brede vraag

123

Nieuwkomer
hallo beste mensen

ik ben Rico en wil graag jaren 90 rave,happycore,mischien een beetje gabber muziek maken
maar wil zoals de oude garde dat deden
nu is mijn vraag: zijn de key synthesizers en mixers in die tijd?
wat charly lownoise en mental theo ook gebruikte zeg maar?

zelf heb ik een korg m1 en de roland tr-09 komt eraan...en ben momenteel ook aan t kijken voor een roland w30
en ook....welke drummachines gebruikte ze nog meer dan alleen de roland tr 09?
als ik soms naar de party animals luister,lijkt alsof de bass stuk voller klinkt dan als een tr 09 ? of zit ik verkeerd met deze gedachte?

alle info is welkom !:okdan:

Last edited by a moderator:
Koop een oude mixer,je sounds klinken dan voller, kan je wat overdriven etc,wel meer noise,maar je heb de sound van toen.

een tascam M-216 bvb

Alpha juno voor de hoover sound van human resource...

TR909 voor drums, nou godnondju zet de 909 aan!

precies ik was de juno even vergeten!

Enzo f...flamman and abraxas met good to go...kun je me mischien vertellen hoe ze aan die bass komen?
er is niks mis met de roland tr 09 ...of beter nog de 909....
is dat allemaal mogelijk met een tr 09? en inderdaad om het ''over te driven'' ?

Ik ben geen expert! Check hieronder de yt filmpjes

enzo f,bedankt! zelf heb ik erg veel docu's gezien
en ik snap het met gabber/happy hardcore tis eigenlijk een van de makkelijkste muziek stijlen en voor mij persoonlijk het leukste om te produceren!
maar ik wou een paar dingen gewoon helder hebben,voor dat ik werkelijk ergens geld tegen aan gooi zegmaar

Een compressor gebruiken kan ook helpen om de bas op te pompen. Sidechain compressie nog meer, maar in de oude hardcore hoorde je dat vaak niet echt, dus doe maar niet te dol met de sidechain als je de oude sound wil behouden. Gewoon een geschikte mixer over de zeik sturen en gaan met die krakende bas.

Ensoniq bakken zullen ook wel geschikt zijn voor hardcore, maar met het lijstje wat je nu hebt plus een alpha Juno zou je heel ver moeten komen.

Back