Korg micro station

Mika2

Ingeburgerd
Dag mensen,

Weet iemand een keyboard controller met minitoetsen en een klavier met 5 octaven en een midi in en out.
Korg heeft zoiets maar die heeft geen midi aansluitingen is USB powered en het is vooral gemaakt voor gebruik met een pc.
Over een paar maanden wil ik zoiets aanschaffen om partijen in te spelen in mijn oude Kawai Q80 sequemcer.
Als gitarist vind ik die minitoetsen toch wel lekker spelen.

Groeten.

De titel van dit topic klopt overigens niet. Sorry daarvoor. Ik zat ook aan een 2e hands microstation te denken maar ik heb voorlopig mijn bekomst van 2e hands spul. Garantie is toch wel erg lekker bij elektronisch spul.

groeten.

Ik zou gewoon een 2ehands microstation zoeken, is echt een handig ding en er is verder niet echt iets vergelijkbaars, en voor de prijs hoef je het ook niet te laten toch? Ik zie ze soms 2e hands voor 175 euro. Misschien dat ze nog ergens een nieuwe verkopen in een achteraf winkeltje? Het was een grote flop voor Korg jammergenoeg....ik vind het echt een fantastisch ding, superwerkpaardje en die sequencer en arp die ook nog eens MIDI uitstuurt. Hoef je die Q80 niet eens te gebruiken, die ingebouwde Microstation sequencer is best te doen.
Enige is dat die af en toe beetje vaag wordt als je een geluid hebt geprogrameerd met eindeloze release...uh die blijft dan ook eindeloos :koffie:

Hoi,

Ja ik denk dat het dat toch gaat worden straks. Ik heb de balen van midi gitaar systemen en wil nu echt ook een beetje aardig keyboard leren spelen voor de home studio.
Met mijn vrij kleine handen zijn die minitoetsen ideaal vooral voor akkoorden.

Groeten.

Hoi Smackos,

Ik heb de handleiding van de Microstation doorgelezen en in het sequencer gedeelte lees ik niets over event edit mogelijkheden. Ik vraag mij dan ook af kun je ook individuele nootjes wissen, veranderen, aanpassen en toevoegen? Verder lees ik alleen maar over sequencen met behulp van een template, de apgeggiator enzo,
daar zit ik niet zo op te wachten.

Hoe zit het met deze zaken.. Ik zou het prettig vinden wanneer je mij daar advies over kan geven. dan weet ik of het de moeite waard is om te studeren op de sequencer. anders blijf ik wat de sequencer betreft liever met de Kawai Q80 werken.

Back