van de stad kan worden afgehaald.
Daar mag ik vervolgens mijn pakketje zelf gaan zoeken in het magazijn. Legitimatie vragen doen ze niet aan.

Het is overigens niet perse te zeggen dat de ene dienst per defenitie beter is dan de ander.

Ik had jaren lang geen klachten over PostNL en wel over DPD. Nu ben ik vooral heel tevreden met DHL en niet met PostNL.
Het gaat gewoon met ups en downs laatste jaren.

Ik ben wel meer geneigd om dingen zelf op te halen de laatste tijd tot op zekere afstand dan wel.

Het gaat gewoon met ups en downs laatste jaren.
Met UPS en downs
1773144673631.png

ook weer een voordeel van sw tov hw....

ik snap de frustratie hoor, gelukkig bijna altijd geluk gehad, alleen altijd gedoe met Douane (houden het lekker 4 weken vast, slopen je custom gebouwd spul en daar mag je dan grof voor betalen. Ow ja, wel met UPS die gewoon zegt dat het niet afgeleverd kan worden, terwijl je heel de dag thuis was. Volgens mij is het een race naar de bottom, zeker de laatste jaren. niet voor de aandeelhouders, maar wel voor de klant, maar deze is natuurlijk maar een staafje in een tabel ergens.

Back