1. Voor de mensen die zich afvragen hoe het nu zit met het Nederlandse bedrijf Eminent, de 310, de Solina en ARP zie dit artikel op SondOnSound.com:
http://www.soundonsound.com/reviews/eminent-310-string-synthesizer
2. Jarre heeft deze Eminent op zijn lijstje met favoriete Sunths staan (
link). Op deze video laat hij "even" waar alle klassieke geluiden op Oxygen en Qquinoxe op gemaakt zijn. Ik werd gek toen ik het zag. Zeker toen ik zag dat hij een stuk of 6 VCS3's heeft! Zie:
Legendary Instruments - Jean Michel Jarre - YouTube
3. Ik werk ook gek toen ik jou, Albert JX10, het befaamde stuk van Jarre zag en hoorde spelen op dit apparaat. Hoe heb je het over je hart verkregen om 'm terug te geven aan Jarre, ha ha? Ik zou dat niet kunnen. Zou hebben gelogen tegen Jarre dat 'ie gestolen was en er voor branden in de Hel. Maar mijn tijd op aarde zou wel een stuk mooier zijn dan.
4. Wat heb je precies gedaan? De "drukknoppen" vervangen voor draaiknoppen? En hoe kwam Jarre bij jou terecht? Jij blijkt dus DE expert te zijn aan wie zo iemand als Jarre zijn onvervangbare spul uit handen geeft voor reparatie. Zou je een zeer uitgebreid verslag kunnen maken?
5. Iemand een idee hoe je het geluid v/d Eminent 310 na kunt doen tegenwoordig? Gebruikte Jarre een effectpedaaltje zoals een Phaser? Wat klinkt dat ding mooi en uniek zeg.