Roland Jupiter 4 chorus

Harlem Nights

Stamgast
Ik heb sinds kort een J4, geweldige synth, maa hij heeft nu 1 probl: de chorus kraakt steeds aan 1 kant totdat de synth opgewarmd is. Het is een enkele kraak of plop, in ritme met de typische chorus rate. Iemand een idee wat het kan zijn? Of die ernaar kan kijken?

:)

Als Jan boerenlul zonder verstand van niks lijkt het op een condensator probleem. Als een oude TV die even op moet warmen.

Ik zou de snelheid en intensiteit van de chorus eigenlijk wel willen kunnen veranderen, weet er hier iemand toevallig meer over? er zijn geen trimpots voor te vinden. De twee potmeters zouden prima op de plaats van de geheugenuitbreiding-schakelaars van mijn juup kunnen komen.

Wat Egres zegt is inderdaad ook goed mogelijk. Kortom, tijd dat die PCB eens grondig onderzocht word ben ik bang..

Ik zou de snelheid en intensiteit van de chorus eigenlijk wel willen kunnen veranderen, weet er hier iemand toevallig meer over? er zijn geen trimpots voor te vinden. De twee potmeters zouden prima op de plaats van de geheugenuitbreiding-schakelaars van mijn juup kunnen komen.

De snelheid kan regelbaar worden door R62 (1M) te vervangen door een pot. Als je dan een hogere waarde neemt (je ziet nog wel eens 5M pots op eBay) heb je een gigantisch bereik.. :D
De Wet/Dry ratio word bepaald door R13/R14, kanaal 1 en R32/R33 voor kanaal 2. Om dit met een (stereo) pot te kunnen instellen zal je wat moeten expirenteren voor het gewenste effect.

Back