Welke eurorack modules zijn het beste voor audio manipulatie

nibbi

Ouwe rot
Hi Guys,

Ik ben op zoek naar modules waarmee ik bestaande audio kan processen. Ik ben vrij nieuw op t gebied van modulair maar merk wel dat ik "clouds" en "rings" heel veel gebruik (in combi met Peaks, Maths en wobblebug) omdat ik hier audio naar binnen kan sturen en dit lekker kan vervormen. Ik heb nog op het lijstje staan " Phonogene", "Erbverb", "echophon"en "Rene"

In mijn rack op dit moment (Braids, cloud, rings, elements, peak, ripples, maths, wobblebug en Metropolis maar die laatste zal ik denk ik niet lang houden. Elements ben ik ook een beeeeetje op uitgekeken. Ga nu maar even dat easteregg erin zetten.

Welke modules zijn nog meer geschikt?
Ik maak het liefst (pad/drone) sounds die meestal "toevallig" ontstaan maar zo mooi zijn dat je er een tracks rondom kan bouwen. Bij mij gaat bijna alles eerst door Clouds en daarna nog door Rings maar ik wil meer.

Ik ben niet zo van de zaagtanden, sinus golven etc (Braids zal ik er ook spoedig uitgooien) en heb een bloedhekel aan TB303 achtige rifjes.. Dus ja, vooral EXPERIMENTEEL.

Bedankt alvast voor de tip.....:doei:

Intellijel Rainmaker is een optie (hele diepe module, wel wat programmeerwerk, maar net zoals bij de Shapeshifter loont het wel) -
MN Morphagene lijkt me een goeie suggestie, plezier verzekerd-
The Harvestman-modules zijn ook interessant, zeker als je van uitgesproken digitale artefacten moest houden-
misschien de Kermit eens beluisteren?

Onderschat een fijne filter niet.. Mannequins Three Sisters <3

Warps met de parasite firmware is trouwens ook erg de moeite waard.

Wat is een erg gave module vind en die ook steeds meer kan is de 4MS Spectral Multiband Resonator. Heel erg gaaf voor drones voor bv achter MI Clouds e.d. maar ook te gek om zelfstandig te triggeren waardoor je clusters krijgt en je kunt transponeren of moduleren. Nu kun je ze ook gebruiken om externe oscillatoren mee aan te sturen. Erg gaaf wat mij betreft.

Wat is een erg gave module vind en die ook steeds meer kan is de 4MS Spectral Multiband Resonator. Heel erg gaaf voor drones voor bv achter MI Clouds e.d. maar ook te gek om zelfstandig te triggeren waardoor je clusters krijgt en je kunt transponeren of moduleren. Nu kun je ze ook gebruiken om externe oscillatoren mee aan te sturen. Erg gaaf wat mij betreft.

Mensen onderschatten ook hoe nuttig de envelop followers zijn. Als je daarmee speelt kan je zulke vette dingen doen.

Goeie thread!!

Ik heb niet veel tips aangezien ik een beginner ben. Maar nu mn eerste set modules binnen om ook los te gaan met audio manipulatie!

Is die DSP van Doepfer een optie? (Ihkv betaalbare oplossingen?)

Goeie thread!!

Ik heb niet veel tips aangezien ik een beginner ben. Maar nu mn eerste set modules binnen om ook los te gaan met audio manipulatie!

Nooit gehad, hij lijkt me altijd zo teleurstellend.

Ik was van het weekend erg geinspireerd door deze 2 filmpjes.

Ornaments & crime euclidean rhythms misschien?

Ik zou eerder gaan voor de Tiptop Audio Z-DSP of de Erica Synth Black Hole DSP (is ook een budget versie van met iets minder opties maar wel de zelfde DSP).

Deze vind ik erg gaaf...dikke modulatie van alle parameters van de Black Hole DSP:

http://vimeo.com/175560612

Misschien de Roland AIRA EFX.

Heb zelf een demora van iemand overgenomen. Een delay.. in de basis, maar met de software kan je ook modules uitbreiden en die aan knoppen linken. Je kan hem in je rack schroeven maar ook als los kastje gebruiken.

Black Hole DS lijkt me ook vet, maar die heb ik helaas niet:P

Bedankt allen

Bedankt allen

Hai Guys,

Erg bedankt voor de leuke feedback, ik heb alles bekeken online. Ik ga hier zeker mee aan de slag !!! Morphagene wordt de eerste die ik ga aanschaffen:okdan:
Cloud heb ik al, was de eerste module die ik kocht

verder vind ik de three sisters en de Syntech deflector shield en verbos bark erg gaaf. Mja eigenlijk zijn alle tips wel bruikbaar

Rainmaker en Orthogonal Devices ER301 zien er erg ingewikkeld uit. Ik wil wel een beetje het "hands-on idee behouden. Maar goed ik zal er een keer mee moeten testen denk ik

Thanks thanks thanks, top forum :) post gerust meer modules , i like it :doei:

Ik heb nog op het lijstje staan " Phonogene", "Erbverb", "echophon"en "Rene"
Met René kun je geen audio manipuleren, dat is een sequencer, ik weet niet zeker of je dat wist? Is overigens wel een hele leuke, zeker als je voor het experiment gaat.
Zoals aangegeven is Morphagene een leuke evolutie van Phonogene, maar ik denk wel dat beide hun eigen plus- en minpunten hebben. Ik heb ook zitten twijfelen of ik mijn Phonogene weg zou doen voor een MG, maar dat is toch een iets ander beestje, dus ik hou 'm toch maar. Blijft leuke en onvoorspelbare resultaten geven. Voordeel is dat je 'm 2e hands nu ook wat meer ziet omdat meer mensen hem wegdoen (voor een MG?). Scheelt je een paar honderd euro misschien die je ook aan andere leuke modules kunt spenderen.
Goedkopere modules zoals ring modulators (bv MN ModDemix of Oakley's ARP 2600 clone) of wavefolders (NLC Timbre!) kunnen ook leuke toevoegingen zijn aan je geluidspalet.

Ja Rene een sequencer dat weet ik maar die is wel geschikt voor hetgeen ik wil doen. Ik heb momnteel de Metropolis maar die vind ik net ff te recht toe recht aan. Thanks

En btw waar kan ik die Morphagene kopen? Ik zie 'm nog niet staan

Met René kun je geen audio manipuleren, dat is een sequencer, ik weet niet zeker of je dat wist? Is overigens wel een hele leuke, zeker als je voor het experiment gaat.
Zoals aangegeven is Morphagene een leuke evolutie van Phonogene, maar ik denk wel dat beide hun eigen plus- en minpunten hebben. Ik heb ook zitten twijfelen of ik mijn Phonogene weg zou doen voor een MG, maar dat is toch een iets ander beestje, dus ik hou 'm toch maar. Blijft leuke en onvoorspelbare resultaten geven. Voordeel is dat je 'm 2e hands nu ook wat meer ziet omdat meer mensen hem wegdoen (voor een MG?). Scheelt je een paar honderd euro misschien die je ook aan andere leuke modules kunt spenderen.
Goedkopere modules zoals ring modulators (bv MN ModDemix of Oakley's ARP 2600 clone) of wavefolders (NLC Timbre!) kunnen ook leuke toevoegingen zijn aan je geluidspalet.

Phonogene in nu ook in de aanbieding bij Scheidersladen

Ok hier nog wat leuke suggesties: Xaoc belgrad en kamieniec. Belgrad is een hele aparte filter en kaminiec een phaser. Zien er ook erg mooi uit. Heb ze zelf niet maar obv de filmpjes lijkt het me heel koel.

Back