Portable Eminent 310

Albert JX10

Ingeburgerd
Mijn project van afgelopen jaar. Een portable versie van de Eminent 310 voor Jean Michel Jarre. Geheel vormgegeven naar eigen inzicht. Doel was een vintage look te geven met wat inspiratie van de Novachord. JMJ was er iig blij mee. 1.jpg

Een Solina klinkt voor geen meter. De Eminent klinkt veel en veel warmer. Daarnaast gebruikt JMJ meer klanken dan alleen het Strings Ensemble van de Eminent die niet in de Solina zitten. Op de baspedalen na is dit een volledige Eminent 310 in een portable versie.

Cool, heb je meer foto's van het proces?

Ik ken hem al een aantal jaren. Ik heb zijn Eminents in onderhoud en af en toe vraagt hij me om een door hem gezochte synth voor hem in te kopen. En zo nu en dan repareer ik ook synths voor hem.

Eminent is toch gewoon de voortzettingsnaam van solina ?

Ziet er echt goed uit
Heb je het versterker en speakerdeel helemaal eruit gelaten ?

Eminent is een merknaam, Solina is de naam van een reeks instrumenten van Eminent, waaronder het String Ensemble dat ook in licentie door Arp verkocht werd.

Sommige orgels van Eminent hebben een deel/vorm van de String Ensemble hardware aan boord.

Volgens mij hadden wij eerst een solina orgel ( ca 1970) en werd later de firma eminent ?
Als ik orgelwiki moet geloven werden de zwitserse solinaorgels onder licentie bij eminent gebouwd ( met als naam solina's). Hoe meer ik erover opzoek hoe meer een en ander door elkaar heen loopt...:-(

Laatst gewijzigd:
Eminent is toch gewoon de voortzettingsnaam van solina ?

Ziet er echt goed uit
Heb je het versterker en speakerdeel helemaal eruit gelaten ?
De speakers zijn eruit, de versterkers zijn gebleven.

ik droom er ook al jaren van om mijn solinaorgel portabel te maken, maar ja het werk he...
ziet er echt goed uit

Er zit inderdaad nogal wat werk in. Maar dat vond ik juist het leukste.

Back