Pakketverzend bedrijven en hun diensten

In dat kader hadden wij hier ooit een bank waarvan de (al dan niet extern ingehuurde) marketingclub duidelijk nog nooit gehoord had dat je interne KPI's niet zonder meer extern moet uitdragen. "Wij gaan 100% voor 95% tevreden klanten" was hun slogan. In hun hoofd klonk het vast beter dan wanneer je het op een reclamebord naast de automaat ziet staan. En ja, ze hadden mooie motivatie voor die 95% hoor (en intern was die perfect te verdedigen), maar het werkt echt niet als je 100 euro wil afhalen en dan denkt "kans van 1 op 20 dat ik mijn geld niet krijg". :D

Buren vertellen net dat hun zoekgeraakt pakket is gevonden. Was door DPD in de Kliko getieft die al half vol zat met afval...

Mijn pakket heeft de grens met België overgestoken, reeds!

Wat ik wel grappig vond: toen ze initieel dus het pakket 2 straten verplaatst hadden en me toen meldden dat ik zelf maar 260km moest rijden om het af te halen, lag het in pakketpunt "easy cash". Waarvan akte.

Mijn pedaal is nog altijd niet gearriveerd. Krijg weinig medewerking van de verkoper dus vandaag voor het eerst Reverb aan het werk gezet ihkv kopersbescherming.
En nu duikt ie na bijna een maand zonder updates ineens weer op bij internationale hub in Den Haag... Voor de tweede keer. Ben benieuwd of 'ie er deze keer wel doorheen gaat komen.

Laatst gewijzigd:
Het voorgeborgte

1773384624738.png

Toch nog 3 en een halve ster.

Ik kreeg gisteren opeens bericht dat ik mijn pakket mocht afhalen in het vervallen industrieterrein Strijkviertel. Slechts 10 kilometer verwijderd van mijn adres in Utrecht Noordoost. De postslaaf van dienst was dagen daarvoor zogenaamd aan de deur geweest (ik was gewoon thuis). Kom je daar over zandweg bij een garagebox met een rij mensen bij wie de stoom ook uit de oren komt om geholpen te worden door een vriendelijke stakker die gevlucht is uit de hel. Net even opgezocht: de CEO van PostNL krijgt als compensatie van zijn inzet 531.145 euro plus een bonus van 316.654 en een bijdrage aan z’n pensioen van 28.456 euro. En dan denk ik: “Waarom?”. Een bedrijf dat constant z’n personeel keihard uitzuigt, alleen een anti-service biedt mag gewoon niet op de postmarkt actief zijn.

De postslaaf van dienst was dagen daarvoor zogenaamd aan de deur geweest (ik was gewoon thuis).

Dat is hier intussen bij UPS en PostNL zo'n beetje standaard.
Ik laat alles waarbij ik daarvoor kan kiezen bij een pakketpunt of een budbee bezorgen.
Wel altijd spannend of het dan wel het punt van keuze is. De kansen zijn inmiddels 50/50.

Ik ga expres weg als ze een pakketje willen bezorgen; dàt zal ze leren!

😁

Ik denk dat veel afhangt van de man/vrouw in het busje en niet meteen met het bedrijf an sich.

Bezorging tussen 13:30 en 15:30 werd uiteindelijk 17:10. Ondanks toestemming te geven om het bij de buren te bezorgen bij niet thuis, hebben ze het gewoon voor de deur gezet, aangebeld en weggelopen zonder te kijken of er wel open werd gedaan. Pakket met waarde van €630,-. Gelukkig was ik inmiddels thuis. Bedankt GLS!

Wist niet dat post.nl ook op zondag bezorgd, "

Zaterdag: Zending is bezorgd in de brievenbus​

Niet dus online een heel lulverhaal:

Mijn brievenbuspakje staat op ‘bezorgd’, maar ik heb niets ontvangen​

De postbezorger scant niet elk brievenbuspakje apart. Pakjes die klaar zijn om te bezorgen, krijgen aan het einde van de dag automatisch de status ‘bezorgd’. Als het druk is, lukt het ons soms niet om alles op tijd te bezorgen. Dan zegt het systeem dat je pakje bezorgd is, terwijl we het nog moeten bezorgen.

Wat nu?​

Je pakje komt meestal de volgende werkdag. Let op: zie je op een zaterdag dat je pakje de status ‘bezorgd’ heeft, maar heb je niets ontvangen? Dan kan je pakje pas op dinsdag komen. Heb je het na 5 bezorgdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. Samen zoeken we naar een oplossing.

Dus dacht tot dinsdag te moeten wachten.......niet dus vanmiddag (zondag) om 12:00 gefrommel in de brievenbus en hopla daar was mijn pakketje, dus ze bezorgen ook op zondag.

Of het was ergens bij een buurman bezorgd en die heeft het nu bij jou in de brievenbus gedaan.
Dat is denk ik aannemelijker dan dat PostNL op zondag bezorgt, aangezien bezorgen op maandag al teveel gevraagd is.

Of het was ergens bij een buurman bezorgd en die heeft het nu bij jou in de brievenbus gedaan.
Dat is denk ik aannemelijker dan dat PostNL op zondag bezorgt, aangezien bezorgen op maandag al teveel gevraagd is.
Daar had ik nog niet aan gedacht.

Back