oberheim matrix 1000 nwe voice chip werkt niet

WillemV

Stamgast
Aai balen,
Ik heb een matrix 1000 waarvan een voice niet werkt. ALthans de 2e osc van 1 voice.
Nu heb ik vast kunnen stellen dat het voice 2 is met de test. Dus ik heb die SEM vervangen, maar het probleem blijft. Weet iemand wat dit anders kan zijn?
Multiplexer ofzo?

chip uitwissen met een ander.. mss heb je wel een kapotte gekocht!

Ja dat kan ik eens proberen. Kan alleen dan nog wel een optie zijn dat er iets is met de socket.

Kapotte gekocht met precies hetzelfde probleem (alleen vco2 werkt niet) lijkt mij bijna onmogelijk.

Ik zou de pins voor de vco2 herleiden en dan idd socket volgen tot aan digitale aansturing. Grote kans dat het daar zit.

Ik kan me herinneren dat ik in mijn M1000 ook n keer zoiets had. CEM uitgewisseld en het probleem bleef. Self calibration had dit toen verholpen.

Edit: never mind... ik lees net dat er al n reset is gedaan.... en daarmee zal deze procedure wel bedoeld worden...
Calibration and Diagnostics

Self Calibration:

1. press "Select" button to get to "Ext Funct"

2. press "7" then Enter

3. the display now shows "0"

4. press "Enter" again

5. the display says "Cal" for 10-30 sec.
Zoals te lezen op te site van Retrosound

@MAdr heb je die van jou nog? Misschien hebben we het over dezelfde unit. Ik zag dat SEM #2 met een gesoldeerd draadje aan de chip was omgeleid.

Zou wel een extra dimensie geven indien alle 2de handse gear een volledig "Previous owners" historiek zou hebben. Ik zou heeeeeel graag weten waar mijn Roland SH-101 van circa 1986 allemaal gereisd heeft... ;-)

Zou je een leuk grafiekje van kunnen maken ja
Iig baal ik flink van die ob, dat ding gaat uit mijn rack nu.
Misschien laat ik m repareren als het de pegels waard is.

@MAdr heb je die van jou nog? Misschien hebben we het over dezelfde unit. Ik zag dat SEM #2 met een gesoldeerd draadje aan de chip was omgeleid.

Hehehe lees mijn zin nog eens. Ik sluit uit dat een nieuwe cem precies dezelfde problemen heeft (te toevallig) en daardoor niet het probleem kan zijn. Was het dus maar zo dat ik een m1000 heb of had want ik zou hem niet de deur uit doen.:D

Maar terug naar je probleem.

Dat gesoldeerde draadje lijkt key hier. Doe eens een foto! En meet een door of dat gesoldeerd draadje zijn werk nog doet.

Een maat van mij heeft een andere ob1000 opengemaakt ter vergelijking, maar daar zat geen draadje aan.
ik snap het niet, misschien dat ik hem even wegbreng.

Back