Problemen met BUS-uitgangen

Chille

Ingeburgerd
Ik wil via de BUS uitgang van mijn mengtafel (Eurorack MX1804x) een microfoon routen naar de ingang van mijn sampler.

De bedoeling is om terwijl Cubase sx loopt (en mijn synths e.d. aanstuurt) stemmen te samplen. Door de aparte bus uitang op de mengtafel zou het mogelijk moeten zijn om enkel de stem de samplen, de andere kanalen op de mengtafel niet.

Achteraan de mengtafel is een "ALT 3/4 OUTPUT" (bus-uitgangen). Bij de schijf van de micro is het knopje "ALT3/4" ingedrukt. Dus in principe zou enkel dit kanaal naar de ALT 3/4 uitgang mogen worden gestuurd...

Probleem is echter dat ik toch alles sample,. Niet alleen de stem, maar alle schijven die op dat moment openstaan...

KAN IEMAND MIJ HELPEN??

:halleluja :halleluja

ik kan zo even niet bedenken wat je fout doet. Alt3-4 kanaal staat open? uitgang alt3-4 op sampler? zul je wel goed gedaan hebben, maar je weet het maar nooit....

anders zou ik het echt niet weten :confused:

Je hebt nog niet aangegeven dat je de handleiding van die mixer hebt gechecked.
Die mogelijkheid vermeld ik ook maar even voor de volledigheid. ;)

Misschien dat je die 3&4 signalen moet vergeten en anders de FX bus moet gebruiken of zo.
Mic is toch mono dus dat kan gewoon zou ik zeggen. ;)

eh stomme vraag hoor .. maar die andere kanalen staan die per ongeluk ook naar alt 3/4 geroute ?
dat zou dit verklaren namelijk .. het is niet zo dat ie hem solo-ed maar alle kanalen met 3/4 ingedrukt naar bus 3/4 stuurt

open deur ik weet maar soms is het zo simpel

Check al die settings..

Check al die settings..

Nog een keer alles nalopen. Die Mute/3&4 switch moet werken zoals jij beschrijft. Het betreffende kanaal wordt dan gemute voor je stereo bus.. en daarmee wijs je het kanaal tevens toe aan 'bus' 3 en 4.

Check al die andere kanalen.. je aux routings etc. Want er moet ergens iets niet lekker ingesteld zijn.

Het kan ook nog zo zijn dat je het alt3/4 kanaal weer terug hebt geroute naar je master kanaal.
Dan zit alles dus weer bij elkaar gemixed.

Dat zou wel eens kunnen... Als ik de ALT 3/4 knop op de schijf van de mic indruk, dan krijg ik pas klank van dat kanaal wanneer de knop "ALT 3/4 to mix" ingedrukt is. Anders werkt volgens mij die ALT3/4-knop aan de mic-schijf enkel als mute...

Zou het dan kunnen zijn dat ik toch gewoon enkel de ALT 3/4-knop boven de mic-schijf moet indrukken, en dus niet de "ALT 3/4 to mix". En om dan iets te kunnen horen dan enkel de schijf van de sampler openzetten die dan als monitor fungeert? Of via de koptelefoon in de sampler?

verdorie:doei: :maffia:

Origineel geplaatst door Chille
Dat zou wel eens kunnen... Als ik de ALT 3/4 knop op de schijf van de mic indruk, dan krijg ik pas klank van dat kanaal wanneer de knop "ALT 3/4 to mix" ingedrukt is. Anders werkt volgens mij die ALT3/4-knop aan de mic-schijf enkel als mute...

Zou het dan kunnen zijn dat ik toch gewoon enkel de ALT 3/4-knop boven de mic-schijf moet indrukken, en dus niet de "ALT 3/4 to mix". En om dan iets te kunnen horen dan enkel de schijf van de sampler openzetten die dan als monitor fungeert? Of via de koptelefoon in de sampler?

verdorie:doei: :maffia:

sorry hoor, maarre ............. RTFM!

:kont:

the manual sucks!!!

Oplossing:

Heb zelf meerdere soorten behringers gehad dus .....

Als je mute/alt3-4 indrukt zend ie alleen dat kanaal door de alt outputs (3/4).
Je hoort hem dan sowieso niet in de mix, dus als je stemmen sampled kan je jezelf niet direct monitoren (wat wel nodig is bij zang). Is weer op te lossen door via de monitoring van je sampler te luisteren wat hij binnenkrijgt.

Let er op dat je de alt schuif/knop opendraait, anders stuurt hij niks uit .......

extra tip, je alt bestaat uit 2 kanalen, links en rechts, als je je mic kanaal naar één kant panned bij rechts (alt 3 dus) heb je alt 4 (links) nog vrij om andere doorlusdingen te doen.

suc6!

Origineel geplaatst door Chille
:kont:

the manual sucks!!!

behringer hep heeeeeeeele goeie manuals mistah! :)

Origineel geplaatst door olafmol
behringer hep heeeeeeeele goeie manuals mistah! :)

maar nog steeds heb je knowhow nodig om die te begrijpen

;)

Thanks everyone.

Het vervelende is wel vind ik dat de ALT3/4 uitgang steeds een clean signaal geeft, dus effecten van de Behringer mengtafel gaan verloren... Dat is normaal veronderstel ik.

groetjes

:okdan: :koffie:

dan moet je het andersom

dus alles wat gesampled moet worden naar master
en de rest naar een bus

die bus naar je versterker
en master naar je sampler

et voila

Back