Mixer clones (rebranded?)

anoniempje

hobby knooier
Kennen we deze al? Dit zijn geen clones meer, 100% overeenkomst kwa uiterlijk. Ik zou zelfs denken, uit dezelfde fabriek, ander merk erop en zelf verkopen, rest partijen rebranden, fabriek moet van de partijen af, zeg het maar... Zoek de verschillen.

De soundcraft lx7 mkII 800 euro

attachment.php

De soundda lx9, 400 euro

attachment.php

Attachments

• HTB1cHUOGXXXXXXpXpXXq6xXFXXXq.jpg
    HTB1cHUOGXXXXXXpXpXXq6xXFXXXq.jpg
    111,1 KB · Bekeken: 124
  • soundcraft-lx7ii-16.jpg
    soundcraft-lx7ii-16.jpg
    118,6 KB · Bekeken: 123
  • GL2400-4-24_Front_2800.jpg
    GL2400-4-24_Front_2800.jpg
    243,1 KB · Bekeken: 128
  • gl2400 24 ali.jpg
    gl2400 24 ali.jpg
    243,1 KB · Bekeken: 122
  • gl2400 32 ali.jpg
    gl2400 32 ali.jpg
    103,1 KB · Bekeken: 131
  • gl2400 40 ali.jpg
    gl2400 40 ali.jpg
    84 KB · Bekeken: 124
Het kan nog extremer in prijs verschil, 2100 euro verschil tussen allen en heath en soundda!!

De allen en heath gl2400 24 kanalen 2000 euro
De allen en heath gl2400 32 kanalen 2600 euro
De allen en heath gl2400 40 kanalen 3500 euro

attachment.php

De soundda gl2400 24 kanalen 950 euro
De soundda gl2400 32 kanalen 1040 euro
De soundda gl2400 40 kanalen 1420 euro

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Ik ben nu wel nieuwsgierig naar de verschillen van kwaliteit. Iemand in het bezit van zo een Soundda?

Als dit geen echte soundcraft "release" is dan is dit best wel erg toch?
Ze verkopen ook nep eieren uit china..

Moet je dit zien als met een fabriek die voor nike shirtjes 1000 maakt in opdracht en daarna gewoon doorgaat?
Horloges ook. Hebben ze dan een mal ofzo van en kunnen dan gewoon doorgaan na de bestelling van 1000(ofzo)horloges.

Maar als de kwaliteit hetzelfde is maar de prijs de helft minder... dan ga je toch ook wel weer nadenken.

Geen idee, ik had van die soundda mixers ook al een website gevonden die orders doet van minimaal 30, en een behoorlijke capaciteit max per maand dus het zijn geen restpartijen. En, ze blijven dus buiten orders om gewoon door produceren.

Nog wat foto's waar minder moeite is gedaan het soundcraft merk weg te halen, ook de zijkanten hebben hier wel het soundcraft logo.

Attachments

• HTB1qXCKLXXXXXbtXFXXq6xXFXXX8.jpg
    HTB1qXCKLXXXXXbtXFXXq6xXFXXX8.jpg
    65,6 KB · Bekeken: 119
  • HTB1XSbcLXXXXXcRXXXXq6xXFXXXX.jpg
    HTB1XSbcLXXXXXcRXXXXq6xXFXXXX.jpg
    110,9 KB · Bekeken: 122
  • HTB1RPmRLXXXXXa_XpXXq6xXFXXXZ.jpg
    HTB1RPmRLXXXXXa_XpXXq6xXFXXXZ.jpg
    113,2 KB · Bekeken: 119
  • HTB1d8uBLXXXXXa9XVXXq6xXFXXXp.jpg
    HTB1d8uBLXXXXXa9XVXXq6xXFXXXp.jpg
    148,4 KB · Bekeken: 126
Wat ik uit de fietsbranche weet, is dat in china alles nagemaakt kan worden maar dan in slechte kwaliteit. Voorbeeldje; een Italiaans Pinarello frame (wat waarschijnlijk ook in China gefabriceerd wordt) gaat je 3000 euro voor een carbonframe kosten. Je kunt een kloon (men noemt dat dan in de volksmond Chinarello) voor nog geen 1000 euro kopen. Ziet er hetzelfde uit maar is wel een merkbaar verschil als je erop rijdt. in dit geval komt er ook nog en veiligheidsaspect om de hoek kijken. Als je frame breekt terwijl je erop zit en je belandt in het ziekenhuis, kan de aansprakelijkheid nog een probleem worden.

Als het een 1 op 1 kloon is dan heeft de consument er voordeel bij. Hetzelfde product alleen dan goedkoper.

De klantenservice en onderhoud is wel andere koek. Wie support dit merk tot nu? De interne elektronica componenten zullen waarschijnlijk identiek zijn. Waar op bespaard kan worden zijn de potmeters, schuiven en een goedkopere variant knoppen denk ik zo.

Misschien die Sonic State gast er een keer op af sturen voor een onderbouwde review :)

De klantenservice en onderhoud is wel andere koek. Wie support dit merk tot nu?

Als beetje tegengas, de verwachtingen die ik op dat gebied heb van partijen die opereren onder de Harman-paraplu (zoals Soundcraft) zijn ook niet bijzonder hoog.

Dit gebeurt natuurlijk al jaren, Behringer is er eigenlijk ook een beetje groot mee geworden ...

Het komt uit dezelfde fabriek als waar die Soundcraft mixers gebouwd worden, maar is waarschijnlijk enkel voor de Chinese markt bestemd. Uiteindelijk kunnen ook alle componenten vervangen zijn door iets goedkopers, daar zijn de Chinezen echt goed in ... Dit kan enkel in Europa verkocht worden mits toestemming van Soundcraft en ik denk niet dat ze die hebben ...

Probeer het eerst eens door de douane te krijgen :D en daarna een reparateur zoeken ...

Laatst gewijzigd:
China heeft een veel andere regelgeving volgens mij als het om kwaliteit gaat en garantie. Je ziet ook aan alles dat die soundda gewoon mindere kwaliteit is. Kleuren knoppen veel vager en lak rond faders lijkt er niet te zijn. Regelgeving aangaande testen is volgens mij ook veel minder dan EU keurmerken.

En je hoeft die soundda helemaal niet te versturen naar Europa. Scheelt ook een flinke slok op een borrel.

En komt natuurlijk uit dezelfde fabriek waar ze met zelfde apparatuur verschillende runs doen. Zodra ze hun allen en Heath targets hebben gehaald die maand hebben ze tijd om 'eigen runs' te doen.

De hoeveelheid namaak producten uit China is echt gigantisch. Je zou voor de gein eens onderzoek moeten doen naar nep kleding. En het zou mij niks verbazen dat bedrijven zoals Nike daar ook aan verdienen omdat ze aan 3de wereldlanden beter nep producten kunnen verkopen omdat hun echte producten toch niet verkocht worden omdat ze te duur zijn.

Back